به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از مشرق، « « حجاب اسلامی » ذیل عنوان « حجاب اختیاری » ، برپایی مراسم لهو و لعب از سوی شهرداری تهران و اقرار یکی از محکومین فتنه به عدم اعتقاد این جریان به «جمهوری اسلامی » را بایستی در این راستا مورد بررسی و آنالیز قرار […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از مشرق، « « حجاب اسلامی » ذیل عنوان « حجاب اختیاری » ، برپایی مراسم لهو و لعب از سوی شهرداری تهران و اقرار یکی از محکومین فتنه به عدم اعتقاد این جریان به «جمهوری اسلامی » را بایستی در این راستا مورد بررسی و آنالیز قرار داد.

در روزهای گذشته بعضی مدعیان اصلاحات در چندین جبهه به مبارزه صریح با اعتبار های اسلامی پرداخته و این تقابل آنان در روزنامه های زنجیره ای و بعضی مراسمات خاص که از سوی شهرداری تهران برگزار شد نمود یافته هست.

تقابل با احکام صریح اسلام من جمله لزوم رعایت حجاب به عنوان نص صریح قرآن که با دستاویز اجباری نبودن حجاب از سوی مدعیان اصلاحات طرح شده و این مدعیان برای اثبات نظر ضد اسلامی خود در پی یافتن کدهای موید می باشند را در این راستا میتوان بررسی کرد.

زیادتر بخوانید:

حاشیه سازی واجب تر از نان شب!

این جریان به دستاویز مخالفت با حجاب اجباری به گفته علی مطهری نماینده تهران در پی برهنگی می باشند، آنان چون توان ندارند نظر صریح خود را همانطور که بدان معتقد می باشند علنی سازند آن را در پوششی از الفاظ و کلمات مخفی کرده و به خورد مخاطبین می دهند.

از طرف دیگر در مراسماتی که از سوی منتسبان به این جریان برگزار می گردد صراحتا هیچ التزامی به اعتبار های اسلامی دیده نمی توان من جمله در سمینار بانوان شاغل در شهرداری تهران چند دختر روی سن رفته و مقابل شهردار تهران آغاز به رقصیدن می کنند و نجفی آنان را تشویق کرد!

در جشن ابتذال برج میلاد چه گذشت؟!

در سمینار بانوان شاغل در شهرداری تهران چند دختر روی سن رفته و مقابل شهردار تهران آغاز به رقصیدن می کنند و نجفی آنان را تشویق کرد و اظهار کرد: معتقد به سهمیه بندی جنسیتی نیستم. روز سه شنبه در سالن سمینار های برج میلاد مجلسی با عنوان «جشن بانو» بمناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شد که شهردار تهران، فاطمه راکعی مدیرکل امور بانوان، شیخ معاون شهردار و بعضی دیگر از مسئولین شهرداری حاضر بودند.

در قسمتی از این سمینار که عموما با سخنرانی هایی با مباحث جنسیتی همراه بود، تعدادی از دخترهای به رقص و انجام حرکات موزون در حضور مردان حاضر در سالن مبادرت کردند.

طبق مستندهای موجود که در عکس و فیلم این مراسم مشهود هست محمدعلی نجفی شهردار تهران در این مجلس حضور داشته و در انتهاء مراسم رقص، این اشخاص را تشویق می کند.

زیادتر بخوانید:

«نجفی و همکاران» در مجلس رقص دخترهای و آواز بانوان+ فیلم مربوط/ «جهانگیری»، جهانگیری را به هم حرفی با آمریکا متهم نمود

این حرکت شهردار تهران انعکاس وسیع ای در فضای سایبری داشته و به همین سبب برای پیگیری اصل مبحث با درویش پور مدیرعامل برج میلاد، شجاع پوریان معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و چند تن از مسئولین ذی ربط ارتباط گرفته شد تا جویای ماجرا باشد اما هیچ کدام حاضر به پاسخگویی نشدند.

یکی از کارکنان شهرداری که فیلم و عکس این مراسم را ضبط و منتشر نموده در حال حاضر بشدت از سوی مسئولین شهرداری تحت فشار قرار گرفته هست.

