اتفاقات ۲۳ اسفند ۶۳ خلاصه: امام خمینی: ما زیادی از موفقیت های انقلاب را وامدار خدمات بانوان می دانیم.   آیت الله خامنه ای: هر نقطه از خاک عراق را که عزم کنیم مورد هدف موشکی قرار می دهیم.      مرکز بغداد سحرگاه امروز با موشک درهم کوبیده گردید.   ساختمان ۱۸ طبقه بزرگترین […]

اتفاقات ۲۳ اسفند ۶۳

خلاصه:

امام خمینی: ما زیادی از موفقیت های انقلاب را وامدار خدمات بانوان می دانیم.

 

آیت الله خامنه ای: هر نقطه از خاک عراق را که عزم کنیم مورد هدف موشکی قرار می دهیم. 

 

  مرکز بغداد سحرگاه امروز با موشک درهم کوبیده گردید.

 

ساختمان ۱۸ طبقه بزرگترین بانک عراق در مرکز بغداد با موشک منهدم گردید.

 

ستاد ارتش: بصره و کلیه شهرهای عراق از زمین و هوا زیرآتش جای گرفت.

 

امام خمینی: حجابی که اسلام قرار داده هست، برای محافظت آن اعتبار های شماست

گروهی از خواهران و بانوان جامعه الزهرا قم، دانشگاه الزهرا، سازمان بانوان مسلمان و انجمن های اسلامی بیمارستان ها و کارخانجات و ستاد کمک رسانی به جبهه ها روز گذشته در حسینیه جماران با امام خمینی دیدار کردند.

امام خمینی در این دیدار فرمودند: ما زیادی از موفقیت ها را وامدار خدمت های شما بانوان می دانیم. شما هستید که علاوه بر آن که خودتان فعالیت می کنید، فعالیت را در مردها مضاعف می کنید.

امام دنبال کردند: البته باید توجه دارا باشید که حجابی که اسلام قرار داده هست، برای محافظت آن اعتبار های شماست. (۱)

 

آیت الله خامنه ای: حمله موشکی به عراق نشانگر قدرت جمهوری اسلامی هست

(۱)هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در حضور آیت الله خامنه ای ریاست جمهور و با شرکت آیت الله موسوی اردبیلی ریاست دیوان عالی کشور تشکیل جلسه داد.

در این جلسه ریاست شورای عالی دفاع موفقیت رزمندگان اسلام در جبهه های جنگ و اغراض عملیات موخر را تعریف کرده و این عملیات را موفقیت آمیز قرائت کرد.

ریاست جمهور با اشاره به نخستین حمله موشکی ایران به جایگاه ها صنعتی و اقتصادی عراق در کرکوک گفت: این حمله در حقیقت نشانگر قدرت جمهوری اسلامی ایران هست و اثبات می نماید هر نقطه از خاک عراق را که عزم کنیم قادر به هدف قرار دادن هستیم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی ریاست مجلس شورای اسلامی و نماینده امام در شورای عالی دفاع نیز عصر روز گذشته در مورد حمله موشکی ایران به بغداد گفت: با موشک هایی که در اختیار داریم شهری در عراق نیست که مصونیت داشته باشد. وی تاکید کرد: همه جای عراق به غیر از منطقه های دورافتاده در نزدیکی مرز اردن و سوریه در تیررس موشک های ماست ولی امید داریم جنگ را با موشک نبریم لکن با حمله های زمینی و تصرف نقاط حساس به برتری برسیم.(۲)

 

حمله موشکی ایران به بغداد

(۲)ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه بامداد امروز شهر بغداد هدف یک موشک دوربرد رزمندگان اسلام جای گرفت. یک مرجع باخبر نظامی در همین زمینه به واحد مرکزی خبر گفت: در این حمله تمامی طبقات ۱۸ گانه ساختمان بانک مرکزی رافدین در منطقه شورجای بغداد فروریخت. رویترز نیز درج کرد منطقه شورجا یک منطقه اقتصادی هست و در مرکز بغداد واقع شده هست. خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز درج کرد بانک رافدین در خیابان الرشید در قلب بغداد و در یک کیلومتری وزارت دفاع رژیم عراق قرار دارد همزمان ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی نیز با صادر کردن اطلاعیه ای اعلام نمود بصره و کلیه شهرهای عراق از زمین و هوا زیر آتش قرار گرفته هست.

خبرگزاری جمهوری اسلامی از عملیات در شرق دجله نیز گزارش کرد تعداد تلفات قوای صدامی در طول این عملیات به بیشتر از ۷۰۰ کشته و زخمی دست یافته هست. قرارگاه خاتم الانبیاء اعلام نمود رژیم عراق روز گذشته دو بار از بمب شیمیایی در منطقه عملیاتی شرق دجله بر علیه نیروهای اسلام استفاده نمود. در ادامه حمله های هوایی دشمن بعثی به منطقه های مسکونی ایران نیز هواپیماهای عراقی ساعت ۵ و ۳۰ بامداد امروز ۳ راکت به منطقه شمال شهر تهران پرت کردند که بر اثر آن ۵ تن شهید و عده ای زخمی گردیدند.(۳)

مراجع:

۱٫ اطلاعات، ۲۳ اسفند ۶۳، ص ۴
۲٫ جمهوری اسلامی، ۲۳ اردیبهشت ۶۳، ص ۱۶
۳٫ کیهان، ۲۳ اسفند ۶۳، ص ۲ و۳

انتهای متن/