آیت الله سعیدی گره زدن مشکلات کشور به نسخه های غربی مانند برجام را نادرست خواند و گفت: مردم و مسؤولان باید در کنار یکدیگر متحد باشند

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه که در مصلای قدس قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت سوم خردادماه گفت: به فرموده حضرت امام خمینی خرمشهر را خدا آزاد کرد و تا آن زمانی که عنایت الهی و حمایت مردم از انقلاب وجود داشته باشد هیچ قدرتی نمی تواند ملت ایران را به زانو در آورد.

وی افزود: عنایت الهی و حضور همیشگی مردم در صحنه، انقلاب اسلامی را شکست ناپذیر کرده و توطئه دشمنان برای از بین بردن انقلاب و تجزیه کشور را با شکست مواجه کرده است.

آیت الله سعیدی با تسلیت سالروز ارتحال حضرت خدیجه(س) بر ضرورت بزرگداشت مقام شامخ این بانوی بزرگ اسلام تأکید کرد و همچنین سالروز ولادت کریم اهل بیت امام حسن(ع) را گرامی داشت و تبریک گفت.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر انقلاب در جمع مسؤولان نظام ادامه داد: رهبر انقلاب در دیدار فرمایشات بسیار مهمی را بیان فرمودندکه باید سرلوحه کار همه مسؤولان باشد، ملت ایران در طول انقلاب مقاطع حساس و آزمایش های بسیاری را پشت سر گذاشته و امروز نیز با وحدت و تبعیت از رهبری به پیش خواهد رفت.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) مستکبران و ظالمان دنیا را مخالف اصل اسلام و انقلاب دانست و ابراز داشت: از همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب شاهد بودیم که مستکبران به ویژه آمریکا و صهیونیست ها با تمام قوا وارد میدان شدند تا انقلاب را از بین ببرند.

وی عنوان کرد: هدف تمام توطئه های دشمن نابودی انقلاب و براندازی جمهوری اسلامی ایران بوده اما همواره مشاهده کردیم که با عنایت الهی شکست های سنگینی خوردند اما آن ها دست از دشمنی بر نخواهند داشت.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: وحدت و انسجام همواره حرف اول را در پیروزی های بعد از انقلاب زده است و امروز باید وجود داشته باشد، همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند آمریکا هیچگاه مورد اعتماد نبوده و نخواهد بود از این رو مسؤولان باید در برابر دشمنان هوشیار باشند به ویژه این که با اقدام اخیر، فریب کاری و دغل بازی آن ها آشکار شد و برای دیرباور ترین افراد هم این موضوع ثابت شده است.

وی اضافه کرد: رهبری تأکید کردند که هرجا شجاعانه ایستادگی کردیم، دشمنان عقب نشینی کرده اند از این رو باید توجه داشت که سکوت و عقب نشینی در برابر دشمنانی که قصد از بین بردن نظام اسلامی را دارند آن ها را گستاخ تر می کند؛ امروز باید با تکیه بر توان داخلی و تمرکز بر حل مشکلات کشور معضلات را از بین ببریم.

آیت الله سعیدی گره زدن مشکلات کشور به نسخه های غربی مانند برجام را نادرست خواند و گفت: مردم و مسؤولان باید در کنار یکدیگر متحد باشند و با جدیت شعار سال را که حمایت از کالای ایرانی است تحقق بخشند تا شاهد رفع بسیاری از مشکلات باشیم.

وی افزود: نقد مسؤولان باید منصفانه، راهگشا و در جهت رشد و پیشرفت کشور باشد چون دشمنان در کمین هستند نقدها را مدیریت کرده و به سمت مخالفت با اصل نظام پیش ببرند، در حالی که بر اساس نظر رهبر معظم انقلاب زیر سؤال بردن اصل نظام اسلامی به دلیل برخی نارسایی ها گناه کبیره است.