گفتنی هست شهردار تهران بعد از انعکاس نامناسبی که از این سمینار در فضای سایبری ایجاد شده در کانال تلگرامی خود عکس العمل نمایش داد و در ابلاغیه ای خطاب به معاون امور اجتماعی و فرهنگی و ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بااشاره به برنامه هنری اجرا شده در مراسم روز تکریم مقام زن در برج میلاد اعلام نمود: «توجه به اعتبار ها و رعایت شئونات در اجرای برنامه ها ضروری هست. ما معتقد نیستیم که اسلام دین عزاست، اسلام دین شادی،نشاط و زندگی هست اما باید شئونات و چارچوب ها در شادی هم مراعات گردد و این خود یک هنر هست و همه همکارانم موظف می باشند در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری نسبت به این با اهمیت دقت لازم را دارا باشند.»

وقتی نخستین خشت بهشت کج گذاشته شد!

»در شهریور ماه سال جاری و بعد از انتخاب نجفی به عنوان شهردار تهران «کیهان» در گزارشی به این مساله پرداخته و خواستار رعایت «خط قرمز فتنه» در انتخاب مسئولان شد.

در قسمتی از این گزارش آمده بود: «اساسا نجفی برصندلی ای نشسته که مقدمات قانونی و صلاحیت کسب آن را ندارد! مبحث خیلی هم قدیمی نیست، ۸ پارسال، در گرماگرم فتنه آمریکایی- صهیونیستی ۸۸، نجفی در اردویی بود که به تعبیر رهبر معظم انقلاب،کشور را به لبه پرتگاه سقوط می بردند! او البته خودش را خاموش کننده آتش فتنه معرفی می کند اما ماجرا به این سادگی ها هم نبود و خود آقای نجفی و صدالبته دستگاه های امنیتی به خوبی از حقیقت ماجرا باخبرند.»
نجفی اعلام کرده بود بعد از نماز جمعه ۲۹ خرداد همان سال، وی در هیچ راهپیمایی شرکت نکرده هست اما با یک جست وجوی مختصر آشکار شد تصویری از وی در فضای سایبری منتشر گردیده که او را میان تجمع کنندگان مقابل دانشگاه شریف نشان می دهد!

»صداقت، البته کف شرایط برای احراز یک پست مدیریتی اصلی در ایران هست که بعضی از موضع های نجفی مخدوش کننده آن هست.
ماجرا واقعا فراتر از یکی دو حضور تحریک آمیز بود. نجفی بهمراه معصومه ابتکار،در دشوارترین روزهای فتنه انگیزی فتنه گران به خانه کشته شدگان حوادث فتنه می رفت و به صورت رسمی آنان را به آشوب و اعتراض بر علیه نظام اسلامی دعوت می کرد.

به گفته بعضی نمایندگان مجلس نهم در جریان سرکشی به خانواده های عارضه دیده و داغدار از فتنه انگیزی ها، آنان می گفتند که قبل از این دیدار، نجفی و ابتکار در منزلشان حضور یافته صراحتا اعلام می کردند «ما نماینده موسوی و کروبی هستیم، به چه سبب شما مدعی شهدایی که داده اید، نمی شوید؟!» او البته مدعی شد این سرکشی ها در قالب ماموریت شورای شهر تهران بوده،اما ریاست وقت شورا،این ادعای کذب را تکذیب نمود و برگی دیگر بیانگر از عدم صداقت نجفی را نمایان کرد.

این سابقه ها موجب گردید نجفی در دولت یازدهم از راهیابی به ساختمان وزارت آموزش و پرورش بازبماند.

استعلام پرماجرا

در آن گزارش تبیین شد که «وقتی نام نجفی از بین نام چند زن و مرد اصلاح طلب و هم سن و سال خودش برای شهرداری تهران انتخاب شد، قرار شد که وزارت کشور حکم شهرداری او را صادر کند. این امر افزون بر رای اعضای شورای شهر، نیازمند یک مقدمه آسان دیگر هم بود و آن چیزی نبود جز استعلام از وزارت اطلاعات. یعنی وزیر کشور در نامه ای از وزیر اطلاعات قصد دارد نظرش را در مورد محمدعلی نجفی برای تصدی سمت شهرداری تهران اعلام نماید و چون شهر تهران با اهمیت هست و نباید لحظه ای بدون مسئول بماند، منطقی هست که سریعا وزیر اطلاعات فرمان تهیه جواب را بدهد و طبعا بعد از چند ساعت، جواب آماده می گردد.»

