معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم، بخشی از اقدامات و فعالیت‌های مجموعه‌های مختلف شهرداری قم همزمان با نیمه شعبان، برف زدایی و برگزاری انتخابات را تشریح کرد.

مهدی اصفهانیان مقدم در یکصد و بیستمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم، گزارشی از عملکرد شهرداری قم در ایام نیمه شعبان و انتخابات ارائه داد و اظهار داشت: خداوند متعال را شاکر هستیم که در مناسبت و رویداد مهم نیمه شعبان توانستیم به‌عنوان خادمان شهر اهل‌بیت(ع) انجام‌وظیفه کنیم.

وی از تشکیل کمیته اجرایی جشن‌های نیمه شعبان از دی‌ماه خبر داد و افزود: یازده کمیته تخصصی مانند کمیته حمل‌ونقل و ترافیک، کمیته ایمنی، کمیته ارزیابی و نظارت، کمیته تأمین ارزاق و کمیته انتظامی و امنیتی ذیل کمیته اجرایی و زیر نظر معاونت خدمات شهری شهرداری قم از دی‌ماه کار خود را آغاز کرده و تمام امکانات شهر را برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان بسیج کرد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: این ستاد باهدف ارائه خدمات مطلوب، بیش از ۳ هزار نیرو و ۳۰۰ دستگاه خودرو مکانیزه جمع‌آوری پسماند را در شهر بکار گرفت تا جشن‌هایی باشکوه و ایمن را برای مردم و زائران و مسافران برگزار کنیم.

وی برگزاری جشن‌های نیمه شعبان سال جاری را در شرایط خاص کاری پر چالش دانست و بیان کرد: امسال در این ایام ۴ اقدام هم‌زمان اجرا می‌شد؛ تأمین زیرساخت‌های رفاهی، تأمین مباحث امنیت و مشارکت، مدیریت مباحث برف و یخبندان و چهارم پشتیبانی از انتخابات، برنامه‌هایی بود که شهرداری قم در دستور کار داشت.

اصفهانیان مقدم تصریح کرد: همچنین مناطق هشتگانه نیز علاوه بر مدیریت منطقه و محدوده خود در برگزاری و آذین‌بندی برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان، بخشی از بلوار پیامبر اعظم(ص) و پارکینگ‌های این محدوده را نیز مدیریت کرده و زیرساخت‌های لازم مانند تأمین روشنایی، رنگ‌آمیزی، نصب و اجرای سرویس‌های بهداشتی، نصب تابلو، نصب گاردریل آن را نیز بر عهده داشتند.

وی از آماده‌سازی ۱۶ پارکینگ برای استفاده زائران در ایام نیمه شعبان خبر داد و تصریح کرد: به علت مباحث ایمنی سه پارکینگ پیرامون مسجد مقدس جمکران تخلیه شد و به‌عنوان پارکینگ و پشتیبان مورداستفاده قرار گرفت، اما درمجموع ۱۵۰ هکتار پارکینگ با همه امکانات در اختیار زائران و شهروندان قرار گرفت.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: یکی از موضوعات مهم اجرای طرح امنیتی بود که در بلوار پیامبر اعظم(ص) و دو طرف مسیر اجرا شد؛ در این طرح ۶۵ هزار مترمربع گونی و در بعضی از مسیرها دو مسیر امنیتی نصب شد، اجرای این طرح به کمک نیروهای سپاه و ۷۰ نیرو از منطقه ۲۱ شهرداری تهران و اجرایی شد.

وی در مورد آذین‌بندی شهر نیز توضیحاتی داد و اذعان کرد: امسال بزرگ‌ترین تونل نوری کشور به طول ۷ کیلومتر در بلوار پیامبر اعظم(ص) اجرا شد و تمام امکانات رفاهی و بهداشتی در این مسیر نصب و در اختیار مردم قرار گرفت.

اصفهانیان مقدم گفت: امسال ۱۹۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در شهر به خدمات‌رسانی مشغول بودند که ۷۱۱ چشمه از این سرویس‌های بهداشتی در بلوار پیامبر اعظم(ص) استقرار بود که ۴۰۰ چشمه آن را شهرداری تهران تأمین کرد و تمام زیرساخت‌های لازم برای آن توسط شهرداری قم تأمین شد.

