جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای اقدام تروریستی در گلزار شهدای کرمان را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی بیانیه ای اعلام کرد:

اقدام تروریستی بمب گذاری در مسیر گلزار شهدای کرمان که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از هم وطنانمان شد موجب تألم و تأثر شدید گردید.

بیانیه حاکیست: این جنایت سبعانه وبزدلانه نشانه‌ آشکاری از کینه و دشمنی خباثت‌آلود مزدوران استکبار با ملت شریف ایران و مکتب شهید سلیمانی است.

در بخش دیگری ازاین بیانیه آمده‌است: این‌گونه جنایات که از سرپنجه خونین مزدوران خبیث و حقیر استکبار واقع شده است، خللی در عزم راسخ ملت شهیدپرور ایران در پیمودن راه حق ایجاد نمی‌کند و نتیجه‌ای جز افزایش نفرت از آمریکا، رژیم صهیونیستی و اذنابش در قلوب ملت ایران ندارد.

بیانیه حاکیست: یاد شهیدان این حادثه خونین را گرامی می‌داریم و به خانواده‌های آنان تسلیت عرض می‌کنیم و از خداوند متعال، شفای عاجل برای مجروحان و آسیب‌دیدگان مسألت داریم. از تمام نهادهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی خواستاریم آمران، عاملان و مباشران این جنایت را شناسایی و تیغ تیز انتقام و خونخواهی ملت ایران را بر پیکر آنان وارد سازند.

به گزارش شهرکریمه عصر روز چهارشنبه صدای مهیب یک انفجار در یکی از محورهای منتهی به گلزار شهدای کرمان شنیده شد؛ انفجار اول ۷۰۰ متری مزار شهید سلیمانی و انفجار دوم در یک کیلومتری مزار بوده و خارج از مسیر زائران و مسیرهای بازرسی بوده‌است.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار کرمان در گفت وگو با ایرنا تایید کرد که این ۲ انفجار تروریستی بوده‌است.

اورژانس کشور تا این لحظه شمار شهدای این حادثه را ۱۰۳نفر و تعداد مجروحان را ۱۷۱ نفر اعلام و در عین حال تاکید کرده که حال مصدومان وخیم بوده و امکان افزایش شمار شهدا وجود دارد.

در پی حادثه تروریستی کرمان، هیات دولت پنج شنبه ۱۴ دیماه در سراسر کشور را عزای عمومی اعلام کرد.