صلاح زواوی در حاشیه شانزدهمین کنگره مردم سالاری در مصاحبه با خبرنگار سیاسی ایرنا، در مورد سخنان ریاست جمهوری در جمع مردم هرمزگان مبنی بر شکست دسیسه های آمریکا گفت: اطلاعاتی که ریاست جمهوری محترم ایران دارند من ندارم. مبحث گیری های که جمهوری اسلامی ایران بر علیه آمریکا و رژیم اسرائیلی دارد مایه افتخار […]

صلاح زواوی در حاشیه شانزدهمین کنگره مردم سالاری در مصاحبه با خبرنگار سیاسی ایرنا، در مورد سخنان ریاست جمهوری در جمع مردم هرمزگان مبنی بر شکست دسیسه های آمریکا گفت: اطلاعاتی که ریاست جمهوری محترم ایران دارند من ندارم. مبحث گیری های که جمهوری اسلامی ایران بر علیه آمریکا و رژیم اسرائیلی دارد مایه افتخار هست. علاوه بر این رهبر معظم انقلاب موضع گیری هایی به سود اسلام و مسلمانان دارد که مایه افتخار هست.
تا وقتی که ملت ایران منسجم و متحد کنار همدیگر ایستاده اند همه ما یک صدا به فکر توسعه این کشور هستیم باید بدانیم کشور ایران را خواهیم ساخت.

**سیاست ایران، سیاستی اسلامی هست
وی علاوه بر این در مورد نقش دیپلماسی بیگانه ایران در وتوی پیش نویس ایده ای بریتانیا برای صادر کردن قطعنامه بر علیه یمن و ایران و گفتگوها سیدعباس عراقچی در این رابطه گفت: دولت ایران، دولتی بزرگ هست و سیاستی که ایران از آن پیروی می کند سیاست اسلامی و سیاست حلال و حرام هست.
زواوی اضافه کرد: ایران به این نگاه نمی کند که این سیاست چه کسی را راضی و چه کسی را ناراضی می کند و این کشور منبعث از اعتقاد و مصالح خود کار می کند.

**افتخار می کنم در کشوری زندگی می کنم که خواستار نابود شدن رژیم اسرائیلی هست
سفیر فلسطین در تهران تصریح نمود: حتی ایران وقتی قصد دارد به منفعت های خود می نگرد این منفعت های را در چارچوب اسلام قرار می دهد.
وی در عین حال در مورد طرح گفتگوها صلح از سوی گروه های فلسطینی گفت: این نظرم را قبل تر هم گفته ام و این را همه می دانند. به باور من، اسرائیل، این غده سرطانی، باید از بین برود و نمی توان با این رژیم همزیستی کرد.
زواوی گفت: رژیم اسرائیلی، رژیمی هست که بر نا عدالتی و تعدی بنا و به ابزار یک دسیسه بین المللی از ۳۰۰سال پیش در قلب فلسطین کاشته شده هست و این رژیم دسیسه ای بر علیه جهان اسلام هست.
وی اضافه کرد: متاسفانه رژیم اسرائیلی موفق شد در فلسطین دولتی برای یهودی ها بسازد.
سفیر فلسطین در تهران گفت: من مفتخر هستم در کشوری زندگی می کنم که خواستار نابود شدن این دشمن هست.

**توازن نیروها در گفتگوها صلح به سود دشمن اسرائیلی هست
سفیر فلسطین در تهران علاوه بر این در مورد طرح گفتگوها صلح گفت: ترامپ با تصمیم های خود گفتگوها سیاسی را نابود کرد. چه گفتگوها سیاسی؟ متاسفانه تعادل نیرو بین آنهایی که دارند مصاحبه می کنند وجود ندارد.

زواوی گفت: تعادل نیروها تاحالا به سود دشمن اسرائیلی بوده و آمریکا به صورت صد درصد از آن حمایت می کند. خیلی از کشورها از این دشمن دفاع می کنند.
ما با موضع گیری های انقلابی توان داریم به حقمان برسیم. تاحالا هرگز مقاومت ما متوقف نشده هست اما تعادل نیروها به سود دشمن اسرائیلی هست.

وی اضافه کرد: نزدیک ۴۰ سال هست که در ایران هستم و سخن های من عوض نمی توان. به امید خدا و با هر ابزار ای که دارم تا از بین بردن رژیم اسرائیلی از ریشه، خواهم مبارزه کرد.
سیام**۶۹۸۴**۱۵۵۳