[ad_1] به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، سید محمود میرزایی الحسینی در آیین اختتامیه همایش بین المللی گفت و گوهای فرهنگی در چشم انداز تمدنی ایران و جهان عرب که عصر امروز به همت مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سالن شیخ طوسی این پژوهشگاه برگزار شد، با ارائه گزارشی از […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، سید محمود میرزایی الحسینی در آیین اختتامیه همایش بین المللی گفت و گوهای فرهنگی در چشم انداز تمدنی ایران و جهان عرب که عصر امروز به همت مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سالن شیخ طوسی این پژوهشگاه برگزار شد، با ارائه گزارشی از کمیسیون ادبیات و هنر معماری گفت: محوی رابح در این کمیسیون مقاله خود با عنوان ادبیات و گفت وگوی فرهنگی را ارائه کرد.

رییس کمیسیون ادبیات و هنر معماری همایش بین المللی گفت و گوهای فرهنگی در چشم انداز تمدنی ایران و جهان عرب ادامه داد: محوی رابح ضمن اشاره به نقش ادبیات در گفتگوی فرهنگی، ادبیات تصوف در الجزایر و عشق مردم این کشور به اهل بیت(ع) همچنین تلاش های وهابیت در بد نام کردن جمهوری اسلامی و تشیّع با استفاده از کتاب و رسانه را مورد بررسی قرار می دهد.

وی ادامه داد: سیدهادی پیشوایی پژوهشگر دیگری است که در کمیسیون ادبیات و هنر معماری مقاله بررسی جایگاه عرب زبانی در فهم متون دینی در دیدگاه نوسلفیه را ارائه کرد که وی موضوع بحث را خود را با سؤال آیا عرب زبان بودن تأثیری در فهم متن دینی دارد یا خیر؟ آغاز کرد.

میرزایی الحسینی اضافه کرد: پیشوایی در مقاله خود دیدگاه سلفیه ها که می گویند برای فهم متن دینی نیازی به علوم دیگر مثل علم نحو و صرف و زبان شناسی ندارد را رد می کند و می گوید تنها عرب زبان بودن فرد در فهم متون دینی کافی نیست زیرا اکثر علمای تمدن اسلام مثل فارابی و ابن سینا و بیرونی عرب زبان نبودند./۱۳۲۴/ج

[ad_2]