امام جمعه قم با بیان این که نباید به شایعات و دروغ پردازی ها توجه کرد، اظهار داشت: این عدم توجه زمینه نفوذ دشمن را برای ایجاد آشوب و نفوذ از بین می برد، کسانی که با نفوذ در صفوف مردم به نشر شایعات و مطالبی که به سود آمریکا و صهیونیست ها تمام می شود اقدام می کنند، بدانند در هر لباس و هر رتبه ای که هستند مرتکب گناه و خیانت بزرگ می شوند و چنانچه دست از این کار بر ندارند قبل از عذاب و خشم الهی، ملت ولایی ایران کمر آن ها را خواهد شکست.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران از ابتدا سد بزرگی در برابر چپاولگری های آمریکا در منطقه ایجاد کرده است چون انقلاب برخاسته از مکتب عاشورا و ظلم ستیز است، جمهوری اسلامی ایران منافع نامشروع آمریکای جنایتکار را در دنیا و در غرب آسیا به خطر انداخته است، دولت آمریکا ۷ تریلیون دلار برای اهداف شوم خود در غرب آسیا هزینه کرده اما ثمری نداشته است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت یکی از حرکات احمقانه ترامپ را خروج از برجام دانست و ابراز داشت: رییس جمهور آمریکا بداند که خروج او از برجام و هر قرارداد دیگری هرگز خللی در اراده پولادین ملت ایران ایجاد نمی کند، اگر آن ها بخواهند ایرانی را بترسانند بدانند که آرزوی ترس یک ایرانی ولایتمدار از این هیاهوهای بی ارزش را به گور خواهند برد.

وی عنوان کرد: ایرانی ها در ۸ سال دفاع مقدس و فتح خرمشهر صلابت و شجاعت خود را به جهان نشان دادند، رییس جمهور آمریکا بداند که با رفتارهای خلاف عقل و عرف بین المللی که انجام داد حتی اپوزیسیون داخل و خارج از برخی تعریف و تمجیدهای غرب مآبانه خود شرمنده شدند و در برابر ملت ایران سرافکنده هستند.

امام جمعه قم با اشاره به مسائل منطقه خاطرنشان کرد: فصل مشترک جریان پیروز در انتخابات عراق و لبنان پیروزی مقاومت و جریان آمریکا ستیز و فساد ستیز است، این یعنی تمام هزینه های مالی و انسانی آمریکا در منطقه به ضرر آنها تمام شده و آمریکا اعتبار بین المللی خود را از دست داده است، جمهوری اسلامی ایران صمیمانه این پیروزی هارا به ملت لبنان و عراق تبریک می گوید.

وی با اشاره به تنبیه رژیم صهیونیستی توسط مقاومت اسلامی اضافه کرد: مدت هاست رژیم صهیونیستی خیره سرانه با موشک و هواپیما به پایگاه های جریان مقاومت در سوریه حمله می کند و خسارت های بسیاری وارد کرده است؛ صهیونیست ها توهم داشتند که نیروهای مقاومت توان یا جرأت لازم برای پاسخگویی را ندارند.

آیت الله سعیدی گفت: اما برای نخستین بار بعد از پیروزی انقلاب ،نیروهای مقاومت با موشک های گراد و فجر با نقشه ای کاملا حساب شده و با مهارت فوق العاده با ۵۸ موشک پایگاه های استراتژیک رژیم جنایتکار صهیونیستی در جولان مورد هدف قرار دادند و در این حمله از گنبد آهنین ادعایی هم کاری ساخته نبود.

وی افزود: مقاومت به صهیونیست ها درس فراموش نشدنی داد و آن ها را تنبیه کرد به گونه ای که صهیونیست ها ناچار شدند از طریق نیروهای سازمان ملل به مقاومت پیغام دهند که اگر دست از حمله بردارید ما هم حملات را متوقف می کنیم، این شکست خفت بار، بار دیگر گستره کلام ماندگار امام امت را نشان داد که اسرائیل نیز مانند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت اظهار داشت: بعد از این حمله پیروزمندانه سید حسن نصرالله در سخنرانی شفاف به رژیم صهیونیستی گوشزد کرد که اگر یک بار دیگر به پایگاه های مقاومت در سوریه یاجای دیگر حمله شود موشک های مقاومت عمق رژیم صهیونیستی را نشانه خواهد گرفت.