به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، ، آیت‌الله احمد شیخ‌بهایی شامگاه چهارشنبه در محفل انس با قرآن کریم و آئین پرچم‌گردانی در شام میلاد امام علی ابن موسی الرضا(ع) در محل مسجد امام زمان(عج) کرمان برگزار گردید اظهارداشت: امام ‌رضا(ع) در زمانی زندگی می‌کرد که یک شیطان مجسم به […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، ، آیت‌الله احمد شیخ‌بهایی شامگاه چهارشنبه در محفل انس با قرآن کریم و آئین پرچم‌گردانی در شام میلاد امام علی ابن موسی الرضا(ع) در محل مسجد امام زمان(عج) کرمان برگزار گردید اظهارداشت: امام ‌رضا(ع) در زمانی زندگی می‌کرد که یک شیطان مجسم به اسم مامون که زیرک و درس خوانده بود به خیال خود قصد نابود شدن امامت را داشت.

وی با بیان اینکه مامون برخلاف اجداد خود که با تندی و پرخاشگری با امامان مشی می‌کردند، مشی به ظاهر خوشی را با امام رضا(ع) داشت بیان کرد: وی قصد آن را داشت تا خلافت را به امام رضا(ع) بدهد تا با منصب حکومت امام رضا را به امور تنها دنیایی مشغول کند و به مردم بگوید اهل‌بیت(ع) نیز مثل ما مردم عادی می باشند وقتی که به امور حکومت بپردازند.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان با اشاره به اینکه امام رضا(ع) منصب خلافت قبول نکرد اضافه کرد: درنهایت علی ابن موسی الرضا(ع) به اضطرار و با تهدید به کشتن ولایت‌عهدی را به شرط دخالت نکردن در امور حکومت قبول کردند.

وی با بیان اینکه مامون به خیال خود چون برادرش را کشته و حکومت را در دست گرفت باید حاکم باشد و حکومت کند بیان کرد: رژیم اسرائیلی نیز با کشتن مردم فلسطین قصد حکومت بر آن منطقه را دارد اما باید بدانید حکومت در دست خدا و نمایندگان خدا در روی زمین هست و هرکس را که خدا و امامان تحت ولایت معین نمودند باید حکومت کند.

وی با بیان اینکه امام هشتم(ع) فرمودند برای آنکه لا الله مگر الله مثل دژ عمل کند شروطی‌دارد که از شرایط آن من و امامت هست اظهار کرد: اگر توحید بخواهد به معنای حقیقی در وجود ما متبلور گردد باید ولایت با عمق جان قبول کنیم.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان با اشاره به اینکه بت‌های امروز ما فرق می‌کند بیان کرد: برای بعضی‌ها چند تن سکه بت می‌شود و برای عده‌ای دیگر دلار، بعضی‌ها خدایشان شهوت می‌شود و بعضی‌ها پول.

وی با اشاره به اینکه افرادی که در این زمان سخن ولی‌فقیه را عمل نکنند در زمان ظهور نیز سخن امام زمان(ع) را عمل نمی‌کنند اضافه کرد: امام زمان(عج) می‌آید تا رشته‌های کذب و غیبت را قطع نماید، امام زمان(عج) تمام سخنش پیرامون کانون تقوی هست و کسی که در این زمان بی‌تقوی هست سخن امام زمان را نیز نمی‌پذیرد.

ثبت‌نام بیشتر از ۱۶۰۰ نفر در طرح کمک یاران خدام در کرمان

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از تسنیم، در این جلسه سیدحسین صابری مسئول دفتر نمایندگی استان قدس رضوی در کرمان اظهارداشت: پس از ارتحال آیت‌الله طبسی و نصب حجت‌الاسلام رئیسی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری تکریم زائر‌ان و محرومیت‌زدایی در دستور کار آستان قدس رضوی جای گرفت و توجه بیشتری به آن گردید.

وی با بیان اینکه برای تحقق این امر ابزارها و ساختار موجود در استان کافی نبود اضافه کرد: در این راستا از مردم کمک گرفتیم و در استان‌هایی که موقوفات آستان قدس رضوی وجود داشت، دفتر استان در آنان ایجاد گردید.

مسئول دفتر نمایندگی استان قدس رضوی در کرمان با اشاره به اجرای طرح جدید کمک یاران خدام اظهار کرد: با اجرای این طرح سیستم آستان قدس رضوی برای همه مشتاقان باز هست و همه می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه در استان کرمان بیشتر از هزار و ۶۰۰ نفر در این طرح نام‌نویسی کردند و اقدامات اولیه ثبت اسم آنان انجام‌شده هست بیان کرد: قریب ۱۰۰ نفر به خدام رضوی پیوسته‌اند که در این طرح محرومیت‌زدایی و خادمی امام رضا(ع) برای مشتاقان حاصل می‌شود.

صابری با اشاره به اینکه اگر کاری تا به حال انجام شده عمده کار بر‌دوش مردم و به وسیله همت مردم بوده هست اظهار کرد: با توکل به خدا و کمک امام رضا(ع) و مردم قدم‌های خوبی را در راستا کمک به مردم محروم برمی‌داریم.