آیت الله خاتمی در جریان بازدید از نمایشگاه کتاب دینی در قم گفت: نمایشگاه کتاب دین یک نمایشگاه هدفمند است و خروجی آن نشر فرهنگ انقلاب و فرهنگ اهل بیت(ع) است.

به گزارش شهرکریمه آیت الله احمد خاتمی در جریان بازدید از نمایشگاه کتاب دینی در قم با اشاره به حضور مستمر در نمایشگاه‌های کتاب قم و تهران اظهار کرد: از کتاب‌های عرضه شده در این نمایشگاه‌ها استفاده کرده‌ام ولی این نمایشگاه امتیازات ویژه ای داشت که ستودنی است. محیط نمایشگاه بسیار پاک و معنوی بود و از نظر حجاب و موازین دینی نیز شرایط خوبی در نمایشگاه برقرار است.

آیت‌الله خاتمی اذعان کرد: نمایشگاه کتاب باید پاک باشد و امیدواریم نمایشگاه کتاب تهران هم بتواند از این نمایشگاه الگو بگیرد و در عرصه فرهنگی و دینی هم‌راستای نمایشگاه قم حرکت کند.

امام جمعه موقت تهران گفت: نکته دیگری که در این نمایشگاه ستودنی بود غرفه مربوط به کودکان است. این اقدامات نقش بنیادی در تربیت کودک دارد و وقتی مردم وارد این غرفه می‌شوند مطمئن هستند که کتاب سالم در قالب هنر عرضه شده و به نظر می‌رسد ما دین را باید اینگونه زیبا مطرح کنیم و به همین خاطر غرفه کودک با این کیفیت از امتیازات این نمایشگاه بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری نکته سوم در این نمایشگاه را فعالیت چشمگیر در حوزه عربی و عرضه کتب این بخش عنوان کرد و افزود: در غرفه‌های مختلف نمایشگاه دیدم که کتب عربی عرضه شده از بخش کتب عربی نمایشگاه تهران فعال‌تر بود و شرایطی که در این نمایشگاه دیدم کاری ابتکاری بود و نشان می‌داد عتبات متبرکه روی به کار فرهنگی آورده‌اند و این مجموعه را در نمایشگاه تهران تاکنون مشاهده نکرده‌ام.

وی در مورد ضرورت فرهنگ کتاب خوانی در کشور گفت: به نظر می‌رسد که باید در این عرصه کار بیشتری انجام دهیم که کتابخوانی از این حالت رکود در کشور درآید.

امام جمعه موقت تهران گفت: از بخش‌های خوب این نمایشگاه کتاب‌های مربوط به حضرت صدیقه طاهره بود که با تخفیف ۵۰ درصد عرضه می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه فاطمیه شناسنامه تشیع است و کتاب‌های مربوط به حضرت زهرا(س) باید بیش از پیش تدوین و عرضه شود گفت: عرضه کتاب های مربوط به دفاع مقدس نیز از کارهای ستودنی این نمایشگاه بود. برخی تلاش دارند خاطرات دفاع مقدس فراموش شود و بعضی از این خاطرات که مطالعه می‌شود انسان احساس می‌کند در محضر استاد اخلاق است و این کتاب‌ها، کتاب اخلاق است. اگر خمیر مایه این کتاب‌ها را در قالب فیلم و هنر نشان دهند بیشتر تاثیر خواهد داشت.

آیت الله خاتمی در ادامه گفت: نمایشگاه کتاب دین یک نمایشگاه هدفمند است و خروجی آن نشر فرهنگ انقلاب و فرهنگ اهل بیت(ع) است.