یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه باید در مقابل دشمن با قدرت برخورد کرد و نرمش نشان نداد، گفت: عدم برخورد و موضع انفعالی در مقابل دشمن موجب از بین رفتن عزت می‌شود. به گزارش شهرکریمه به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی پیش از ظهر یکشنبه در دیدار […]

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه باید در مقابل دشمن با قدرت برخورد کرد و نرمش نشان نداد، گفت: عدم برخورد و موضع انفعالی در مقابل دشمن موجب از بین رفتن عزت می‌شود.

به گزارش شهرکریمه به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی پیش از ظهر یکشنبه در دیدار جمعی از نیروهای وزارت دفاع گفت: حفظ عزت اسلام و مسلمانان از جمله موضوعاتی است که در اسلام بر آن تأکید شده است و حفظ عزت نیازمند به اصولی است.

وی افزود: اولین اصل در پایداری عزت، داشتن ایمان است. اگر کسی ایمان نداشته باشد ضعیف خواهد بود و نمی‌تواند بر مشکلات غلبه کند.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه اصل دوم حفظ اتحاد است، بیان داشت: جامعه‌ای که در آن وحدت نباشد نمی‌تواند از آسیب‌های کشورهای قدرتمند در امان بماند.

وی افزود: وحدت، باعث می‌شود، ملت‌ها در برابر کشورهای قدرتمند قوی باشند و بهتر بتوانند برنامه‌های خود را برای پیشرفت نظام و کشور به اجرا در بیاورند.

آیت الله نوری همدانی گفت: اصل سوم، داشتن نظام ولایی است، اگر انقلاب و نظام تا کنون ادامه و تدوام پیدا کرده، چون در رأس آن ولی فقیه حضور دارد و جامعه را رهبری می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های مهم جامعه اسلامی در شرایط کنونی عمل به دو فریضه مهم امر به معروف و نهی ازمنکر است، گفت: اجرای این فریضه باعث برکات زیادی می‌شود و از جمله، عمل به سایر احکام و از بین رفتن فساد در ابعاد مختلف اخلاقی و فرهنگی است.

این مفسر قران کریم با تأکید بر اینکه یاد و آثار شهدا باید گرامی داشته شود و نباید از شهدا غافل بود، افزود: یاد و خاطره شهدا و ایثارگران مسئله مهم است و نباید از کنار آن به سادگی گذشت.

وی اظهار داشت: عدم برخورد و موضع انفعالی در مقابل دشمن موجب از بین رفتن عزت می‌شود. باید در مقابل دشمن با قدرت برخورد کرد و نرمش نشان نداد.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه برخورد و موضع گیری‌هایی که از سوی دشمن در یمن در حال انجام است برای اینکه نمی‌خواهد انقلابی دیگر در منطقه شکل بگیرد، ابراز داشت: باید برای برقرار شدن، برپایی و تدوام انقلاب خون و جان داد.