سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم هشدار داد: با توجه به وزش شدید باد در بعضی از شهرها و پیش‌بینی ادامه باد و طوفان در ساعات آینده و حتی در روزهای آینده، شهروندان قمی باید نکات ایمنی را در این زمینه مدنظر داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، حمید کریمی با اشاره به پیش‌بینی وزش بادهای شدید در استان و شهر قم اظهار کرد: با توجه به وزش شدید باد در بعضی از شهرها و پیش‌بینی ادامه باد و طوفان در ساعات آینده و حتی در روزهای آینده، شهروندان قمی باید نکات ایمنی را در این زمینه مدنظر داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه شهروندان حتی‌المقدور در ساعات عصرگاهی اگر کار خاص و ضروری نداشته از منزل خارج نشوید، افزود: از بسته بودن در و پنجره در صورت وقوع باد و طوفان اطمینان حاصل شود که در صورت ضربه زدن و کوبیده شدن باعث شکسته شدن و آسیب دیدن نشود.

 

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم ادامه داد: اجسام معلق و سنگین مانند گلدان، مجسمه و اشیاء رهاشده در محوطه تراس، بالکن‌ها، قرنیز پنجره‌ها و پشت‌بام‌ها را جمع‌آوری کرده و لباس‌های شسته شده و پهن‌شده در بالکن را که احتمال باد بردن و گم‌شدن آن‌ها هست را به داخل منتقل کنید.

 

وی با تأکید اینکه شهروندان در صورت قرارداشتن در خیابان به سرپناهی امن و مطمئن بروند، ابراز کرد: از قرار گرفتن در کنار درختان کهنسال و ساختمان‌های در حال ساخت، که احتمال سقوط اجسام و مصالح ساختمانی وجود داشته جدا خودداری شود.

 

کریمی یادآور شد: از قرار گرفتن در کنار دکل‌ها و تیرهای قدیمی برق، کابل‌های برق که احتمال سقوط و پارگی کابل و سیم‌ها وجود دارد خودداری شود.

 

وی با بیان اینکه از قرار گرفتن در دشت‌های باز، بر روی کوه‌ها و ارتفاعات که احتمال وقوع و برخورد صاعقه وجود نیز دوری شود، افزود: با توجه به اینکه در ایام بهاری ظرف چند دقیقه شرایط جوی تغییر می‌کند، از نشستن در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها که می‌تواند ظرف چند دقیقه جریان آب شدید را در خود جای دهد خودداری کنید.

 

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اذعان کرد: اگر در این ایام قصد سفر دارید حتماً از سلامت خودرو خود اطمینان حاصل کرده و مطمئن باشید که در قسمت ترمز، برف پاکن، چراغ‌ها و… نقصی وجود ندارد.

 

وی اضافه کرد: عابران پیاده در این ایام حتماً هنگام عبور از خیابان از پل‌های پیاده و خط‌کشی‌های عابر استفاده کنند.

 

انتهای پیام/

  • منبع خبر : شهرداری قم