مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم اظهار کرد: ۱۰۰ هزار متر مکعب مخزن برای شهر قم نیاز داریم که به نقطه اطمینان بخش برسیم؛ همچنین تکمیل رینگ‌های شرقی و غربی و خطوط جمع‌آوری آب از چاه‌ها از جمله نیازمندی‌های استان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، حسن بختیاری در نشست خبری خود با خبرنگاران استان قم که به مناسبت فرارسیدن هفته صرفه‌جویی در مصرف آب برگزار شد، گفت: ما در یک استانی هستیم که محدودیت‌های آبی زیادی بر آن مترتب است.

 

وی افزود: حدود ۷۵٪ آب قم از خارج استان در غالب آب‌های سطحی تامین می‌شود که سد کوچری و سد ۱۵ خرداد به عنوان منابع اصلی تامین آب در شهر قم هستند. چاه‌های دشت علی آباد نیز دیگر منابع تأمین آب قم هستند.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم عنوان کرد: تا سال گذشته حدود ۸۲٪ آب مورد نیاز استان از طریق سد کوچری تامین می‌شد.

 

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش ما این است که بتوانیم از لحاظ کمی و کیفی تامین آب استان قم را پایدار کنیم، بیان کرد: از اواخر اسفندماه ۱۴۰۰ شاهد کاهش سهمیه آب استان از سد کوچری به دلیل کاهش بارندگی بودیم.

 

بختیاری اعلام کرد: در حال حاضر از سد کوچری ۲ هزار و دویست لیتر آب بر ثانیه با ۳۶۰ec، از سد ۱۵ خرداد هزار و سیصد لیتر آب بر ثانیه با ۳۵۰۰ec، از چاه‌های داخل شهر هزار و سیصد لیتر آب بر ثانیه با ۶۰۰۰ec و از چاه‌های علی آباد ۳۵۰ لیتر آب بر ثانیه با ۲۰۰۰ec برای تامین آب استان استفاده می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه به لحاظ بهداشتی هیچ‌گونه مشکلی در آب استان قم وجود ندارد، مطرح کرد: ۱۰۰ هزار متر مکعب مخزن برای شهر قم نیاز داریم که به نقطه اطمینان بخش برسیم؛ ما همچنین نیازمند به تکمیل رینگ‌های شرقی و غربی و خطوط جمع‌آوری آب از چاه‌ها هستیم.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: دو هفته پیش، کلنگ زنی یک مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی در استان زده شد و به دنبال این هستیم برای سال ۱۴۰۱ در غالب اعتبارات ملی، اعتبار یک مخزن ۵۰ هزار متر مکعبی از دولت بگیریم.

 

وی تصریح کرد: برای رسیدن به نقطه متعادل و توزیع عادلانه آب به لحاظ کیفی، حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امیدواریم در غالب اعتبارات ملی و از قرارگاه شهید سلیمانی بتوانیم به سرانجام برسانیم.

 

بختیاری با اعلام اینکه به هر صورتی که بشود، در شهر قم مشکل قطعی آب را نخواهیم داشت، اضافه کرد: حق مردم قم برخورداری از آب باکیفیت مثل دیگر استان‌ها است که باید پیگیری‌ها بیشتر شود.

 

انتهای پیام/