[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، محمد حسین چاوشیان ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت سالگرد تأسیس مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی (خاتم) برگزار شد، با اشاره به اینکه این مؤسسه مجموعه‌ای مردمی است که از سال گذشته فعالیت خود را در گروه‌های علمی و اجرایی و فرهنگی در حوزه خانواده و بانوان […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، محمد حسین چاوشیان ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت سالگرد تأسیس مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی (خاتم) برگزار شد، با اشاره به اینکه این مؤسسه مجموعه‌ای مردمی است که از سال گذشته فعالیت خود را در گروه‌های علمی و اجرایی و فرهنگی در حوزه خانواده و بانوان آغاز کرده است، گفت: با وجود اینکه مرکز اصلی مؤسسه در قم است ولی فعالیت‌های آن فرا شهری و حتی فراملی است.

وی با اشاره به همکاری گسترده مؤسسه خاتم با نهادهای مختلف از جمله نهاد ریاست جمهوری، مراکز علمی، حوزوی، دانشگاهی، بسیج، کمیته امداد، بهزیستی، کمیته امداد افزود: یک شعبه این مجموعه در کشور سوئیس فعالیت دارد و در ۶ استان کشور نیز دارای شعبه است.

مدیرعامل مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی (خاتم) با تاکید بر همکاری این مؤسسه با کشورهای اروپایی در زمینه خانواده تصریح کرد: ما با مؤسسات مختلف مذهبی در کشورهای اروپایی از جمله مؤسسه ادموند آلمان در زمینه خانواده و زنان ارتباط برقرار کرده و تفاهم نامه‌های گسترده‌ای را به امضا کرده‌ایم.

وی نهادینه شدن خانواده محوری در فضای مجازی را امری ضروری دانست و گفت: فرد محوری مهم‌ترین اشکال فضای مجازی است که متأسفانه در شرایط کنونی نه تنها خانواده محور نیست بلکه ضد نیز خانواده است.

چاوشیان فعالیت فرهنگی و اجتماعی در مناطق کمتر برخوردار را مهمترین برنامه‌های این مؤسسه بیان کرد و افزود: حدود ۸ ماه گروه‌های های جهادی کلاس‌های فرهنگی و آموزش در منطقه جمکران برگزار کردند.

وی موضوعاتی چون کودک همسری و سن ازدواج را از الویت‌های سال اول کاری این مؤسسه بیان کرد و افزود: در سال دوم به مسائل مهم دیگر از جمله سقط جنین ورود خواهیم کرد.

این فعال فرهنگی افزود: با توجه به وارد شدن مؤسسه به مسائل مختلف از جمله در سال اول این مؤسسه فرهنگی خواهان وارد شدن به مسائل مهم دیگر از جمله سقط جنین در سال دوم است.

وی با اشاره به تأسیس خبرگزاری «پیام خانواده» به عنوان اولین و جامع‌ترین خبرگزاری تخصصی حوزه زنان در کشور گفت: تا کنون چهار کتاب با موضوع خانواده و مسائل نوپدید، اعتیاد زنان، خانواده و مدرنیته و جمکران همین حوالی تدوین شده است که برخی از این کتاب‌ها بیش از یک بار به چاپ رسیده است.

چاوشیان مهمترین اشکال در حوزه خانواده را سیاست گذاری‌های غلط و ورود افراد غیر متخصص به این حوزه مهم دانست و افزود: این مسئله عامل بروز مشکلات اجتماعی و فرهنگی گسترده‌ای در جامعه شده است.

[ad_2]