مراسم کلنگ زنی ۲۴ پروژه عمرانی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم که شامل یک باب مرکز جامع خدمات سلامت روستایی، ۱۳ باب خانه بهداشت، ۵ باب خدمات روستایی و ۵ باب خانه زیست بهداشت می‌شدند با حضور دکتر مصری رئیس دانشگاه در شهر فردو برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، مراسم کلنگ‌زنی ۲۴ پروژه عمرانی معاونت بهداشت در شهر فردو با حضور مهدی مصری رئیس دانشگاه و مجید اصغری سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه، گلچین فرماندار شهرستان کهک، حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه فردو و… برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این مراسم اظهار کرد: در این آیین ۲۴ پروژه مرتبط با برنامه‌های پروژه‌های تکمیلی استان که شامل یک باب مرکز جامع خدمات سلامت روستایی، ۱۳ باب خانه بهداشت، ۵ باب خدمات روستایی و ۵ باب خانه زیست بهداشت هستند به‌صورت نمادین کلنگ زنی شدند.

مهدی مصری افزود: این پروژه‌ها در ذیل ۲ هزار پروژه کشور در حال انجام هستند و به خانه بهداشت روستایی، محل زیست پزشک و نیروهای طرحی در بهداشت کمک می‌کنند تا کادر مراقبان سلامت و پزشکان با زیرساخت‌های خیلی خوب در راستای تعمیق بخشی به شبکه بهداشت و درمان کشور عمل کنند و خدمات بهتری به شهروندان و همشهریان عزیز روستایی ارائه شود.

وی همچنین بر لزوم ایجاد و تقویت نیروی انسانی در شبکه بهداشت و درمان کشور تأکید کرد و گفت: امضای تفاهم‌نامه دولت و وزارت بهداشت در راستای عمق‌بخشی و ارائه خدمات بهتر به روستائیان و همشهریان عزیز بوده و سبب توسعه و ارتقای سلامت آحاد جامعه می‌شود.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین حمید اسماعیل پور امام‌جمعه فردو نیز در این مراسم، ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های مجموعه عوامل دانشگاه علوم پزشکی قم که در راستای خدمت‌رسانی به هم استانی‌ها در حال تلاش هستند، عنوان داشت: امروز خرسندیم که درمانگاه فردو با قدمت ۶۰ ساله با زیربنایی حدود ۶۰۰ مترمربع بازسازی خواهد شد و ان شاء الله یک سال آینده به همت رئیس دانشگاه به بهره‌برداری خواهد رسید.

گلچین فرماندار شهرستان کهک نیز در بخشی از این آیین طی سخنان کوتاهی توسعه زیرساخت‌های حوزه بهداشتی درمانی شهرستان کهک را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: انتظار مردم این است که مسئولان از شرایط جدیدی که در شهرستان کهک به وجود آمده و زیرساخت‌هایی که ایجادشده بهترین بهره‌برداری و استفاده را در جهت بهبود وضعیت این شهرستان داشته باشند.

وی مراسم کلنگ زنی این پروژه‌ها را بسیار خوش‌یمن و مایه مباهات مردم شهرستان کهک دانست و گفت: امیدواریم در آینده نزدیک مردم بتوانند از این پروژه‌های پیش‌بینی‌شده بهره‌مند شوند.