به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری، پنجشنبه، ۱۰ اسفند در جمع اساتید حوزه‌های علمیه استان مرکزی در سالن اجتماعات اداره‌کل محافظت آثار و نشر اعتبار های دفاع مقدس اظهار کرد: از گذشته تا امروز رهبران الهی در برگزاری حکومت دینی کوشش کردند، […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری، پنجشنبه، ۱۰ اسفند در جمع اساتید حوزه‌های علمیه استان مرکزی در سالن اجتماعات اداره‌کل محافظت آثار و نشر اعتبار های دفاع مقدس اظهار کرد: از گذشته تا امروز رهبران الهی در برگزاری حکومت دینی کوشش کردند، آزادی، کرامت انسانی، تساوی و برادری، عدالت و نهایت بدون وجود رهبران الهی تحقق پیدا نمی‌کند.

وی اظهار کرد: بدون استثنا وقتی به رسالت انبیا نگاه می‌کنیم متوجه خواهیم گردید که آنان برای خوب بودن و سعادت انسان‌ها فرستاده گردیدند تمام انبیای الهی بدون استثنا با طاغوت درگیر بودند.

آیت‌الله کعبی تصریح نمود: تحقق بندگی و رابطه با خدا و مبارزه با ظلم، فساد، فقر، گمراهی، بی نظمی و بی عدالتی مأموریت با اهمیت رهبران الهی هست. انبیای الهی برای تحقق راحتی مردم، آرامش نداشتند. دین برای جامعه انسانی راحتی دنیا و آخرت را به ارمغان می‌آورد.

عضو جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه شهر قم افزود: دین در مقابل مردم نبوده و نیست لکن عمل به دستورات و احکام الهی سعادت دنیا و آخرت را در پی دارد. انبیا برای هدایت و پشتیبانی مردم و مبارزه با دشمنان مردم آمدند و با دلسوزی اهتمام بر ایجاد آرامش داشتند. رهبران الهی در مقابل کسانی که به حقوق ملت‌ها دست درازی می‌کنند ایستادند.

تحقق عملکرد دین در گرو وجود رهبر الهی هست
وی دنبال کرد: امروز نیز رهبران دینی با مفسدان اقتصادی مبارزه می‌کنند و اذن نمی‌دهند به حقوق ملت تعرض گردد برای تحقق عملکرد دین باید رهبران الهی وارد میدان گردند. عملکرد اجتماعی و سیاسی دین بدون رهبر الهی برای سعادت دنیا و آخرت مردم قابل تحقق نیست.

آیت‌الله کعبی تصریح نمود: همه آحاد جامعه مسئول اجرای دین می باشند. مسیولیت اجرای دین مسیولیت سیاسی اجتماعی هست. مشرکان به علت مناسک و شعائر دینی در مقابل دین نمی‌ایستند لکن آنان از حکومت دینی و برگزاری تمدن دینی وحشت دارند. دشمنان اسلام و بشریت با حکومت برخاسته از اسلام ناب مخالف می باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری دنبال کرد: امروز آمریکا و صهیونیست با تمدن اسلامی برخاسته از گفتمان انقلاب اسلامی و ولایت فقیه مشکل دارند. ولایت فقیه محور قدرت اسلام هست. ولایت فقیه در مقابل تمام زیاده خواهی‌های دشمنان مکاتب شرقی و غربی بویژه مکاتب لیبرال دموکراسی ایستاد.

اسلام بدون رهبر الهی دچار انزوا می‌شود

وی گفته بود: رهبری که بر پایه اسلام باشد پیشرفت می‌کند. اسلام بدون رهبران الهی مثل جسم بدون روح هست. اسلام بدون رهبران الهی در صحنه اجتماع دچار انزوا و جامعه اسلامی طعمه گرگ‌های گرسنه می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نهایت، معنویت، رشد و …همه در گرو رهبری دینی هست اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) اطاعت از اهل بیت(ع) را عامل نظم در امورات اجتماعی و حقوقی ملت می‌دانستند. اجرای شریعت در گرو اطاعت از رهبران الهی هست.

وی اظهار کرد: شناخت و تصریح حقایق دینی، هدایت جامعه به سمت معنویت، زعامت سیاسی اجتماعی و اداره جامعه من جمله کارکردهای رهبران الهی هست. در رأس حکومت باید یکی از سه طبقه انببا، اوصیا و علمای دینی باشند. طی ۴۰ سال برتری انقلاب هر جا که به فقه عمل کردیم پیشرفت کردیم و هرجا عمل نکردیم عقب ماندیم. ریشه مشکلات و ناکارآمدی‌ها در جامعه عمل نکردن به فقه و حقوق اسلامی هست./انتهای پیام