امام جمعه قم تصریح کرد: نخبگان و رسانه‌های انقلابی در جهاد تبیین نقش مهمی دارند و نیروهای انقلابی در این جهاد بزرگ باید حرکت تهاجمی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌ اول نماز جمعه شهر مقدس قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به وصیت امام علی (ع) به فرزندشان امام حسن (ع) اظهار کرد: در کلام حضرت امیر (ع) سرمایه دنیا و آخرت یک امت رعایت تقوای الهی است. جاده دنیا، جاده‌ای در پیچ و خم است و در چنین راهی یک لحظه هم نمیتوان غافل شد چرا که خطرات انسان را تهدید می‌کند و هلاکت حتمی است و تنها حافظ انسان از خطرات، تقوا و ترک گناه است.

 

وی اضافه کرد: بیان حق و حقیقت از توصیه‌های اکید امیرالمومنین علی (ع) به فرزندانشان بود؛ حق را نباید کتمان کرد و اگر موضوعی حق و درست بود، باید در جایی که لازم است بیان کرد.

 

آیت‌الله سعیدی اعلام کرد: از همین‌ منبر و مکان مقدس خطاب به روزه اولی‌ها «تقبل الله اعمالکم» می‌گویم؛ شما روزه اولی‌ها باید شاکر این باشید که می‌توانید با لطف خدا در ماه میهمانی خدا روزه‌دار باشید و از والدین این عزیزان نیز سپاسگزاریم.

 

وی در خصوص افراد روزه خوار نیز گفت: روزه خوارانی که تظاهر به روزه خواری می‌کنند، در کنار اینکه باید از روزه‌ اولی‌ها خجالت بکشند باید ترس از عقاب و عذاب الهی را داشته باشند.

 

امام جمعه قم با اشاره به فرارسیدن ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) بیان کرد: سفره اطعام و اکرام این حضرت مرتب به روی نیازمندان باز بود و سفره‌ی اخلاق امام حسن (ع) به سوی همه مشتاقان و محبان اهل بیت علیهم السلام به خصوص کسانی که فقیر فرهنگی و گمراه بودند، باز بود و باعث هدایت آنها می‌شد.

 

وب ضمن گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی عنوان کرد: ستون فقرات ارتش جمهوری اسلامی، نیروی زمینی است و این روز یادمان دلاوران، قهرمانان و شهدای ارتش ایران اسلامی می‌باشد.

 

تولیت حرم کریمه اهل بیت (ع) با اشاره به فرارسیدن شب‌های قدر ابراز کرد: هر سال خدای متعال در شب‌های قدر امور یک سال بندگانش را تدوین می‌کند؛ امام علی (ع) نیز در سحر ماه رمضان که اشرف زمان‌هاست، در محراب مسجد که اشرف مکان‌هاست، در نماز که اشرف حالات است، به شهادت رسید.

 

وی با بیان اینکه علم آموزی از مهمترین اعمال سفارش شده برای شب‌های قدر است، خاطرنشان کرد: در کنار دعا و توسل در این شب‌ها، آموختن علومی همچون تفسیر قرآن کریم، احادیث اهل بیت علیهم السلام، احکام دین و…. در لیالی قدر بسیار مورد تاکید است.

 

نماینده استان قم در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دشمن تمرکزش را در وارونه نمایی واقعیات مرتبط با ایران قرار داده است و برای مقابله با این حرکت دشمن، اکنون جهاد تبیین فریضه بزرگ ملی است که باید خط و مشی و موضوعات و اولویت‌ها در این جهاد را از مقام معظم رهبری آموخت.

 

وی اضافه کرد: نخبگان در جهاد تبیین نقش مهمی دارند و رسانه‌های انقلابی نیز در این جهاد از اهمیت بالایی برخوردارند. نیروهای انقلابی در جهاد تبیین باید حرکت تهاجمی داشته باشند.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مجتبی امیرفرزانه