»اما کار نجفی بالا گرفت! چند ساعت به چند روز بدل شد و جوابی نیامد! حتی برای شهرداری تهران سرپرست هم انتخاب شد، اما جواب نرسید! فشارها بالا گرفت! در پرونده نجفی چه چیزی بود که مانع جواب مثبت می شد!؟ آیا همان تک برگ سال ۸۸ مانع بود و به مسئول با وجدان پرونده، اذن نمی داد بی توجه به آن برگه، جواب بدهد!؟ آیا اوراق دیگری هم در پرونده بود که دست او را لرزان تر می کرد!؟ کسی چیزی نمی گوید اما هرچه بود، نامه ای امضا نشد تا فشارها بالا گرفت و… در نهایت حکم صادر شد!

در نهایت حکم صادر شد!امروز و با گذشت زمان هرچند اندک، روشن شده هست که نجفی علاوه بر صلاحیت های سیاسی و امنیتی صلاحیت های اخلاقی لازم که او را مقید به اعتبار های اسلامی نشان می دهد را نیز ندارد، نجفی از طرفی در مراسم خلاف شرع شرکت کرده و به مراسم خلاف شرع نظارت و مرتکبین این عمل خلاف را تشویق می کند و بعد از بالا گرفتن ماجرا قصد دارد که همگان به قیود شرعی ملتزم باشند و این عدم صداقت را به عیان نشان می دهد.

ابتذال اخلاقی در برنامه به ظاهر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کاشان!

البته این تنها شهرداری تهران نیست که در مراسمات خود قیود و ضروریات اسلامی و شرعی را زیرپا می گذارد ، در دانشگاه های زیرمجموعه وزارت علوم نیز حکایت همین هست!

شب ۷ اسفندماه مجلسی به ظاهر فرهنگی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار می گردد که با حاشیه هایی بی مثل در ابتذال همراه بوده هست. در این مراسم که انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار کرد، ابتدا «ش س» شعری با محتوای جنسی و مبتذل می قرائت کرد و در ادامه مسائلی روی داد که « کیهان » به علت محافظت حدود اسلامی و اخلاقی قادر به بیان جزئیات آن نیست.

علاوه بر این اجرای آهنگ های مبتذل بهمراه رقص و پایکوبی از دیگر بخش های این مراسم بود.

به جمهوری اسلامی معتقد نیستیم!

مصطفی تاج زاده از متهمین فتنه گفته هست: «اکثر اصلاح طلبان اعتقادی به جمهوری اسلامی و ولایت فقیه ندارند، از گذشته پشیمانند و معتقد به برجام منطقه ای می باشند!»

تاج زاده گفته هست: «مشروطه خواهان واقع بینانه تر از ما روی انقلاب اسلامی عمل کردند، آنان سیاست را می متوجه شدند و با وجود اینکه امکان تشکیل حکومت اسلامی داشتند، این کار را نکردند می دانستند حکومت اسلامی تشکیل دادن یعنی زدن زیرآب دین. من الان، آن اعتقاد گذشته را به جمهوری اسلامی ندارم. ما دهه ها، اعتقادی از جمهوری اسلامی دفاع می کردیم. الان منحصرا سیاسی دفاع می کنم. چون آلترناتیوی ندارد یا آلترناتیوش بدتر از خودش هست، دفاع می کنم نه اینکه به آن معتقدم نه ما خیلی خطاها کردیم که باید الان اصلاحش کنیم… ما نباید حکومت اسلامی تشکیل می دادیم و باید همان سنت مشروطیت را ادامه می دادیم…

من در سال ۸۵ یا ۸۶  در حزب همکاری بین دوستان خودمان اظهار کردم ما باید شعار آزادی حجاب بدهیم الان آن هست که حریف راه حل هایمان را هم قبول کند. راه حل ما نیز خیلی روشن هست دو تا چیز هم زیادتر نیست؛ راه حل ما در داخل باز کردن فضاست و در خارج هم این هست که به سرعت برویم به سمت برجام منطقه ای.

