کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که دستاوردهای انقلاب باید در جامعه تبیین شود، گفت:هر فاصله‌ای که با امام جامعه داشته باشیم به کشور آسیب خواهد رساند و باید برای پرکردن این فاصله‌ها اقدام کنیم.

به گزارش  پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه ، حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع شامگاه پنج‌شنبه در سومین شب از سلسله‌نشست‌های دهه فجر انقلاب اسلامی با عنوان ده شب ده سخنرانی که در مسجد چهار مردان برگزار شد، با بیان اینکه پیروی از ولی‌فقیه باید در جامعه نهادینه شود، تاکید کرد: در سال‌های گذشته ما با جامعه‌ای روبرو بودیم که رهبر انقلاب به‌صراحت از دوقطبی‌ها صحبت می‌کردند و برخی مسئولان رده بالا برخلاف صحبت‌های ولی‌فقیه عمل می‌کردند.

وی افزود: هر فاصله‌ای که با امام جامعه داشته باشیم به کشور آسیب خواهد رساند و باید برای پرکردن این فاصله‌ها اقدام کنیم.

حجت‌الاسلام مهدوی ارفع بیان داشت: باید جهاد تبیین را در جامعه عملیاتی کنیم و به مردم بگوییم که در این چهار دهه چه پیشرفت‌هایی کردیم.

وی ابراز داشت: در قبل از انقلاب کشور در ساخت یک آفتابه هم مانده بود، اما امروز جوانان ایران موجود زنده به فضا می‌فرستند و در همه زمینه‌ها به‌خصوص در تکنولوژی‌های روز به پیشرفت‌های مهمی رسیده‌اند.

حجت‌الاسلام مهدوی ارفع تصریح کرد: وظیفه ما یاری رساندن به امام جامعه است و باید در این مسیر جهادی عمل کنیم.

وی با بیان اینکه ۸ سال قطبی کردن جامعه به کشور آسیب زد، افزود: نه‌تنها مادیات بلکه معنویات را در این ۸ سال از دست دادیم و باید با توسل و حمایت از ولی‌فقیه این کاستی‌ها را جبران کنیم.

ارفع با اشاره به چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: امروز در گام دوم انقلاب نیاز داریم که بیانیه گام دوم انقلاب را در کشور اجرایی کنیم.

وی، ابراز داشت: انقلاب اسلامی یک جریان زنده است که از ایران اسلامی شروع شده است و به عنوان یک الگو در جهان معرفی شده است.

سخنران این مراسم، با بیان اینکه باید به خطوط اصلی و مبنایی انقلاب پایبند باشیم، تصریح کرد: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم علت جذاب بودن انقلاب برای کشورهای دیگر را اصول انقلاب می‌دانند.

حجت‌الاسلام مهدوی ارفع افزود: یکی از اصول این بود که جامعه به سمتی حرکت کند که هر خیری را که ولی خدا تشخیص می‌داند ابراز و در جامعه پیاده کند، این مهم در جامعه در زمان امام خمینی (ره) به‌خوبی عملی شد.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز انقلابی‌ها واقعی باید جامعه‌ای را بسازند که هر چیزی که امام تشخیص می‌دهد در جامعه اجرایی شود.

 

  • نویسنده : احمد نامداری