با حضور وزیر اطلاعات و مسئولان استانی نخستین سالگرد شهادت طلبه بسیجی «محمد مهدی زاهدلویی» از شهدای مدافع امنیت در قم برگزار شد.

به گزارش شهرکریمه در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، سید محمد آقامیری استاندار قم، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، سردار محمد رضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان قم، محسن محرری رئیس شورای اسلامی شهر قم و تنی چند از مسئولان استانی، خانواده معظم شهید زاهدلویی و اقشار مختلف مردم قم به ویژه اهالی منطقه نیروگاه حضور داشتند.

جمعی از طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام محمد باقر (ع) که این شهید در آن مدرسه تحصیل می‌کرد نیز در این مراسم حاضر شده بودند.

این مراسم بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا و با قرآئت آیاتی از کلام الله مجید و اجرای برنامه‌های مختلف برگزار شد و یاد و خاطره طلبه بسیجی شهید «محمد مهدی زاهدلویی» نخستین شهید مدافع امنیت استان قم که در اغتشاشات سال گذشته به درجه رفیع شهادت نائل آمد گرامی داشته شد.

طلبه بسیجی شهید «محمد مهدی زاهدلویی» متولد ۳۰ دی ماه سال ۱۳۸۱ در شهر ماهنشان استان زنجان بود که قبل از یک سالگی با خانواده به شهر مقدس قم مهاجرت می‌کنند.

او دوران تحصیل خود را در مدارس محمود تهرانی، شهید باهنر و شهدای قم گذراند و در همین سال‌ها به دلیل علاقه اش به انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی و ملی جذب مجموعه بسیج در حوزه مقاومت امامزاده سید معصوم (ع) می‌شود و از آنجا که خانه‌شان در همسایگی امامزاده سید معصوم (ع) بود؛ خادم این آستان مقدس نیز می‌شود.

روایتی از شهادت «محمد مهدی زاهدلویی» شهید دهه هشتادی مدافع امنیت در قم

شدت علاقه اش به امور مذهبی او را مجاب می‌کند که وارد حوزه علمیه شود و پس از قبولی در آزمون کتبی و شفاهی ورود به حوزه‌های علمیه؛ این شهید مدافع امنیت از تیرماه سال ۱۴۰۱ به عنوان طلبه در مدرسه علمیه امام محمد باقر (ع) قم نامش در جمع شاگردان مکتب امام صادق (ع) ثبت می‌شود.

یکی از نیروهای امنیتی نحوه شهادت شهید زاهدلویی را اینگونه توصیف می‌کند که روز ۳۰ شهریور در خیابان امینی بیات مقارن با غروب آفتاب و اذان مغرب وقتی دو نفر از دختران اغتشاشگر می‌فهمند که او بسیجی است دیگران را با خبر می‌کند و بر اساس آنچه در دوربین مدار بسته از لحظه این حادثه می‌بینیم چندین نفر به او حمله می‌کنند و یک نفر نیز با چاقو ضرباتی به ناحیه شکمش وارد می‌کند و باعث خونریزی شدید می‌شود و روی زمین می‌افتد و در همین حین یکی از عموهایش که از محل عبور می‌کرد می بیند که مهدی بر زمین افتاده و او را سوار ماشین می‌کند و به بیمارستان می‌رساند اما متأسفانه شدت جراحات وارده آنقدر سنگین و عمیق بوده است که تلاش کادر پزشکی راه به جایی نبرد و او پس از ده روز بستری در بیمارستان به درجه رفیع شهادت می‌رسد.