اتفاقات ۷ اسفند ۶۳ خلاصه: امام خمینی: قدرت های بزرگ پوشالی می باشند با اطمینان حرکت کنید که پیروزید.   آیت الله خامنه ای: مردم مسئولین را از خود دانسته و توقع شنیدن سخن های غیر حقیقی و  سست را ندارند.      ایران قویا به کویت درباره بازداشت و شکنجه ایرانیان مقیم این کشور […]

اتفاقات ۷ اسفند ۶۳

خلاصه:

امام خمینی: قدرت های بزرگ پوشالی می باشند با اطمینان حرکت کنید که پیروزید.

 

آیت الله خامنه ای: مردم مسئولین را از خود دانسته و توقع شنیدن سخن های غیر حقیقی و  سست را ندارند.

 

   ایران قویا به کویت درباره بازداشت و شکنجه ایرانیان مقیم این کشور اخطار داد.

 

نماینده ایران در سازمان ملل موضع های رسمی ایران در ازای گزارش هیئت دبیر کل سازمان ملل را تعریف کرد.

 

امام خمینی: مطمئن باشید از قدرت ها کاری ساخته نیست

در سالگرد عملیات غرور آفرین و پیروزمند خیبر صبح روز گذشته جمعی از برادرهای ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با امام خمینی رهبر کبیر انقلاب و فرمانده کل نیروهای مسلح دیدار کردند.

امام خمینی در این دیدار فرمودند: قدرت های دیگر پوشالی می باشند، قدرت خداست که باقی است و خداست که وعده کرده است اگر نصرت دهید وی را، او شما را برنده می کند و تردیدی نیست که حالا شما حق تعالی و کشور اسلامی و اسلام را نصرت می کنید. و آن روزی که انقلاب آغاز گردید ما هیچ نداشتیم، برتری ما با دست تهی به دست آمد و بحمدالله تا بدین جا دست یافته ایم که امروز مورد توجه تمام قدرت های بزرگ هستیم و تمام قدرت ها در این فکرند که با این انقلاب چه طور برخورد نمایند. مطمئن باشید از قدرت ها کاری ساخته نیست، هیچ نگرانی به خودتان راه ندهید. شما جنود خدا هستید و پیروزید.

امام دنبال کردند: قدرت های بزرگ از آن جهتی که در شما است که آن ایمان به خداست، خبر ندارند، بنابراین دائم بیان می کنند: (ما دارای موشک هستیم). آنان دارای موشک می باشند ولی ایمان ندارند. شما ایمان دارید، قلب هایتان با مبدا نور و قدرت پیوند خورده است، پیوندی ناگسستنی، اما آنان این را نمی فهمند. شما مد نظر امام زمان هستید و از آن جا که ایمان و قدرت و امام زمان را دارید، همه چیز دارید. (۱)

 

دیدار مسئولین ارتباطات عمومی با ریاست جمهور

(۱)سرپرستان و مسئولین ادارات ارتباطات عمومی سازمان های دولتی مرکز روز گذشته با آیت الله خامنه ای ریاست جمهور کشورمان دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار اظهار کرد: شما باید مشخص کنید انتظار مردم و دستگاه ها از شما چیست؟ باید  با مردم صادقانه مشی گردد و با آنان با زبان فریب مشی نشود. با اهمیت ترین ممیزه جمهوری اسلامی این است که مردم مسئولین را از خود دانسته و توقع سخن غیر حقیقی شنیدن و سخن سست شنیدن را ندارند آنان سخن صادقانه قصد دارند.

ریاست جمهور اضافه کرد: از طرف دیگر لزومی ندارد همه حقایق را به مردم بگوئید. و این منافاتی با صادقانه بودن با مردم ندارند. اصل این است که همه اظهارات صدق به مردم جابه جا نشود تا دشمن از خفایای دستگاه ها آگاه نشود. افرادی که خطاب به مردم از دستگاه های متفاوت انتقاد می کنند و  ناتوانی های آنرا گوشزد و اتمام حجت می کنند کار غلطی انجام می دهند زیرا این اتمام حجت دل مردم را تهی می کند این نشانه برخورد صادقانه نیست لکن آسان لوحانه است.(۲)

 

احضار کاردار کویت به وزارت خارجه

(۲)کاردار کویت در تهران روز گذشته به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار گردید و یادداشت اعتراض جمهوری اسلامی درباره بدرفتاری دولت این کشور با ایرانیان مقیم کویت به او ابلاغ گردید.

در قسمتی از این یادداشت آمده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم نمودن شدید بازداشت های بدون دلیل، غیر مجاز و حبس های طویل المدت ایذا و شکنجه ایرانیان مقیم این کشور و اعتراض شدید به شکنجه های گوناگون من جمله کشیدن ناخن و بستن زنجیر به پا و زدن کابل که بر خلاف کلیه قوانین بین المللی انجام شده است ضروری می داند دولت کویت درباره دلیل این بازداشت و شکنجه ها توضیحات لازم را عرضه کند.(۳)

 

استقبال رجایی خراسانی از گزارش سازمان ملل

(۳)دکتر رجایی خراسانی نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل صبح امروز با شرکت در یک گفت و گو مطبوعاتی موضع های جمهوری اسلامی را نسبت به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از هیئت بازدید کننده از اسیران ایران و عراق را تعریف کرد.

رجایی در این گفت و گو ضمن ابراز خوشحالی از برملاشدن واقعیت حقیقی سانحه اردوگاه گرگان و غلط بودن تبلیغات عراق توسط هیئت اعزامی دبیر کل سازمان ملل اظهار کرد: با این که گزارش اندکی دیپلماتیک با مسائل برخورد نموده است اما بلاخره نشان داده که موضع جمهوری اسلامی در ازای صلیب سرخ تهی از توجیه هم نبوده است.

وی اضافه کرد: هیئت وادار بود که هم نکات مثبت ما را کمتر منعکس کند و هم جنایت های عراقی ها را تا گزارش بی طرفانه و میانه رو جلوه کند. ما این را نیز می دانیم که هیئت از چه چیزی هایی در عراق بازدید کرده است و بنابراین می دانیم که نتوانسته به قدر کافی مورد ها توحش عراقی ها را بر علیه اسیران ایرانی ملاحظه کند.(۴)

مراجع:

۱٫ کیهان، ۷ اسفند ۶۳، ص ۱۸
۲٫ اطلاعات، ۷ اسفند ۶۳، ص ۳
۳٫ اطلاعات، ۷ اسفند ۶۳، ص ۳
۴٫ کیهان، ۷ اسفند ۶۳، ص ۳

انتهای متن/