به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار مهر، مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی سید محمدرضا گلپایگانی از مراجع تقلید شیعیان شامگاه سه شنبه با حضور وسیع طلاب، اساتید حوزه و اقشار متفاوت مردم در مسجد اعظم شهر قم برگزار گردید. در این مراسم آیت الله العظمی علوی گرگانی از مراجع […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار مهر، مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی سید محمدرضا گلپایگانی از مراجع تقلید شیعیان شامگاه سه شنبه با حضور وسیع طلاب، اساتید حوزه و اقشار متفاوت مردم در مسجد اعظم شهر قم برگزار گردید.

در این مراسم آیت الله العظمی علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید، آیت الله محمدی گلپایگانی ریاست دفتر مقام معظم رهبری، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، مسئولین استان حضور داشتند.

علاوه بر این آیت الله مرتضی مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه شهر قم، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی ریاست مرکز فقهی امامن اطهار(ع)، سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار شهر قم و جمعی از اعضای جامعه مدرسین و مجلس خبرگان رهبری از دیگر شرکت گنندگان در این مراسم بودند.

توجه آیت الله گلپایگانی به خدمات اجتماعی

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه یکی از کارهای علما نشر علوم بود، اظهار کرد: زنده یاد آیت الله گلپایگانی با تالیف حدود ۷۱ کتاب به خوبی توانست این نقش را به انجام برساند.

وی برخورد با جریان های انحرافی، خدمات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را از دیگر کارهای علما در دوران غیبت برشمرد و ابراز داشت: حوزه های علمیه و جایگاه ها دینی که در داخل و خارج از کشور تأسیس شده و فعالیت می کنند نتیجه کوشش علما و بزرگانی چون آیت الله گلپایگانی بوده هست.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه یکی از خصوصیات آیت الله گلپایگانی ارزش به خدمات اجتماعی بوده هست، تصریح نمود: علما تنها به خدمات دینی اکتفا نکرده و زیادی از جایگاه ها درمانی و بیمارستان ها نیز توسط علما ایجاد شده هست.

وی با اشاره به اینکه علما و مراجع ما در طول تاریخ سیاسی بودند، اضافه کرد: آیت الله گلپایگانی در زندگی خود به طور مستمر همراه نظام و یار امام راحل بود و معتقد بود که هیچ نظامی مثل نظام جمهوری اسلامی خیر خواه مردم نیست.