به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از یزد، ، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار وزیر ارشاد، با اشاره به اینکه یزد قریب به ۴۰ سال مرجعیت عامه شیعیان جهان بوده هست، گفت: علاوه بر مراجع عظام تقلید، یزد عالمان بسیار بزرگی من جمله حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی و آیت‌الله […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از یزد، ، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار وزیر ارشاد، با اشاره به اینکه یزد قریب به ۴۰ سال مرجعیت عامه شیعیان جهان بوده هست، گفت: علاوه بر مراجع عظام تقلید، یزد عالمان بسیار بزرگی من جمله حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی و آیت‌الله العظمی حائری یزدی موسس حوزه علمیه شهر قم را تربیت کرده هست.

امام جمعه یزد افزود: کتاب عروه، کتابی هست که پس از زنده یاد شیخ مورد استفاده و نقد و ارزیابی جای گرفت و اکثریت مراجع و بزرگان دین این کتاب را به عنوان یک کتاب اصیل مبدا فتوای خود قرار می‌دهند و نگارنده این کتاب ذی ربط به استان یزد بوده هست.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: شهر یزد اصالت خود را در راستای دینی تا به الان حفظ کرده و این وظیفه ما هست که این فرهنگ دینی و انقلابی که در یزد وجود داشته را حفظ نماییم و برند نجابت، حجاب و تقوا و مواردی از این قبیل را در این استان حفظ نماییم.

ناصری یزدی دنبال کرد: به همین سبب از مسئولین فرهنگی درخواست ها کردیم که در برنامه‌ریزی‌ها به نجابت‌ها و مسائل مذهبی یزد توجه مخصوص دارا باشند.

امام جمعه یزد تصریح نمود: از اوائل انقلاب تا به الان در کشورهای دیگر نتوانستیم منویات انقلاب و امام و مظلومیت کشورمان را تصریح و به مردم جهان این مورد ها را معرفی کنیم.

وی یکی از دلایل این مبحث را خصومت کشورهای متفاوت با انقلاب دانست و تصریح نمود: دلیل دیگری که در این مبحث وجود دارد این هست که ما در این زمینه تاحالا کوتاهی کردیم و به وظیفه خود آنطوری که باید و شاید عمل نکردیم.