به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، وی دنبال کرد: عکس ما از این توسعه این نیست که عده‌ای در جامعه فرو بیافتند، خیر ما توسعه عادلانه می‌خواهیم در حقیقت توسعه برای ما مشابه شادی همه مردم و عدالت هست با هر تعبیری از توسعه باید این مساله را […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس،

وی دنبال کرد: عکس ما از این توسعه این نیست که عده‌ای در جامعه فرو بیافتند، خیر ما توسعه عادلانه می‌خواهیم در حقیقت توسعه برای ما مشابه شادی همه مردم و عدالت هست با هر تعبیری از توسعه باید این مساله را در نظر گرفت.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: من در کتاب معمای دولت مدنی در جهان سوم این بحث را داشته‌ام که تمام کشورهایی که مسیر توسعه را طی کرده‌اند بزرگ شدن صنعتگران ملی را یک کانون قرار داده‌اند که رشد کرده‌اند هر کشوری که توانسته وضع مردم را بهبود دهد با آدم‌هایی این کار را انجام داده که ثروتشان به زمین پیچ کرده و به سمت تولید رفته‌اند.

وی تصریح نمود: به هر حال این اعتقاد ما هست که جامعه‌ای رو به سعادت می‌رود که صنعتگران طبقه متوسط مسلط جامعه شده و دارایی آنان منجربه تولید ملی گردد و سوله‌هایی را می‌سازند که در آنان افرادی مشغول به کار می‌شوند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ما در ۵ دهه برنامه درستی برای توسعه صنعت نداشته‌ایم، افزود: با وجود اینکه در ۱۰ سال گذشته اقداماتی انجام شده دو مرتبه هم فقدان استراتژی داشته‌ایم البته اهتمام بر این داشته‌ایم که به سمت توسعه صنعت برویم و این تلاطم‌ها مشکلاتی را ایجادکرده اما اینکه ۳٫۵ ۵ درصد از نیروهای شاغل قسمت کارفرمایان از تمام نیروهای کار کشور هست نشان می‌دهد به سمت توسعه صنعتی نرفته‌ایم.

وی دنبال کرد: باید بهبود فضای اکتساب و کار رسته‌ای را موردنظر قرار دهیم امروز یک بسته برای بهبود فضای اکتساب و کار تمام بخش‌ها کفایت نمی‌کند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: معتقدیم که قوی شدن صنعتگران در جامعه می‌تواند علت پایداری موزون توسعه و فقرزدایی گردد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی سیاست خرید کالای ایرانی یک مجال طلایی برای اقتصاد کشور دانست و اضافه کرد: ما از شرایطی که آمریکا می‌خواهد به ما تحمیل کند بیرون می‌آییم.

ربیعی دنبال کرد: امروز یک کارگر ناشنوا به من اظهار کرد که با خرید کالای ایرانی آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و حقیقت بجز همین یک جمله نیست.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی دنبال کرد: متاسفانه اقتصاد ما یک مریضی مزمن دارد که باید معالجه گردد و یکی از این مشکلات پول‌های خرد در دست مردم هست.

ربیعی گفته بود: در برنامه هست که یک میلیون شغل در زمینه پشتیبانی از دهک‌های پایین جامعه ایجاد گردد و مجموعا ۶۰ هزار میلیارد تومان ارزش دربردارنده ۱۵ هزار میلیارد تومان دولت، ۱۵ هزار میلیارد تومان صندوق توسعه ملی و ۳۰ هزار میلیارد تومان مراجع بانکی تخصیص داده شده که قسمتی از آن برای نوسازی صنعت های هست.

وی اضافه کرد: امروز رخدادی در خراسانرضوی اتفاق افتاد که خیر جمعی و مسیولیت اجتماعی اسم دارد باید این را در نظر داشت افرادی که با پول پولدار شده‌اند نباید مبدل به نماد در کشور ما باشند چراکه اعتقاد ما این هست که خیر جمعی و‌ مسیولیت اجتماعی در کنار با هم بودن می‌تواند ما را از این وضع بیرون بیاورد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی دنبال کرد: امید داریم بتوانیم شغل هر ساله ۳۰۰۰ مددجوی بهزیستی را نیز با استفاده از ظرفیت‌های کارآفرینان ایجاد کنیم.