[ad_1] به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی در آیین بزرگداشت رحلت امام خمینی (ره) که از سوی حرم مطهر بانوی کریمه اهل‌بیت در شبستان امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به سه سؤال اساسی از سیره امام امت، اظهار داشت: امام که بود؟ امام امت چه کرد؟ و امام امت از […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی در آیین بزرگداشت رحلت امام خمینی (ره) که از سوی حرم مطهر بانوی کریمه اهل‌بیت در شبستان امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به سه سؤال اساسی از سیره امام امت، اظهار داشت: امام که بود؟ امام امت چه کرد؟ و امام امت از امت چه انتظاری دارد سه سؤالی است که از منظر رهبری معظم انقلاب امام خامنه‌ای باید موردبررسی قرار گیرد تا برخی از ابعاد شخصیتی امام راحل برای ما معین شود.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به پاسخ سؤال اول از منظر رهبری معظم انقلاب، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در جملاتی امام خمینی (ره) را چنین توصیف می‌کنند «خصلت‌هایی که در امام بود هرکدام به‌تنهایی کافی بود که از یک فرد، انسانی بزرگ بسازد بسیار خردمند، هوشیار، زیرک و آگاه. از آن انسان‌هایی که به‌راحتی نمی‌توان حقیقتی را به او واژگونه جلوه داد. انسانی بااراده پولادین که هیچ مانعی نمی‌توانست جلودار او شود. درعین‌حال انسانی بسیار رئوف و دل‌رحم چه در هنگام مناجات باخدا و چه در هنگام برخورد با نقطه‌هایی از رندگی انسان‌ها، درعین‌حال دارای حس خویشتن‌داری باتقوا، یعنی انگیزه‌های نفسانی و هواها و هوس‌ها در او نبود و کمتر سراغ داریم انسانی که اسیر هواها نباشد. ولی او امیر بر هواهای خود بود. درعین‌حال درنهایت تواضع و فروتنی و صبر و بردباری بود. سخت‌ترین حوادث در اقیانوس وجود او تلاطم ایجاد نمی‌کرد.»

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی در بخش از سخنان خود با اشاره به پاسخ این سؤال که امام برای سعادت امت چه کرد گفت: استاد فهمی هویدی مصری نویسنده مشهور مصری می‌نویسد «باید گفت که به‌طورکلی ذهن انسان از بیان دستاوردهای امام عاجز است ولی می‌توان آن‌ها را دربندهای ذیل خلاصه کرد؛ اول: اعتبار بخشیدن دوباره به ملت ایران و متوقف نمودن دشمنی و بی‌حرمتی به شخصیت مذهبی آنان که رژیم گذشته ایران درصدد بی‌ارزش کردن آن بود. دوم: ایشان گفته‌هایی چون (دین عنصری است افیون ملل و عامل خمود و سستی) را رد کردند و ثابت نمودند که اگر از دین به‌درستی استفاده شود عنصری فعال و مؤثر در برانگیختن ملت‌هاست.»

وی افزود: این نویسنده مصری در ادامه می‌گوید «سومین دستاورد امام خمینی رحمه‌الله پیروزی مستضعفین و پیشرفت مهم مواضع اسلامی را در جهان معاصر محقق ساختند. چهارم: امام در مقابل قوای استکبار جهانی باقدرتی عظیم قد علم کردند و در مقابل ایشان سکوت نکردند. پنجم: در چهارچوب افکار مذهبی به پیروزی بزرگی دست یافتند و آن، تشکیل حکومتی جدید پس از سال‌ها انتظار بود و این دستاورد از اهمیت خاصی برخوردار است.»

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی با اشاره به یکی دیگر از نویسنده‌ها و نظر او در مورد دستاوردهای امام امت عنوان داشت: دکتر ادریس کتانی نویسنده معروف مراکشی و از اعضای مجمع کبار العلماء مغرب می گوید «به عقیده من مهم‌ترین کار امام خمینی رحمه‌الله حفاظت از اسلامی ماندن انقلاب پس از پیروزی بود. برای توضیح مطلبم نیاز دارم قسمتی از تاریخ معاصر را که، خود شاهد آن بوده‌ام برای شما بازگو کنم. من در متن انقلاب بزرگ مردم الجزایر بودم. در آن انقلاب همه مردم مسلمان بودند و با شعارهای اسلامی و با دست‌خالی استعمار ۱۳۰ ساله فرانسه بر ماورءالبحر را پایان دادند؛ اما بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب، سوسیالیست‌ها مسلمانان را کنار زدند و حاکمیت خود را بر مردم تحمیل کردند.»

استاد حوزه علمیه قم به انتظارات امام امت اشاره کرد و گفت: بصیرت، همراهی با روحانیت، وحدت کلمه و استکبارستیزی انتظار امام خمینی (ره) از ملت مؤمن و انقلابی است./۸۳۷/

[ad_2]