به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ؛ دانشگاه ها توان دارند با افزایش آگاهی های عمومی وآموزش های مناسب در پشتیبانی از تولیدات داخلی نقش پررنگی دارا باشند وبا عرضه راهکارهای علمی ومناسب به رونق اشتغال ،اکتساب وکار ،افزایش سرمایه گذاری وتشویق مردم به استفاده از کالاهای داخلی […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ؛ دانشگاه ها توان دارند با افزایش آگاهی های عمومی وآموزش های مناسب در پشتیبانی از تولیدات داخلی نقش پررنگی دارا باشند وبا عرضه راهکارهای علمی ومناسب به رونق اشتغال ،اکتساب وکار ،افزایش سرمایه گذاری وتشویق مردم به استفاده از کالاهای داخلی کمک کنند، باید راه های ترغیب علاوه بر این ذائقه جامعه را به سمت استفاده ومصرف کالاهای داخلی متمرکز نماییم وبرای آن راهکارهای مناسب عرضه گردد.

چرخه پشتیبانی از تولید ملی دردست دانشگاه ها

چرخه پشتیبانی از تولید ملی دردست دانشگاه ها

یکی از دانشجوهای همدانی  نظر خود را اینچنین می گوید: پشتیبانی از تولیدات داخلی و تشویق مردم به خرید راهکار خوبی برای رشد وتوسعه اقتصادی وایجاد اشتغال هست.

این دانشجوادامه می دهد: تولید کنندگان هم باید نسبت به محصولاتی که تولید می کنند تعصب داشته و در تبلیغ کالای خود از راه های نوین مثل تبلیغ در فضای سایبری ورسانه ها بهر مند گردند.

خوشحالی می گوید: استادان  در دانشگاه ها با ایجاد طرح مهارت آموزی دانشجوهای وتشویق آنان برای تعلیم فنی وحرفه ای توان دارند دانشجوهای را به بازار کار نزدیک کنند.

وی گفت: یکی از ایرادت وارد بردانشگاه های کشور در این سال های موخر تکیه برعلم تئوری بوده  در صورتی که اگر علاوه بر علم تئوری کارگاه های عملی هم در کنار آن ایجاد گردد چون که دانشجو موظف هست که حرفه وفن هم یاد بگیرد وبا کارآفرینی بتواند برای آینده کشور نقش خوبی ایفا کند.

چرخه پشتیبانی از تولید ملی دردست دانشگاه ها

به سراغ یک جوان فعال  رفتم وبا او نیز دراین باره به صحبت نشستم.
آقای سید حسین زارع  که در بازار اکتساب وکار مشغول فعالیت شده هم نظر خود را اینچنین گفت: با توجه به تدبیر ودوراندیشی مقام رهبری سال کنونی به اسم پشتیبانی از کالای ایرانی نامگذاری شده هست همه اقشار جامعه، مسئولین ، دانشگاه ها  و تعلیم پرورش دست در دست هم و با همدلی و هم اندیشی برای رسیدن به این امرمهم کوشش کنند.

این جوان فعال و کوشا که در راستای ساخت وسازساختمانی فعالیت می کند و در کشور عراق نیز در این عرصه کاری  تجربیات اکتساب کرده می گوید: با پشتیبانی دولت مچنین فعالیت های اقتصادی خود را در خارج از ایران گسترش دهیم.

زارع از نقش دانشگاه ها برای عملی شدن شعار سال کنونی نظرش را اینچنین گفت:  با توجه به نقش دانشگاه در گسترس علم وایجاد کارآفرینان جدید توان دارد مطالبی مبنی بر این مبحث در دانشگاه در قالب مطالب علمی و عملی به دانشجوهای عرضه دهند.

چرخه پشتیبانی از تولید ملی دردست دانشگاه ها
بایکی از مسئولان دبستان دخترانه  نیز هم کلام گردیدم اوهم اینچنین نظر خود را گفت: دانشگاه ها ،استادان ومدارس  نقش موثری برای پشتیبانی از کالای ایرانی دارند چون که توان دارند در کنار تعلیم خود به دانشجوهای تعلیم بدهند.

اومی گوید: امروزه در دانشگاه ها وجامعه علمی ما کم بودن تولید علم ونهادینه کردن آن بطور چشمگیری دیده می گردد.

اقلی خانی می افزاید: همه علوم در سه رشته  باید دانشجوهای را وارد کار کرد وکارآفرینی را زیادتر از پیش به آنان آموخت.