قبل از این و در آذر ماه ۱۳۹۳ عیسی سحرخیز مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد دولت خاتمی نیز اقرار کرده بود زیادی از اصلاح طلبان برخلاف اول انقلاب دیگر علاقه ای به امام خمینی ندارند.

آنچه روشن هست آنچه که امثال تاجزاده و صادق زیباکلام بیان می کنند زیادی از مدعیان اصلاحات نیز در پی آن بوده و بدان معتقد و ملتزم می باشند ولی برای ورود و نفوذ در نهادهای حساس تصمیم گیر و تصمیم ساز احتیاج به دورویی و عدم صداقت و در یک کلام دورویی دارند.

آنان بایستی خود را ملتزم به جمهوری اسلامی نمایش دهند با وجود اینکه نیستند تا بتوانند در بعضی از نهادهای حساس حضور داشته و کارشان را انجام دهند!

فتنه ۸۸ این جریانات را رسوا کرد ولی بعضی هنوز به خط قرمز فتنه اعتقاد ندارند و ملتزم به این نیستند که باید مدیرانی در نهادهای حساس مسیولیت دریافت کنند که ملتزم به جمهوری اسلامی بوده و به اسلامی بودن آن اعتقاد دارا باشند.
در پی رفیق برای رفتن به جهنم!

مدعیان اصلاحات چنانچه در اوائل این گزارش به آن اشاره گردید برای مخالفت خود با حدود و اعتبار های اسلامی من جمله لزوم رعایت حجاب در پی پیدا کردن کدهایی می باشند که نظرات آنان را تائید کند، آنان در این راستا به تحریف تاریخ و انتساب کذب به بزرگانی چون امام خمینی(ره) ، آیت الله طالقانی و شهید بهشتی نیز دست زده اند.

یکی از این شخصیت ها با انتساب خلاف واقع به امام خمینی(ره) گفته هست: امام خمینی به شهید مطهری اظهار کردند من هم قبول کننده حجاب اجباری نیستم ولی آن قدر بر من فشار آوردند که اظهار کردم باید در «ادارات» حجاب مراعات گردد!

سخنان امام خمینی(ره) در مورد لزوم رعایت حجاب آنچنان صراحت دارد که انکار آن واقعا احتیاج به بی شرمی زیاد دارد و اینکه کسی مدعی گردد امام خمینی(ره) با آن صلابت و قاطعیت که رژیم مورد پشتیبانی شرق و غرب را از اریکه قدرت به زیر کشید و ابرقدرت ها را از ایران بیرون کرد تحت تاثیر یا فشار این و آن احکام اسلام را گفته بود خنده دار تر از آن هست که بخواهیم به آن جواب دهیم ولی در این فرصت به قسمتی از بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی در این ارتباط می پردازیم و می گذریم.

امام خمینی(ره) در ۱۵ اسفند ۱۳۵۷ در جمع علما و روحانیون حوزه علمیه شهر قم تاکید می کنند: «الان وزارتخانه ها – این را می گویم که به دولت برسد، آن به صورتی که برای من نقل می کنند- باز همان صورت زمان طاغوت را دارد. وزارتخانه اسلامی نباید در آن معصیت بشود. در وزارتخانه های اسلامی نباید زن های لخت بیایند؛ زن ها بروند اما باحجاب باشند. مانعی ندارد بروند؛ اما کار بکنند، بلکه باحجاب شرعی باشند، با محافظت حهت های شرعی باشند.»