وی تعداد نیروهای فعال در ایام نیمه شعبان را نیز موردتوجه قرارداد و گفت: در این ایام ۳ هزار نیروی خدماتی به‌صورت شبانه‌روزی فعال بودند که ۲۰۰ نفر از شهرداری تهران و ۱۵۰ نفر نیز از شهرداری‌های دیگر شهرها به قم اعزام شدند.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم یادآور شد: مدیریت و اسکان این نیروها را شهرداری قم تأمین کرد و در سه سوله در سطح شهر اسکان داشته و هزار تخته پتو از هلال‌احمر در اختیار این عزیزان قرار گرفت.

وی یکی از امکانات ویژه امسال را نصب ۴۸۰ محل شارژ تلفن همراه در بلوار پیامبر اعظم(ص) و پیرامون مسجد مقدس جمکران عنوان کرد و گفت: تأمین آب شرب، تأمین روشنایی و حفظ ایمنی موکب‌ها نیز بخشی از کارهای انجام‌شده در این ایام است.

اصفهانیان مقدم در ادامه جمع‌آوری پسماند با ۳۰۰ دستگاه مکانیزه را موردتوجه قرارداد و بیان کرد: باوجود فعالیت ۶۰۰ موکب و ۹۰ موکب غیر ایرانی و سایر شهرهای کشور در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص)، با کمک پارکبان‌ها و نیروهای خدماتی شاهد شهری تمیز در این ایام بودیم.

وی خدمات کمیته ایمنی و امداد را نیز موردتوجه قرارداد و افزود: در بلوار پیامبر اعظم(ص) خدمات گاز شهری وجود ندارد و برای حفظ ایمنی مسیر ۵۰۰ نیروی عملیاتی به همراه ۷۰ آتش‌نشان از اراک و تهران،  ۱۵ دستگاه خودروی عملیاتی و ۱۵ دستگاه موتورسیکلت به کار گرفته شد و خدا را شاکریم که شاهد رخ دادن هیچ اتفاقی نبودیم.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم از حضور داوطلبان آتش‌نشان خانم برای نخستین بار در ایام نیمه شعبان نیز خبر داد و تصریح کرد: ۲۷۰ کپسول آتش‌نشانی نیز در اختیار ایستگاه‌های صلواتی قرار گرفت تا در صورت نیاز تا رسیدن نیروهای آتش‌نشانی از آن استفاده کنند.

وی اقدامات کمیته حمل‌ونقل را نیز توضیح مختصری داد و گفت: امسال علاوه بر ناوگان اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی شهرداری قم، ۲۵ دستگاه ون نیز از تهران اعزام شد که به همراه ۸۰ دستگاه، اتوبوس زائران و مسافران را به‌صورت رایگان به مسجد مقدس جمکران انتقال می‌دادند.

اصفهانیان مقدم خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم نیز با برپایی ۵۰ غرفه فرهنگی مباحث عفاف حجاب و آموزش فرهنگ شهروندی را دنبال می‌کرد و اطلاع‌رسانی نیز با کمک روابط عمومی و سامانه ۱۳۷ به‌خوبی انجام شد و شاهد رضایتمندی مردم در این ایام بودیم.

وی از تشکیل ستاد ملی جشن‌های نیمه شعبان برای نخستین بار خبر داد و اظهار داشت: با هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌ها و محوریت استانداری برای نخستین بار ستاد ملی جشن‌های نیمه شعبان تشکیل شد تا در کنار شهرداری قم ۱۴ شهر به‌عنوان معین در برگزاری این جشن‌ها مشارکت داشته باشند.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم در پایان اظهار داشت: برگزاری جشن‌های نیمه شعبان، بارش برف و برگزاری انتخابات سه مسئله مهم و پرچانش برای مدیریت شهری بود که به کمک همه کارکنان شهرداری قم از این سه مناسبت سربلند شده و از نیروهای شهرداری قدردانی و تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام