گروهی از جوانان هم‌زمان با فرارسیدن اعیاد شعبانیه در اقدامی ابتکاری، ۱۰۰ خانواده را در طبخ غذای گرم برای توزیع میان خانواده‌های کم‌برخوردار استان قم، سهیم کردند.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، به مناسبت فرارسیدن اعیاد ماه مبارک شعبان جوانان محله صفاشهر قم در قالب گروه جهادی فرهنگی سفینهالنجاه، ایستگاه صلواتی چندمنظوره‌ای برپا کردند.

 

حسین کیومرثی مسئول گروه جهادی فرهنگی سفینهالنجاه در گفت‌و گو با خبرنگار فارس بیان کرد: این گروه جهادی فرهنگی از سه سال پیش فعالیت خود را با برپایی ایستگاه‌های صلواتی به صورت مناسبتی، توزیع بسته ارزاق به صورت فصلی، طبخ و توزیع غذای گرم، توزیع شیرینی در اعیاد میان خانواده‌های کم برخوردار، توزیع اسباب بازی برای کودکان و نوجوانان و آماده‌سازی «صحنه» رایگان برای هیئات مذهبی آغاز کرده است.

 

وی در رابطه با فعالیت‌های این گروه در ماه شعبان امسال اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن میلاد باسعادت امام حسین (ع) بیش از ۷۵۰ پرس غذای گرم در طرح طبخ غذا توسط مادران خانه‌دار میان خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

کیومرثی اضافه کرد: ایستگاه صلواتی گروه جهادی فرهنگی سفینهالنجاه نیز با پذیرایی از رهگذران، شابلون‌زنی خودروها، توزیع پیکسل‌، نورافشانی به صورت گسترده، اجرای گروه سرود و مولوی خوانی همزمان با شب میلاد حضرت ابوالفضل (ع) در محله صفاشهر قم جنب مجتمع آموزشی تربیتی هدایت با مشارکت بیش از ۳۰ برپا شده است.

 

وی با اشاره به طرح طبخ غذا توسط مادران و زنان خانه‌دار عنوان کرد: در این طرح خانواده‌ها به صورت داوطلبانه هرتعداد پرس غذا که در توان دارند، طبخ می‌کنند و توسط اعضای این گروه جهادی فرهنگی در راستای طرح کمک‌های مومنانه و همدلی بین خانواده‌های کم‌برخوردار توزیع می‌شود؛ در طبخ غذای گرم شب در ولادت امام حسین (ع) حدود ۱۰۰ خانواده مشارکت داشتند.

 

مسئول گروه جهادی فرهنگی سفینهالنجاه گفت: در نیمه شعبان نیز به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت مهدی (عج) موکبی با شکوه‌تر با همکاری مجتمع آموزشی تربیتی هدایت در همین مکان برپا خواهد شد.

 

علاقه‌مندان به مشارکت در طرح «طبخ غذا در منزل برای خانواده‌های نیازمند» با این گروه جهادی فرهنگی و برای اطلاع از برنامه‌ها می‌توانند به پیج اینستگرامی safynatonejat@ مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۰۹۳۹۱۵۰۹۶۶۵ تماس بگیرند.

 

انتهای پیام/

  • منبع خبر : فارس