به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری شهرکریمه، آیت الله سید حسن شالی از علمای بزرگی است که در طول حیات منشاء آثار خیر بوده است. او پس از بازگشت از حوزه نجف، به ایران آمد؛ و در تاکستان حوزه‌ی علمیه‌ی شهید مصطفی خمینی را تاسیس کرد و وی با حکم امام خمینی (ره) به […]

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری شهرکریمه، آیت الله سید حسن شالی از علمای بزرگی است که در طول حیات منشاء آثار خیر بوده است. او پس از بازگشت از حوزه نجف، به ایران آمد؛ و در تاکستان حوزه‌ی علمیه‌ی شهید مصطفی خمینی را تاسیس کرد و وی با حکم امام خمینی (ره) به امامت جمعه‌ی این شهر منصوب شد.

این کتاب چهار فصل دارد: فصل اول به پیشینه‌ی خانوادگی و تحصیلی آیت‌الله موسوی شالی پرداخته است. فصل دوم به فعالیت‌های دینی و فرهنگی ایشان اشاره دارد. فصل سوم به فعالیت‌های سیاسی آیت‌الله موسوی می‌پردازد. این فصل بیشتر متکی بر اسناد ساواک است و سعی شده ترتیب وقایع تاریخی و حوادث منجر به پیروزی نهضت با بهره گیری از منابع تاریخی تشریح شود؛ و فصل چهارم به فعالیت‌های ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره دارد. در پایان کتاب نیز تصاویر و اسناد مرتبط با موضوع درج شده است.

این کتاب به قلم محمدکاظم عملی، در ۳۸۴ صفحه روانه بازار کتاب شده است.

[ad_2]

منبع
[email protected]