آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به قانون منع صدور ویزا و موضع گیری درباره رزمایش‌های موشکی از سوی آمریکا گفت: آنها بدانند ما بر سر اقتدار نظامی خود با کسی معامله نمی‌کنیم. مسوولان نباید در برابر این سخنان سخیف کوتاه آمده و باید مواضع انقلابی اتخاذ کنند. […]

آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به قانون منع صدور ویزا و موضع گیری درباره رزمایش‌های موشکی از سوی آمریکا گفت: آنها بدانند ما بر سر اقتدار نظامی خود با کسی معامله نمی‌کنیم. مسوولان نباید در برابر این سخنان سخیف کوتاه آمده و باید مواضع انقلابی اتخاذ کنند.

به گزارش شهرکریمه ، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به اینکه در خانواده باید شادی مشروع را به یکدیگر تقدیم کنیم اظهار کرد: این اقدام آثار اخروی و نتایج دنیوی به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه اگر به داد نیازمندی رسیده و گرفتاری فردی را رفع کنیم این اقدام کفاره گناهان خواهد بود، تصریح کرد: نشاط اجتماعی در اسلام جایگاه خاص خود را دارد و البته باید از شادی‌های کاذب و مخرب پرهیز کرد.

امام جمعه قم با تبریک میلاد حضرت زینب(س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار سرمشق و الگوی همه مجاهدان و بزرگان تاریخ است.

وی با اشاره به اینکه این بانوی بزرگوار از افتخارات تاریخ است، بیان کرد: روز پرستار را به همه پرستاران تبریک می‌گوییم و مناسبت این روز با میلاد حضرت زینب(س) در یک بعد از ابعاد بسیار زیاد شخصیت این بانوی بزرگوار است.

اعرافی با اشاره به اینکه پرستاری از وظایف سخت و بسیار حساس و دارای اجر مضاعف است، افزود: شرط پرستاری روح ایمانی و علاقه عاطفی و انجام خوب خدمت است. پرستاری شغلی سخت و زیان آور است و باید این مسئله در قانون مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اقتضائات این شغل باید از سوی مسوولان مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: باید در طرح تحول نظام سلامت به جایگاه پرستاران توجه شود.

امام جمعه قم فرا رسیدن دهه فجر را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: درخشش انوار الهی موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد و باید این نعمت بزرگ را پاس داشت و از آن صیانت کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در سطح انقلاب‌های بزرگ جهان بود، افزود: ممیزه اصلی این انقلاب پایبندی بر اسلام و ارزش‌های اعتقادی و فکری بود و این انقلاب بر خلاف تحلیل‌های انقلابی غربی‌ها به ثمر رسید.

اعرافی با بیان اینکه مسلمانان و مستضعفان جهان به این انقلاب دل بسته‌اند، گفت: غربی‌ها برای مهار این انقلاب تلاش‌های علمی و عملی بسیاری داشته‌اند و از سوی دیگر توطئه‌های بسیاری طراحی کرده‌اند و همه این تلاش‌ها نشان دهنده عظمت انقلاب ملت است و باید قدر این نعمت ارزشمند را بدانیم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر اسلام سیاسی و روح بین المللی تاکید دارد، یادآور شد: این انقلاب بر پایه همراهی مردم متدین در امتداد ولایت فقیه شکل گرفته است و باید در نظریه مردم سالاری دینی به این مهم توجه کنیم و بدانیم اصل ولایت فقیه موجب صیانت از مردمی ماندن انقلاب اسلامی است.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه برخی مخاطرات انقلاب را تهدید می‌کند، تصریح کرد: دشمنان به دنبال فروپاشی باورها، تطهیر رژیم ستمشاهی، تطهیر نظام سلطه و استکبار، کوچک نمایی خدمات و دستاوردهای انقلاب، تحریف اندیشه امام خمینی(ره)، تضعیف اعتقادات و باورها، تضعیف رویکرد توجه به داخل در اقتصاد، تضعیف قدرت نظامی و دفاعی کشور و تضعیف ارکان انقلاب و نهادهای انقلابی و در راس آنها ولایت فقیه هستند و باید نخبگان، حوزویان و دانشگاهیان برای آن چاره بیندیشند.

وی با بیان اینکه در راهیپمایی ۲۲ بهمن باید صلابت انقلاب به دنیا نشان داده شود، بیان کرد: همانند گذشته شاهد حضور ملت در صحنه خواهیم بود و دشمنان ناامید شده و دوستان مقاوم‌تر خواهند شد.

اعرافی با اشاره به قانون منع صدور ویزا و موضع گیری درباره رزمایش‌های موشکی از سوی آمریکا خاطرنشان کرد: آنها بدانند ما بر سر اقتدار دفاعی و نظامی خود با کسی معامله نمی‌کنیم. جبهه شیطان یاوه‌های زیادی گفته‌اند ولی بدانند ملت در دهه فجر با آرمان‌های امام و ارزش‌های انقلاب پیمان مجدد می‌بندند و در مقابله با آنها کوتاه نیامده و در تقویت صنایع دفاعی و نظامی با هیچ کس معامله نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: مسوولان نباید در برابر این سخنان سخیف کوتاه آمده و باید مواضع انقلابی اتخاذ کنند تا آنها بدانند در برابر زیاده‌ خواهی‌ها محکم ایستاده‌ایم.