استاد حوزه علمیه قم گفت: انسان نباید به نام دین و مذهب نسبت به قوانین در کشور بی توجه باشد، به عنوان مثال به بهانه روشنایی خیابان در مناسبت‌های مذهبی به صورت غیرمجاز از شبکه برق استفاده کند.

به گزارش شهرکریمه، حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در جلسه سخنرانی در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به عذاب انجام گناه اظهار کرد: برخی افراد با بی توجهی به عذاب گناهان به نام همراهی با عرف و جامعه دست به انجام گناه می‌زنند، یکی از چیزهایی که مشکلات زیادی را برای جامعه به وجود آورده، چشم و هم چشمی است، جامعه را سنت‌های غلط به تباهی می‌کشاند.

وی ادامه داد: در قیام عاشورا برخی افراد برای امام حسین(ع) دعا کردند، اما حاضر نشدند که در صحنه جنگ یار این امام معصوم باشند، برخی افراد هم قتل امام حسین(ع) در کربلا را توجیه کردند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: توجیه گناه از خود گناه بدتر است، انسان نباید پس از انجام گناه آن را توجیه کند، بلکه باید پس از پذیرفتن اشتباه خود، برای اصلاح آن گام بردارد.

رفیعی با اشاره به ضرورت مراعات قانون در جامعه اسلامی اظهار کرد: انسان نباید به نام دین و مذهب نسبت به قوانین در کشور بی توجه باشد، به عنوان مثال به بهانه روشنایی خیابان در مناسبت‌های مذهبی به صورت غیرمجاز از شبکه برق استفاده کند، آن چیزی که انسان را به سمت تاریکی سوق می‌دهد، توجیه گناه است.

وی ادامه داد: اصرار بر انجام گناه و کوچک شمردن آن موجب افزایش عذاب گناه می‌شود، برخی افراد پس از انجام گناه کار خودشان را توجیه می‌کنند، این در حالی است که انسان منکر گناه و انسان پشیمان از گناه در نزد خداوند جایگاه یکسانی ندارند، برخی از افراد به بهانه مناظرات سیاسی دروغ می‌گویند و تهمت می‌زنند، اما در ادامه گناه خودشان را قبول نمی‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: سیاست کشورمان باید بر مبنای دین باشد  نباید افراد به بهانه پیروزی در مناظرات دروغ بگویند یا تهمت بزنند، جای تاسف دارد که به بهانه‌های مختلف همچون انتخابات آرمان‌ها و ارزش‌ها را فراموش کنیم، پیروزی انقلاب اسلامی ایران بر پایه آموزه‌های اسلامی بود.

رفیعی با اشاره به خطر کاهش رشد نرخ جمعیت کشور اظهار کرد: برخی افراد به دلیل نداشتن ایمان لازم به خداوند، به پیام‌های دینی بی توجهی می‌کنند، در حالی که با توجه کردن به این پیام‌ها امکان رسیدن جامعه به موفقیت فراهم است، اشتباه است که برخی از افراد از ترس هزینه و تربیت، بچه دار نمی‌شوند.

وی ادامه داد: دلیل جذب برخی از جوانان و نوجوانان به گروه‌های تکفیری همچون داعش این است که این گروه‌ها کار خودشان را توجیه می‌کنند، اعضای گروه‌های تکفیری اعتقاد دارند که با کشتن شیعیان به بهشت می‌روند، به همین دلیل در هنگام مرگ مغرورانه بانگ تکبیر سر می‌دهند.

رفیعی با اشاره به تعداد فرزندان امام حسن(ع) اظهار کرد: این امام معصوم ۱۵ فرزند داشت و سه یا چهار فرزند امام حسن(ع) در قیام عاشورا به شهادت رسیدند، یکی از این شهدا حضرت قاسم(ع) بود که امام حسین(ع) پیش از رفتن او به میدان جنگ، گریه کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت قاسم(ع) جنگجوی شجاعی بود، اما دشمنان حاضر به جنگ تن به تن با فرزند امام حسن(ع) نشدند و به صورت گروهی به حضرت قاسم(ع) حمله ‌کردند تا او را به شهادت رساندند.