خبرگزاری فارس: ریاست کمیته امداد امام خمینی اظهار کرد: افزایش نرخ ارز طی هفته‌های موخر برای ما نگران‌کننده بود، امید داریم بالا رفتن نرخ ارز، فقر را در کشور زیادتر نکند. پرویز فتاح عصر امروز در دیدار مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به جایگاه شهر شهر قم اظهار کرد: مرکزیت حوزه‌های علمیه در کشور و […]

خبرگزاری فارس: ریاست کمیته امداد امام خمینی اظهار کرد: افزایش نرخ ارز طی هفته‌های موخر برای ما نگران‌کننده بود، امید داریم بالا رفتن نرخ ارز، فقر را در کشور زیادتر نکند.

پرویز فتاح عصر امروز در دیدار مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به جایگاه شهر شهر قم اظهار کرد: مرکزیت حوزه‌های علمیه در کشور و جهان تشیع در این شهر هست، به همین سبب یک مرکز فرهنگی به اسم حضرت معصومه (س) را در شهر شهر قم ایجاد نمودیم و مددجویان کمیته امداد در این مرکز مورد تعلیم قرار می‌گیرند.

وی دنبال کرد: سال کنونی در پی توسعه برنامه‌های فرهنگی در مرکز حضرت معصومه (س) در شهر شهر قم هستیم تا مددجویان کمیته امداد با حضور در این مرکز تعلیم نگاه کنند.

ریاست کمیته امداد امام خمینی اضافه کرد: در پی این هستیم که سرعت فقر زیادتر نشود، افزایش نرخ ارز طی هفته‌های موخر برای ما نگران‌کننده بود، امید داریم بالا رفتن نرخ ارز، فقر را در کشور زیادتر نکند، باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان دولتی و مردم در این شرایط زیادتر به فقرا کمک کنند.

فتاح، رسیدگی به مددجویان را سیاست کمیته امداد دانست و تصریح نمود: فقر نباید در جامعه اسلامی وجود داشته باشد و طی سه سال موخر آمار مددجویان کمیته امداد در شهر قم کاهش پیدا کرد، اگر کوچ به این شهر کنترل شود، به جایی خواهیم رسید که در این شهر فقر نداشته باشیم.

وی توضیح داد: با دادن وام‌های اشتغال به مددجویان و تعلیم به آن‌ها در پی توانمند کردن مددجویان هستیم، علاوه بر این حدود ۱۳۰ منزل برای این مددجویان کمیته امداد در شهر شهر قم در سال گذشته خریداری گردید که حل مسأله اسکان، زیادی از مشکلات معیشتی برای این مددجویان را حل می‌کند.

ریاست کمیته امداد امام خمینی اضافه کرد: هرچه با حوزه‌های علمیه زیادتر در رابطه باشیم و از حجم علما استفاده کنیم، مشکلات کمیته امداد کاهش پیدا می‌کند.

فتاح با اشاره به کارکرد مردم استان شهر قم در کمک به محرومین اظهار کرد: باید از مردم این استان قدردانی کرد، انفاق و صدقات مردم این استان بالا هست، ۳۴۵ هزار تومان سرانه پرداخت ماهیانه مردم شهر قم به ایتام این استان هست که دو برابر سرانه کشور هست.

وی متذکر گردید: مردم استان شهر قم در سال ۹۶ زیادتر از سال ۹۵ به محرومین کمک کردند که این نشان از ایثار بالای مردم این استان دارد، استان شهر قم با توجه به جمعیتی که دارد، در راستای کمک‌های نقدی مردم به محرومین در کشور دارای رده نخست هست.

ریاست کمیته امداد امام خمینی تصریح کرد: پیشتازی مردم استان شهر قم در کمک به محرومین باید الگویی برای استان‌های دیگر کشور باشد.

وی در انتهاء افزود: فردا طی جشنی ۱۵۰ خانوار زیرپوشش کمیته امداد استان شهر قم که جدا شده بودند، با مشارکت مددکاران اسلامی دو مرتبه ازدواج خواهند کرد، در این راستا در پی سرعت دادن به روند ازدواج بانوان مطلقه سرپرست خانوار در کمیته امداد هستیم.