امام جمعه قم بیان کرد: مسئولان عزیز، تردیدی نیست که نیتتان خیر است و می‌خواهید انقلاب را از وابستگی نجات دهید اما در شیوه‌های اجرای کار باید رضایت‌مندی مردم در نظر گرفته شود تا مردم آسیب نبینند؛ همچنین صداقت در گفتار و عمل داشته باشید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، گفت: باید اعتراف کنیم که حق اهل‌بیت (ع) را آن‌گونه که هست رعایت نکردیم زیرا امام رضا (ع) فرمودند اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بدانند از ما پیروی می‌کنند.

 

وی اضافه کرد: این مشکل نشأت گرفته از کم‌کاری‌های ما و تبلیغات زهرآگین دشمن است؛ دشمنان فیلمی را ساختند که ملت ایران، دین‌داری ملت ایران و نماد قداست این ملت یعنی امام رضا (ع) را به چالش کشیده است.

 

امام جمعه قم ضمن تشکر از هنرمندان و صاحبان قلمی که این کار را محکوم کردند، عنوان کرد: دشمنان به بهانه قاتلی که در مشهد قتل انجام داد، می‌خواهند چهره رئوف امام رضا (ع) را آن‌گونه نشان می‌دهند.

 

وی با اشاره به جریان متروپل بیان کرد: نسبت به مردم قهرمان آبادان و خوزستان که این شرایط سخت برایشان پیش آمده، ابراز همدردی می‌کنیم و از مسئولین خواستاریم که مایه تسلی بازماندگان را فراهم کنند.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه با اشاره به ایام ارتحال امام خمینی (ره) و ۱۵ خرداد، افزود: روحانیت همیشه در حال مبارزه با دشمنان بوده ولی قله این مبارزات توسط امام خمینی (ره) شکل گرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: مردم سالیان سال است که با روحانیت پیمان بسته‌اند؛ زیرا آخر خط را که نگاه می‌کنند و می‌بینند روحانیت دلسوز مردم است.

 

این عضو خبرگان رهبری ادامه داد: امام خمینی (ره) نمی‌خواست که مردم در مقابل استکبار حالت ذلت ببینند و در مقابل قوانینی که تحمیل کردند ایستاد و واقعه ۱۵ خرداد شکل گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به مسئولین توصیه می‌کرد که مردم را داشته باشید و کسی مالک این انقلاب نیست و مردم صاحب انقلاب هستند، مطرح کرد: مسئولیت مردم سنگین است زیرا کسی که صاحب انقلاب است نمی‌گذارد که انقلاب در دست‌اندازها لطمه ببینید.

 

آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: مدیریت ۳۳ ساله رهبر معظم انقلاب در دنیا بی‌نظیر است و کاستی‌های موجود نشأت گرفته از نقشه‌های شوم دشمنان و بی تدبیری و بی‌عرضگی کسانی است که نتوانستند همراه با امام و رهبری در میدان بمانند و به مردم خدمت کنند.

 

وی خواستار شد: مسئولان عزیز، تردیدی نیست که نیتتان خیر است و می‌خواهید انقلاب را از وابستگی نجات دهید اما در شیوه‌های اجرای کار باید رضایت‌مندی مردم را در نظر بگیرید تا مردم آسیب نبینند؛ همچنین صداقت در گفتار و عمل داشته باشید.

 

خطیب جمعه قم گفت: احساس می‌کنیم نظارت قوی وجود ندارد زیرا گفته می‌شود که چهار قلم کالا گران می‌شود اما بسیاری از اجناس ۲۰ درصد، ۳۰ درصد ۵۰ درصد گران شده است؛ باید سایر کالاهایی که وابسته نیستند کنترل شوند.

 

انتهای پیام/