محقق توسعه پایدار اظهار کرد:مسئولین باید‌ طرح تصویب شرکت‌های دانش‌بنیان را ساده کنند تا بستر‌ لازم برای ورود نخبگان‌ به این شرکت‌ها فراهم گردد چراکه‌ در جهان امروز و با بهره‌مندی از یافته‌های این قبیل از شرکت‌ها می‌توان در پشتیبانی از تولید ملی و معرفی‌ کردن آن به جهان موفق بود. احمدرضا  سعید‌زاده پژوهشگر‌ توسعه […]

محقق توسعه پایدار اظهار کرد:مسئولین باید‌ طرح تصویب شرکت‌های دانش‌بنیان را ساده کنند تا بستر‌ لازم برای ورود نخبگان‌ به این شرکت‌ها فراهم گردد چراکه‌ در جهان امروز و با بهره‌مندی از یافته‌های این قبیل از شرکت‌ها می‌توان در پشتیبانی از تولید ملی و معرفی‌ کردن آن به جهان موفق بود.

پیچ و خم مسیر فرهیختگان برای رسیدن به شرکت های دانش بنیاناحمدرضا  سعید‌زاده پژوهشگر‌ توسعه پایدار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره‌ چگونگی  پشتیبانی از کالای ایرانی اظهار کرد: پشتیبانی از کالای ایرانی تنها به پشتیبانی از اجناس و تولیداتی از قبیل خوراک و پوشاک محدود نمی‌شود لکن تولید اندیشه و محتوا، انجام تحقیق و پژوهش‌  و … که به فکر ایرانی ذی ربط می‌شود نیز  تحت الشعاع‌ شعار سال کنونی قرار می گیرد.

وی دنبال کرد: با پشتیبانی از پژوهش‌ها، افکار و تحقیقات ایرانی هست که می‌توان به یک تولید ملی با قابلیت‌ رقابت‌پذیری در بازارهای بین‌المللی دست یافت.

پژوهشگر‌ توسعه‌ پایدار ضمن انتقاد از واردات بی رویه‌ و تأثیر‌ مخرّب‌ آن بر تحقق شعار سال یعنی پشتیبانی از کالای ایرانی اظهار کرد: اگر قرار هست تولید خالص و ناخالص ملی را بالا بردن دهیم باید از واردات بی رویه جلوگیری کنیم البته این مبحث به معنای قطع کامل و تمام و نهایت آن نیست.

تولید ملی باید جایگزین این قبیل از واردات گردد.

وی با بیان اینکه پشتیبانی از کالای ایرانی تنها در شرایط جلوگیری از واردات و بها دادن به اندیشه ایرانی میسّر می‌شود، اضافه کرد: سال گذشته عناوینی‌ که رهبری بر آن اهتمام داشتند بطور دقیق نه فقط مورد توجه قرار نگرفت لکن اجرا نیز نشد. حتی اقتصاد مقاومتی نیز در این زمینه مغفول‌ ماند همین مبحث موجب گردید که مقام معظم رهبری در انتهاء سال از بکار گرفته نشدن شعار سال انتقاد کنند.

پژوهشگر‌ توسعه‌ پایدار با اهتمام بر اینکه شعار سال نباید تنها به بنرها‌، سربرگ‌ ادارات، گفتمان‌های تلفنی و صحبت‌های مسئولین ختم گردد و باید عملا نیز اجرا گردد اظهار کرد: در گمرکات‌ در راستای واردات بی رویه‌ و در حوزه بنگاه‌های خرد و کوچک که زیربنای‌ بنگاه‌های بزرگ و کلان اقتصادی کشور می باشند باید تحقق این شعار در اولویت‌ قرار بگیرد.

سعید‌زاده دنبال کرد: کشاورزی و باغات نیز من جمله حوزه‌های مهمی هست که باید به تحقق شعار سال در بستر آنان کوشش کنیم.

وی تصریح نمود: شرکت‌های دانش‌ بنیان که هم‌اکنون در حال تولید اندیشه و محتوا می باشند از دیگر‌ بخش‌های مهمی هست که باید در سایه شعار سال کنونی مورد پشتیبانی قرار بگیرد به عبارتی از کالاها، طرح‌ها، پیشنهادها و اختراعات آنان به منظور‌ توسعه پایدار باید بهره برداری کرد.

پژوهشگر‌ توسعه‌ پایدار در انتهاء اظهار کرد: مسئولین باید‌ طرح تصویب شرکت‌های دانش‌بنیان را ساده کنند تا بستر‌ لازم برای ورود نخبگان‌ به این شرکت‌ها فراهم گردد چراکه‌ در جهان امروز و با بهره‌مندی از یافته‌های این قبیل از شرکت‌ها می‌توان در پشتیبانی از تولید ملی و معرفی‌ کردن آن به جهان موفق بود.