رضا زارع در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در همدان، ، گفت: دولت تا به حال در عرضه ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردکنندگان برنج، روغن و حبوبات عمل کرده و این امر از افزایش نرخ این دسته از کالاها پیشگیری کرده هست. وی با بیان‌اینکه نمی‌توانم نرخ کالاهای غذایی را برای دو ماه آینده پیش‌بینی […]

رضا زارع در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در همدان، ، گفت: دولت تا به حال در عرضه ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردکنندگان برنج، روغن و حبوبات عمل کرده و این امر از افزایش نرخ این دسته از کالاها پیشگیری کرده هست.

وی با بیان‌اینکه نمی‌توانم نرخ کالاهای غذایی را برای دو ماه آینده پیش‌بینی کنم، تصریح نمود: همه چیز منسوب به سیاست‌های دولت هست به گونه‌ای که اگر دولت همچنان در عرضه ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردکنندگان خوب عمل کند بی شک در ماه‌های محرم و صفر با گرانی برنج و دیگر مواد پر استفاده رو به رو نمی‌شویم.

کاهش نرخ ۱۵ درصدی برنج هندی در ماه رمضان

زارع از کنترل قیمت‌ها در ماه مبارک رمضان ابراز خوشحالی کرد و اضافه کرد: در این ماه شاهد افزایش نرخ هیچ کالای ضروری نبودیم و حتی در نرخ برنج هندی ۱۵ درصد کاهش داشتیم.

وی از عدم واردات برنج اروگوئه به کشور اطلاع داد و گفت: مدتی هست طبق سیاست‌های دولت برنج اروگوئه که محصول قاره امریکا هست به کشور وارد نمی‌شود در نتیجه وجود آن در مغازه‌ها مبنی بر تقلبی بودن آن هست.

تقلب در برنج ایرانی نرخ آن را کاهش داده بود

ریاست اتحادیه خواربارفروشان همدان از توزیع نوعی برنج ایرانی تقلبی در چندین ماه پیش اطلاع داد و گفت: متاسفانه عده‌ای سودجو و متخلف در این روش برنج ایرانی را با نوعی برنج بیگانه ترکیب می کردند و به عنوان برنج ایرانی با قیمتی مناسب در اختیار مردم قرار می‌دادند.

زارع تصریح نمود: اما دولت به علت سوءاستفاده متخلفین و مقابله با این دسته از اشخاص واردات برنج بیگانه که وسیله دست متخلفان بود را ممنوع کرد و این امر باعث شد دیگر نتوانند برنج بیگانه را با ایرانی ترکیب کنند و این امر نرخ برنج مد نظر را زیاد کرد.

وی با اشاره به شعار سال کنونی که پشتیبانی از کالای داخلی هست، گفت: با استفاده کالای ایرانی می‌توانیم برای هزاران جوان ایرانی اشتغالزایی کنیم و کشور خود را از وابستگی به فرآورده ها کشورهای بیگانه برهانیم.