به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا؛ حوزه درج کرد: محمود عزیزی جانشین سردبیر بخش تولیدات مخصوص شبکه افق سیما و یکی از اساتید حاضر در دوره مهارت رسانه ای طلاب تهرانی در مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) با تقدیر از مسئولین خبرگزاری حوزه و مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران در برپایی دوره رسانه، […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا؛ حوزه درج کرد: محمود عزیزی جانشین سردبیر بخش تولیدات مخصوص شبکه افق سیما و یکی از اساتید حاضر در دوره مهارت رسانه ای طلاب تهرانی در مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) با تقدیر از مسئولین خبرگزاری حوزه و مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران در برپایی دوره رسانه، گفت: روزنامه نگار یا خبرنگار و طلبه و روحانیت در یک مساله با هم مشترکند، و هر دو قشر با ذهن آدم ها سر و کار دارند. بنا به این برای مدیریت افکار عمومی هر دو قشر احتیاج دارند تا بعضی مهارت ها را دارا باشند.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی که شبکه های اجتماعی ذهن، دل و افکار مردم را تحت تاثیر قرار می دهند و در مواردی توانسته آنان را با خود همراه سازد، یک طلبه باید بتواند اقتضائات شرایط موجود را درک کند و آنان را بشناسد.

جانشین سردبیر بخش تولیدات مخصوص شبکه افق سیما عنوان داشت: طلبه یا یک مبلغ دینی باید بتواند با لحاظ شرایط زمانی تشخیص دهد که هم حالا روی چه مسائلی تمرکز کرده و چه نوع فعالیت دینی و رسانه ای را توامان انجام بدهد تا دامنه آن، افکار عمومی جامعه را در برگیرد.

عزیزی در انتهاء با بیان این که شناخت فضای رسانه توسط روحانیت کمک بسزایی در تبلیغ دین خواهد داشت، گفت: یک روحانی یا مبلغ توان دارد با شناسائی اقتضائات یک رسانه، عارضه ها و نقاط قوت آن را ارزیابی و آنالیز کند، و با شبهه هایی که از این طریق به جوانان القاء می گردد آشنا شده و برنامه ریزی و تدبیرهای لازم را برای مدیریت افکار عمومی داشته باشد.

روحانیت با وسیله رسانه توان دارد افکار عمومی را مدیریت کند

علی جمشیدی سردبیر باشگاه توانای خبرگزاری فارس و یکی از اساتید حاضر در دوره مهارت رسانه ای طلاب تهرانی در مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) در صحبت با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به ارزش نفوذ رسانه در افکار عمومی، گفت: رسانه و خبر در پیشبرد اغراض کوچک و بزرگ همه دولت های جهان بسیار تاثیرگذار و کارآمد هست. مکررا اتفاق افتاده هست که بعضی جریان های سیاسی در کشورهای غربی با استفاده از قدرت رسانه و خبر اغراض خرد و کلان خود را پیگیری و پژوهشگر ساخته اند.

وی دنبال کرد: اعتقاد دارم طلاب و روحانیان حوزه های علمیه باید نسبت به مبحث رسانه تأکید جدی دارا باشند زیرا به خوبی روشن هست که رسانه وسیله قدرتمندی برای هدایت افکار عمومی هست و روحانیت چنانچه می خواهد رسالت دینی خود را باقدرت و بانفوذ بیشتری در جامعه پیش ببرد و هدایت افکار عمومی را مثل گذشته برعهده دارا باشند باید از حجم شگرف و جهانی رسانه بهرمند گردند.

سردبیر باشگاه توانا عنوان داشت: مسلط بودن به فنون کار رسانه ای و شناخت وسیله و سخت افزارهای رسانه نقش بسزایی در بهرمندی روحانیت از رسانه خواهد داشت به همین علت برپایی دوره مهارت رسانه ای (خبرنویسی و رونامه نگاری) برای طلاب تهرانی در همین راستا انجام شده هست.

جمشیدی در انتهاء با بیان اینکه تبلیغ چهره به چهره و منبر قسمتی از رسانه به شمار می رود، گفت: برپایی دوره مهارت رسانه ای اقدام بسیار خوب و مبارکی هست و توان دارد ضمن تصریح ارزش و جایگاه رسانه به طلاب، مهارت های رسانه ای را به آنان تعلیم دهد زیرا حضور در چنین دوره هایی پشتوانه بسیار خوبی در مسیر تبلیغ دین برای روحانیت می باشد.

مبلغین از جذابیت های رسانه در عرصه تبلیغ استفاده نمایند

علی فقیه دبیر تحریریه خبرگزاری رسمی حوزه و یکی از اساتید حاضر در دوره مهارت رسانه ای طلاب تهرانی در مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) در صحبت با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به این که عصر حاضر عصر رسانه هست، گفت: رسانه به عنوان ابزاری نیرومند و بانفوذ توان دارد عرصه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و… جامعه را تحت تاثیر قرار دهد. به همین علت جامعه ای که با رسانه آشنا بوده و جایگاه و ارزش آن را بداند قطعاً در پیشبرد اهدافش نیز موفق می باشد.

..» » به به صورتی که همه اشخاص بشر صدای وی را می شنوند! خب؛ اگر این روایت را صدها پارسال فردی می شنید قطعاً هضم و فهم  این روایت برایش دشوار بود اما در عصر حاضر به جهت پیشرفت علوم و فناوری اطلاعات رسانه ای، درک این روایت که چه طور صدای حضرت را همه بشریت خواهند شنید، برای عموم مردم قابل هضم هست.

دبیر تحریریه خبرگزاری رسمی حوزه تصریح نمود: از آنجا که طلاب حوزه های علمیه به عنوان مبلغ دینی با لایه های متفاوت جامعه و مردم مرتبط هستند لزوم ایجاب می کند با فناوری های به روز دنیا بویژه وسیله رسانه و خبر آشنا بوده و از آن بهرمند گردند. زیرا استفاده از رسانه یکی از شیوه های جدید تبلیغ می باشد و به سبب جذابیت هایی که در رسانه وجود دارند جابه جایی مفاهیم دینی و انجام رسالت تبلیغی از این طریق مورد اقبال افکار عمومی قرار خواهد گرفت.

فقیه در انتهاء با تقدیر از عاملان خبرگزاری رسمی حوزه و مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران در برپایی دوره مهارت رسانه ای برای طلاب تهرانی، گفت: برپایی چنین دوره هایی در حوزه علمیه جزء رؤیاهای ما بود و امید دارم با ارزیابی نقاط ناتوانی و قوت این دوره، دوره های آتی مهارت رسانه ای با قدرت و جدیت بیشتری پیگیری شده و با تصریح جایگاه و ارزش رسانه به طلاب، شاهد حضور پررنگ روحانیت در عرصه رسانه و خبر باشیم.

انتهای پیام