مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: در راستای حضور قدرتمند و افزایش روحیه ورزشکاران قمی در بازی‌های آسیایی هانگژو در ستاد این بازی‌ها مصوب شد ماهیانه ۷ میلیون تومان جهت خرید مکمل‌های ورزشی و ۳ میلیون تومان هزینه ایاب و ذهاب حضور در کمپ‌های تیم ملی به ورزشکاران قمی عضو ستاد پرداخت شود.

ابراهیم سانی‌خانی شامگاه شنبه در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: خبرنگاران در طول فعالیت خود با نامهربانی‌های مختلفی مواجه می‌شوند اما با توجه به عشق و علاقه‌ای که به قلم خود دارند هرگز دست از کار کردن نمی‌کشند.

وی افزود: واقعیت این است که صاحبان قلم این روزها نقش مهمی در جامعه دارند، طی یک سال اخیر شاهد این بودیم که رسانه‌های دشمنان چه هجمه‌های منفی علیه نظام پاک جمهوری اسلامی ایجاد کردند. برای جلوگیری از انحراف جامعه خبرنگاران موظف‌اند به جهاد تبیین اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

سانی‌خانی با اشاره به تلاش خبرنگاران حوزه ورزش در رویدادهای ورزشی تصریح کرد: همه خبرنگاران برای ما عزیز و گرامی هستند اما ما به عنوان ورزشی‌ها شاهد این هستیم خبرنگارانی که در حوزه ورزش قلم می‌زنند یک ساعت قبل از مسابقه ورزشی در محل برگزاری حاضر شده و ساعت‌ها مشغول تهیه و پوشش خبر هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم درخصوص نگاه مثبت دولت سیزدهم به حوزه ورزش گفت: بعد از روی‌کار آمدن دولت مردمی شاهد این هستیم که مسئولاان استان قم نیز نگاه خوبی به ورزش دارند و واقعیت این است که موضوع ورزش برای استاندار قم حائر اهمیت قرار گرفته است.

وی در ادامه عنوان کرد: بعد از اینکه بنده به عنوان متولی ورزش استان منصوب شدم در مرحله اول تلاش کردم مدیران‌کل دستگاه‌ها را با ورزش آشنا کرده و ارتباط آن‌ها را افزایش دهم. مطابق قانون هر دستگاه دولتی موظف است درصدی از اعتبارات خود را در حوزه ورزش هزینه کند، این موضوع در سال‌های قبلی کم‌رنگ بود اما طی یک سال اخیر افزایش چشم‌گیری داشته است.

سانی‌خانی در ادامه با اشاره به دستور استاندار مبنی بر ایجاد کمیته اقتصادی ویژه ورزش قم، اظهار کرد: یک ماه پیش بود که آقای شاهچراغی دستوری مبنی بر ایجاد کمیته اقتصادی ویژه ورزش قم را صادر کردند، مسئولیت این کمیته به مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم واگذار و مقرر شده شاهد حضور صاحبان صنعت در راستای حمایت از ورزش استان در این کمیته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم ابراز کرد: مطابق دستور استاندار قم، هر واحد صنعتی و تولیدی که در راستای حمایت از ورزش استان گامی بردارد، مورد توجه و حمایت ویژه مدیریت استان قرار می‌گیرد. برای مثال تصمیم‌گیری شده واحدهای صنعتی که به ورزش ورود کرده‌اند با همکاری سازمان امور مالیاتی استان مالیات آن‌ها تقسیط شود.

سانی‌خانی تصریح کرد: برای حضور قدرتمند و فعال ورزش قم در بازی‌های آسیایی هانگژو مدت‌ها قبل تصمیم گرفته شد ستاد بازی‌های آسیایی در استان قم تشکیل شود. در این ستاد مصوب شد برای افزایش روحیه و حمایت از ورزشکاران قمی که در بازی‌های آسیایی حضور دارند ماهیانه ۷ میلیون تومان برای خرید مکمل‌های ورزشی و ۳ میلیون تومان بابت ایاب و ذهاب برای حضور در کمپ‌های تیم ملی به آن‌ها پرداخت شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سرانه ورزشی قم پایین‌تر از میانگین کشوری است، تاکید کرد: برای حل مشکلات و معضلات اجتماعی حوزه ورزش بهترین و موثرترین راه است، بدین جهت تقاضا می‌کنیم مجموعه‌ها و دستگاه‌های دولتی و اجرایی اداره‌کل ورزش و جوانان را در رفع کمبودها همراهی کنند.

سانی‌خانی اشاره کرد: درحال حاضر سرانه ورزشی قم ۵۴ سانتی‌متر مربع است در حالی که میانگین این آمار در کشور حدود ۸۴ سانتی متر است. واقعیت این است که سرعت اقدامات ما برای رفع این فاصله کند است و باید تسریع یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم درخصوص آخرین وضعیت ورزشگاه پردیسان گفت: در سفر اول رئیس دولت سیزدهم به استان قم مقرر شد اعتبار خوبی در راستای تکمیل این ورزشگاه اختصاص داده شود، این موضوع هم اتفاق افتاد و موفق به جذب اعتبارات مورد نیاز شدیم.

وی افزود: متولی این پروژه شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی بود، بنا به دلایلی همچون نظارت ضعیف و قصور پیمانکار اواخر سال گذشته بود که به دلیل بارش برف و باران سقف این ورزشگاه به یک‌باره فرو ریخت.

سانی‌خانی گفت: طی ماه‌های اخیر جلسات مختلفی را با موضوع ورزشگاه پردیسان در وزارت ورزش برگزار کردیم، در آخرین جلسه‌ای که با نماینده شرکت توسعه داشتیم پیشنهاد دادیم تا بحث واگذاری این ورزشگاه به قرارگاه خاتم دنبال شود تا این قرارگاه مسئول تکمیل ساخت این پروژه باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم در پایان عنوان کرد: این خبر خوب را به مردم عزیز و ورزش دوست قمی می‌دهم که ظرف یک سال آینده درصورت جذب اسپانسر در لیگ دسته اول و یا دوم فوتبال باشگاه‌های کشور تیم‌داری خواهیم کرد.

انتهای پیام/