وی می افزاید که بنظرمن بایداین موضوع  بشکل یک درس عملی و با نشاط تا کودکان ونوجوانان ما از همین کودکی یاد دریافت کنند که پشتیبانی از کالای ملی نشانه هویت آنان هست.
چرخه پشتیبانی از تولید ملی دردست دانشگاه ها
با توجه به ارزش مبحث با عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی هم کلام گردیدم.

دکتر سید محمد معصومی با اشاره به اینکه هرچه زیادتر از کالا های ایرانی فرهنگ سازی گردد، گفت:مسئولین باید از تولید کنندگان داخلی برای تحقق اقتصاد مقاومتی پشتیبانی نمایند.

وی  اضافه کرد:تحقق این شعاربه نوعی تحولی در  حافظه تاریخی اقتصاد وفرهنگ اقتصادی  ایجاد  می کند ودر پویایی فرهنگ اقتصاد جامعه نقش بسزایی دارد.

استاد معصومی گفت: مردم نسبت به خرید کالای ایرانی و تولیدات داخلی بی تفاوت می باشند.

مدیر گروه معارف معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی دنبال کرد: اگر بخواهیم الگوی تازه ای برای استفاده از کالای ایرانی وحمایت از آن شویم، نیازداریم.

این استاد به ارزش ونقش بی بدیل  دانشگاه ها در پشتیبانی از کالای ایرانی اشاره و افزود:دانشگاه ها برای عملی کردن این مبحث سه راهکاراصلی را باید موردنظر قرار دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گفته بود:در حوزه تعلیم احتیاج به یک جنبش آموزشی ومنبع سازی هست کتابخانه ای ومیدانی وارد عمل گردند.

وی دنبال کرد:یکی از شیوه های عملی در حوزه پژوهش کیفیت قسمتی به کالای داخلی هست که بتواند با کالای بیگانه رقابت کند که این امرمی تواند با  عرضه راهکارهای علمی وعملی  از سوی پژوهشگران میسر گردد.

معصومی گفت: دراین باره کارخانه ها،کارگاه ها وتولید کنندگان باید به دانشگاه ها معرفی گردند.
وی با اشاره به اینکه صنعت ایران بسیار قوی هست اضافه کرد: متاسفانه در دانشگاه ها نسبت به این مبحث توجه چندانی داده نمی توان ، برای تحقق شعار سال کنونی تولید فیلم هایی با این مبحث و نوشتن کتاب در این زمینه در پشتیبانی از تولدات ملی نقش موثری ایجاد کنند.

چرخه پشتیبانی از تولید ملی دردست دانشگاه ها

دانشگاه ها موتورهای رشد اقتصادی و پشتیبانی از تولیدات ملی

سعید جامه بزرگ ،ریاست دانشگاه آزاد همدان گفت: دانشگاه ها اغلب به عنوان موتورهای رشد اقتصاد جوامع شناخته می گردند ومهارت هایی که از دانشگاه ها بیرون می آید مراجع قابل ملاحظه ای نوآوری برای شرکت ها بویژه در بعضی زمینه های صنعتی به شمار می آیند.

ریاست دانشگاه آزاد همدان گفت: خرید تولید داخلی باعث تقویت اقتصاد اشتغال جوانان،استفاده زیادتر از کار آفرین وسرمایه داخلی درچرخه ای هدفمند قرار خواهد گرفت ومنفعت آن نیز در داخل کشور بافی می ماند.

جامه بزرگ ابراز کرد: درسال های موخر در کنار افزایش کیفیت و تربیت متخصصان  زبده ،صنعت هم پیشرفت نموده ودانشگاه ها در جهت ارتقاء اکتساب در آمد، جایگاه علمی وآموزشی دارند.

ریاست دانشگاه آزاد همدان علاوه بر این بر فرهنگ سازی استفاده کالا با کیفیت یرانی تاکید کرد واظهار داشت: در این دانشگاه تمامی مصالحی که برای دانشگاه خریداری شده هست همه از تولیدات ملی بوده هست.

جامه بزرگ گفته بود: زیادی از کالاهای داخلی بخصوص در حوزه صنعت های دستی در قالب پروژه های تحقیقاتی وارد میدان گردند.

چرخه پشتیبانی از تولید ملی دردست دانشگاه ها

  می توان گفت دانشگاه ها و موسسات علمی و آموزشی توان دارند نقش پررنگی در ترغیب و گرایش مردم بخصوص جوانان به استفاده از تولیدات و کالاهای داخلی داشته باشد.