خطیب جمعه قم با اشاره به اینکه دشمن امروز می خواهد با اقدامات فرهنگی اراده ملت را شکسته و مشکلات دوران پهلوی را بصورت بزک کرده به مردم معرفی نماید افزود:کشور همچنان در مسائل فرهنگی دچار شبیخون است

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه ، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلی قدس، با اشاره به گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب ما فراز و فرود‌های فراوانی داشته و حضور مردم همراه با این انقلاب همیشه در طول این ۴۳ سال به شکلی پررنگ دیده شده است، البته مسؤولان ارجمند به تناسب توان و شرایطشان خدمت کرده‌اند و امروز هم خدمت می‌کنند.

وی افزود: امام به دنبال اسلام ناب، ظلم ستیز، عدالت خواه، طرفدار محرومان، دفاع از حقوق انسان‌ها در مقابل اسلام آمریکایی؛ یعنی اسلام تشریفاتی و بی‌تفاوت نسبت به دست‌اندازی‌هایی که به حقوق مردم محروم می‌شود، بود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به فعالیت‌های عربستان سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس اظهار داشت: اسلام آمریکایی که امروز اذناب آن‌ها را در منطقه می‌بینیم که خود آمریکایی‌ها به عنوان گاو شیرده تعبیرشان می‌کنند، پای رژیم صهیونیستی را به منطقه باز می‌کنند و با افتخار به پیشواز سران رژیم صهیونیستی می‌روند و مردم مظلوم یمن را به خاک و خون می‌کشند که نه بیمارستان، نه مدرسه‌ و نه خانه‌ای برای مردم سالم نمانده است!

وی ادامه داد: امام به دنبال تحقق اسلام بود؛ اما این انقلاب ما به هر حرکت جهادی با چالش‌هایی مواجه می‌شود. نمی‌شود انقلابی رخ بدهد و در مقابل چالشی وجود نداشته باشد؛ اما هنر امام و هنر رهبر معظم انقلاب و هنر شما مردم این است که از خیلی از چالش‌های پیش روی انقلاب به فضل الهی عبور کرده‌ایم.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلی قدس، با اشاره به قرارگیری در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: اسلام ناب، عدالتخواه، طرفدار مظلومان و ظلم ستیز هدف امام راحل از انقلاب در مقابل اسلام آمریکایی بود که هم اکنون رد پای آن در منطقه دیده می شود، همان حاکمانی که پای اسراییل را به منطقه باز کرده و یمن را به خاک و خون کشیدند.

وی ابراز داشت: با وجود تمام مشکلات، انقلاب اسلامی از چالش های اساسی عبور کرده و توطئه ها را خنثی نموده است.

وی تاکید کرد: کشور همچنان در مسائل فرهنگی دچار شبیخون است و لازم است تا جهاد تبیینی توسط همه مردم دنبال شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه یکی از چالش های امروز ایران با آمریکا در تولید سلاح های پیشرفته است، افزود: چالش امروز ما با آمریکا این است که آنها باید از غرب آسیا و کل منطقه بروند در حالی که در دوران دفاع مقدس چالش ما واردات سیم خاردار و ممانعت آمریکایی از ورود آن به ایران بود.

حسینی بوشهری با اشاره به تغییر مواضع نسبی مسوولان آمریکایی در قبال ایران، تاکید کرد: به اعتراف سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا فشار حداکثری آمریکا شکست خورده است.

وی عنوان کرد: دشمن امروز می خواهد با اقدامات فرهنگی اراده ملت را شکسته و مشکلات دوران پهلوی را بصورت بزک کرده به مردم معرفی نماید و موفقیت های دوران انقلاب را با سیاه نمایی به حاشیه ببرد.

حسینی بوشهری با اشاره به درگذشت آیت‌الله لطف الله صافی گلپایگانی مرجع تقلید فقید شیعیان، گفت: اظهار داشت: تشییع باشکوه این مرجع تقلید نشان داد که مراجع تقلید چه جایگاهی بالایی در بین مردم دارد.

  • نویسنده : احمد نامداری