امام جمعه قم با بیان این که انتظار داریم مذاکره کنندگان و کمیته مسؤول برجام به مسأله نقش برجام با دقت بپردازند و تحلیل کنند، گفت: مسؤولان در برابر دشمنان نادان و عهد شکن نباید مرعوب شوند و بترسند چون ملت با آن ها هستند. به گزارش شهرکریمه آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های […]

امام جمعه قم با بیان این که انتظار داریم مذاکره کنندگان و کمیته مسؤول برجام به مسأله نقش برجام با دقت بپردازند و تحلیل کنند، گفت: مسؤولان در برابر دشمنان نادان و عهد شکن نباید مرعوب شوند و بترسند چون ملت با آن ها هستند.

به گزارش شهرکریمه آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع)، روز امامت امام زمان(عج)، روز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی، روز بیمه و روز معلولان را گرامی داشت.

وی گفت: بیمه مرتبط به یک مقوله انسانی و عدالت آفرین است، البته مقوله بیمه باید به لحاظ مبانی فقهی و اخلاقی مورد توجه قرار گیرد، همچنین در اداره بیمه باید توجهات بیشتری شود، متأسفانه گاهی حتی در نهادهایی که پایه عدالت اجتماعی است شاهد فساد، تباهی و اختلاس هستیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به روز دانشجو، روز وحدت حوزه و دانشگاه و هفته پژوهش اظهار داشت: این سه مناسبت به نوعی با مقوله علم و دانش در ارتباط است، دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی باید ادامه دهنده انقلاب و احیاگر همان مناسبت ۱۶ آذر باشد، دانشجوی تراز انقلاب دانشجویی درس خوان و تولید کننده علم است و آموزش های خود را برای تعالی و خدمت به جامعه به کار می گیرد.

وی ادامه داد: دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی دانشجوی آرمانخواه، عدالت خواه، مبارز، شجاع، حکیم و در خدمت جامعه است، دانشجوی تراز انقلاب از ۱۶ آذر الهام می گیرد تا در برابر بدخواهان ملت و انقلاب اسلامی بایستد

امام جمعه قم با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه از مقوله مهمی است که هر دو نهاد باید به آن اهتمام داشته باشند، ابراز داشت: هرگاه در تاریخ حوزه و دانشگاه به یکدیگر نزدیک شدند و در کنار هم بودند افتخار آفریدند و شاهد آثار خیری در جامعه بودیم و هرگاه فاصله گرفتند شاهد خسارت های برای جامعه بودیم.

وی ادامه داد: وحدت حوزه و دانشگاه و تعامل و هم افزایی آن ها در تقنین، قضا، اجرا، اداره جامعه و تولید علم برکات فراوانی دارد و اصول راهبردی انقلاب اسلامی است، نباید فراموش کرد که حضرت امام راحل چه اندازه به این اصل اهتمام داشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به هفته پژوهش ابراز داشت: یکی از ارکان تعالی ملت و انقلاب این است که بر تولید علمی بیفزاییم، در شاخص های گوناگون رشد علمی فوق العاده داشتیم که از برکان انقلاب اسلامی بوده است؛ ملت تا حدود زیادی از وابستگی علمی و فناوری آزاد شده اما این کافی نیست.

وی عنوان کرد: ما با مرزهای دانش فاصله داریم، ما با نقطه ای که دانش علوم انسانی و دانش های گوناگون بر اساس مبانی اسلام بازسازی شود فاصله بسیاری داریم، وظیفه حوزه و دانشگاه این است که این فاصله را کوتاه کرده و بر شتاب علمی بیفزایند و نصایح و فرمان رهبر معظم انقلاب را آویزه گوش خود کنند؛ وضع موجود جای تقدیر دارد اما رشد ما اندکی کاهش پیدا کرده است، ما نیازمند برداشتن قدم های بزرگتری در مقوله علم و دانش هستیم

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت خاطرنشان کرد: جهان اسلام با توطئه مستکبران و با غفلت علما و نخبگان جهان اسلام دچار این همه آشوب شده است، جهان اسلام با این همه سرمایه، قدرت و توانایی می توانست به راحتی معضل اسرائیل را حل و دروازه های بزرگ ترقی را بر روی خود باز کند.

وی اضافه کرد: امروز مهم ترین هدفی گیری دشمنان این است برای این که انقلاب اسلامی مهار شود و ما به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت نکنیم به بهانه های مختلف ما را به جان هم انداخته اند، این خطر بزرگی است که با آن مواجه هستیم و همه باید تلاش کنیم که این مخاطره معالجه شود.

آیت الله اعرافی با بیان این که مراجع و علمای بزرگ ما فتواهای بسیار مهمی در آرامش بخشیدن به روابط مسلمانان دادند و فرمودند به مقدسات مذاهب توهین نشود، گف: انتظار داریم علمای اهل سنت در برابر تکفیر و هجمه های شیطانی بایستند، نخبگان و علنمای اهل سنت باید در برابر این اندیشه های باطل ایستادگی کنند، همه باید بدانیم به دلیل تندروی تکفیری ها و اشتباهاتی که در جهان اسلام وجود دارد اسرائیل در حاشیه امن قرار گرفته است.

وی افزود: اما آمریکایی ها و دشمنان بدانند ما با وحود همه مشکلات با اتکای بر ارزش های الهی و تأسی به علما و بزرگان دین و با الهام گیری از رهبر عظیم الشأن انقلاب این توطئه را ناکام خواهیم کرد و در موصل و حلب چشم های فتنه را از حدقه بیرون خواهیم آورد و جهان اسلام به وحدت و انسجام خواهد رسید و به فضل الهی آروزی های استکباری آن ها به گور خواهد رفت.

مدیر حوزه های علمیه در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تمدید قانون تحریم های ده ساله داماتو یا ISA در کنگره آمریکا اظهار داشت: حدس ها این است که رییس جمهور فعلی آمریکا در آخرین روزهای دوره نامیمون خود این قانون را امضا می کند.

وی ادامه داد: دنیا سخن رهبر انقلاب را قاطع و جدی بداند، ما تمدید این قانون را نقض برجام و بدعهدی بسیار زشت آمریکایی ها در یک پیمان بین المللی می دانیم، این نگاه ملت ما است؛ دشمنان صبر و حکومت ایران را تجربه کرده اند اما شجاعت و قاطعیت ملت ما را هم دیده اند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که انتظار داریم مذاکره کنندگان و کمیته مسؤول برجام به این مسأله با دقت بپردازند و تحلیل کنند، ابراز داشت: مسؤولان در برابر دشمنان نادان و عهد شکن نباید مرعوب شوند و بترسند چون ملت با آن ها هستند.

وی عنوان کرد: تجربه ما این است که ایستادگی، مقاومت و قاطعیت دشمنان را به عقب می راند، از این رو مسؤولان باید محکم بایستد، نترسند و روی محاسبات دقیق با دشمن عمل کنند، دشمن بداند که این بدعهدی ها در پرونده او می ماند و جهان اسلام و ملت ایران روزی این بدعهدی را در هر جا که لازم باشد جبران می کند و پاسخ قاطع و کوبنده خواهد داد.

منبع: رسا