به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار مهر، شامگاه چهارشنبه و طی مجلسی در آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج اثر فاخر و با ارزش آیت الله مردوخ با عنوان منتخب الاخواص پرده برداری شده و زین پس این اثر وارد بازار نشر می گردد. کتاب منتخب الاخواص یکی از آثار فاخر […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار مهر، شامگاه چهارشنبه و طی مجلسی در آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج اثر فاخر و با ارزش آیت الله مردوخ با عنوان منتخب الاخواص پرده برداری شده و زین پس این اثر وارد بازار نشر می گردد.

کتاب منتخب الاخواص یکی از آثار فاخر و با ارزش آیت الله مردوخ هست که برای نخستین بار و ۶۰ پارسال در عده ای محدود چاپ گشته بود که پس از این مدت زمان دیگربار مرکز کردستان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی این کتاب را چاپ و عرضه کرد.

این کتاب فاخر نوشته آیت الله مردوخ از شخصیت های معروف کردستانی هست که در حوزه طب سنتی و ارزش و ارزش دارویی و درمانی مواد خوراکی نوشته شده هست و این بار در تیراژ هزار جلد وارد بازار نشر شده هست.

این کتاب از سوی دکتر جمال احمدی ریاست دپارتمان فرهنگ و ادبیات کردی مرکز تحقیقاتی شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج ویراستاری و بخش های از آن نیز به زبان فارسی امروزی برگردانده شده هست.

در جریان برپایی این مراسم در ابتدا دکتر امید ورزنده ریاست مرکز کردستان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج گزارشی از خصوص فعالیت های این مرکز و علاوه بر این روند چاپ این کتاب را عرضه کرد.

در ادامه عبدالمومن مردوخ فرزند آیت الله مردوخ نیز در اظهارات ضمن تقدیر از متولیان و بانیان این اقدام فرهنگی، عنوان نمود: خدمت به فرهنگ استان کردستان به سبب حجم های بالایی که در اختیار دارد امری لازم و ضروری هست.

وی اظهار کرد: تاحالا بالغ بر ۱۰ اثر فاخر از آیت الله مردوخ در تمامی حوزه های دینی، علمی، فرهنگ، تاریخی و ادبی چاپ و عرضه شده هست و هنوز هم آثاری از وی موجود هست و انتظار می رود که شرایطی ایجاد گردد تا این چهره فاخر به خوب ترین شکل ممکن به نسل جوان فعلی شناسانده گردد.

فرزند آیت الله مردوخ پشتیبانی از کارهای و فعالیت های فرهنگی را ضروری عنوان نمود و اضافه کرد: کردستان حجم های خوبی دارد و انتظار می رود که در سایه بهره برداری از این حجم ها بتوانیم شاهد توسعه این استان نیز باشیم.

محمدقربان کیانی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج نیز در این مراسم طی سخنانی با اشاره به جایگاه و منزلت آیت الله مردوخ، عنوان نمود: آیت الله مردوخ در زمان عمر با برکت خود کانون کلیدی اتحاد در منطقه بود و به همین سبب در زمان مطالعه فعالیت های آن زنده یاد باید به این جنبه نیز پرداخته گردد.

در ادامه این نشست پنل تخصصی با حضور امید ورزنده، جمال احمدی، فرزاد حاجی میرزایی و عبدالرحمن رحیمی درباره جایگاه و ارزش این کتاب با ارزش و علاوه بر این منزلت و جایگاه آیت الله مردوخ برگزار گردید.

این کتاب با ارزش در ۲۴۶ صحفه و در تیراژ هزار جلد با نرخ ۱۵ هزار تومان در کتاب فروشی های استان کردستان موجود هست.

آیت الله مردوخ در توضیح این کتاب با ارزش می نویسد؛ منتخب الاخواص: در دانستن آثار اطعمه و اشربه که هر فردی برای محافظت صحت خود لازم هست آن را داشته باشد.