[ad_1] حجت الاسلام حسن مصباح مقدم عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، مراسمات عزاداری دهه نخست ماه محرم را ممتاز خواند و گفت: هیات ها پروتکل های بهداشتی را عالی و ممتاز اجرا کردند و مجالس پر شور برگزار شد. از طرفی مردم در مجالس روضه […]

[ad_1]

حجت الاسلام حسن مصباح مقدم عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، مراسمات عزاداری دهه نخست ماه محرم را ممتاز خواند و گفت: هیات ها پروتکل های بهداشتی را عالی و ممتاز اجرا کردند و مجالس پر شور برگزار شد. از طرفی مردم در مجالس روضه خانگی و فضای مجازی حضوری فعال داشتند.

وی اقدامات هیات ها را در رعایت پروتکل های بهداشتی نشان از عدم تعارض عقل و دین دانست و اظهار کرد: این حرکت نشان داد دین با کارشناسی عقلی تعارض ندارد و رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکیید کردند. مذهبیون هم در اوج رعایت کردند و از فروشگاه ها و ورزشگاه ها بهتر رعایت کردند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین ویروس کرونا را ناشناخته عنوان کرد و افزود: به جهت اینکه هنوز این ویروس ناشناخته است، پروتکل های بهداشتی نیز تغییر می کند و نباید به تغییرات دستوالعمل ها حساسیت نشان داد. نباید دوگانگی و دو قطبی ایجاد کرد زیرا منشا اختلاف خواهد شد و رهبر معظم انقلاب نیز با دو قطبی سازی در جامعه مخالف هستند.

وی اقدام عزاداران حسینی را در رعایت شیوه نامه های بهداشتی قابل تقدیر دانست و گفت: در هر صورت هیات ها و مذهبیون بهتر رعایت کردند گرچه ممکن است به خاطر شور هیات ها در برخی موارد نتوانستند رعایت کنند./۱۳۷۰/ت۳۰۲/ف

[ad_2]