»آیت الله طالقانی نیز بعد از اعلام نظر صریح از سوی امام در مورد لزوم رعایت حجاب طی سخنانی که بعضی روزنامه های آن برهه به تحریف آن پرداختند صریحا تاکید کرد «حجاب ساخته من و فقیه و دیگران نیست؛ این نص صریح قرآن هست. آن مقداری که قرآن مجید بیان کرده، نه ما توان داریم از حدود آن خارج شویم و نه زنانی که معتقد به این کتاب بزرگ آسمانی می باشند.»

»شهید بهشتی و شهید مطهری نیز به لزوم رعایت قوانین اسلامی قائل و ملتزم بودند، مراجعه به سخنان این شهیدان موید آن هست که آنان به لزوم التزام همه مسلمین و شهروندان جمهوری اسلامی به قوانین اسلام معتقد بودند و این با اهمیت در سخنان و نوشته های آنان موجود هست.

با وجود اینکه روزنامه های زنجیره ای در شماره های روز گذشته خود مدعی گردیدند که شهید بهشتی مخالف لزوم حجاب و به قول آنان «حجاب اجباری بوده است» مراجعه به مستندات نشان دهنده کذب بودن ادعای زنجیره ای ها هست.
شهید آیت الله بهشتی بیان می کنند: «برای اینکه بقیه آدم ها حاکم بر هوایشان بمانند، باید بکوشیم محیط هم طبیعی باشد که از در و دیوارش داعیه فساد نبارد و به محض اینکه ما خواستیم محیط را از این آلودگی ها پاک کنیم خود به خود مقداری از آزادی ها گرفته می گردد.»

»در بخش دیگری از سخنان شهید بهشتی در این ارتباط مطالعه می کنیم: «اگر به آن خانم اظهار کردند خانم شما آزادی داد برای آزادی هم برآورید درست، اما خانم مسلمان در کوچه و خیابان که می آیی لباس و پوشش شما آسان باشد، اندام های بدن و موی سر شما پوشیده باشد، آنچه با پوشش آسان نه دل فریب و سخن گفتن و نحوه برخورد با این و آن و طرز راه رفتن همه آنان هم با وقار و سنگین و متین باشد، درخور پاکدامنی بانوی والا قدر مسلمان ملحق شده به خدا باشد، خوب در اینجا اگر این را به وی اظهار کردند و شنید بازهم آزادی او محافظت شده چون خودش به صورت آزاد شنیده اما اگر نخواست به صورت آزاد بشنود بگوید این چیزهایی که شما می گوئید خوب هست ولی من دلم قصد دارد نیمه لخت از خانه بیرون بیایم، با آرایش تمام عیار در خیابان ظاهر شوم! در اینجا نظام اسلامی با او چه کند؟ آزادی او را محافظت و رعایت کند و به وی بگوید آزادی خانم؟ ما سخن خودمان را به شما زده ایم، شما می خواهی گوش کن یا گوش نکن آزاد هستی؟ گوش کردی خوشا به سعادتت گوش نکردی عذابش دامن خودت را می گیرد؟ نخیر در آنجا ما نهی از منکر می کنیم در این صورت خود به خود مقداری از آزادی این خواهرها را از دستش می گیریم.»

»شهید آیت الله بهشتی در ادامه می گوید: «تو ای خانم! بنشین با خودت بیندیش در درونت چه انگیزه ای هست که تو را وا می دارد به جای پوشش با کرامتی که اسلام برای تو مدنظر داشته هست می خواهی بدون این پوشش به خیابانها و کوچه ها بیایی؟ آیا خودآگاه یا ناخودآگاه در اعماق روحت خودنمایی و میل به خودنمایی و نمایش دادن خویشتن در مقابل دیدگان دیگران تو را به این گناه وا نمی دارد؟ و اگر تو نتوانستی این تمایل و یا جهل یا هر چیز را در خودت مهار کنی و دو مرتبه خواستی این چنین بیرون بیایی باید به شما بگویم که جامعه ما چنین وضعی را در محیط اجتماعی اش تحمل نمی کند.»

»علاقه مندان توان دارند برای مطالعه متن کامل بیانات شهید بهشتی در این زمینه به کتاب «جاودانه تاریخ، انتشارات روزنامه جمهوری اسلامی، ج ۴، ص۱۹۴ تا ۱۹۸» مراجعه کنند.