[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حمیدرضا فرج شوشتری بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری جشنواره فیلم کوتاه نوآوری و فناوری که در پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد، اظهار داشت: از سال ۹۵ طرح پیشنهادی را در پارک علم و فناوری برای برگزاری جشنواره ملی نوآوری و فناوری آماده کردیم که این […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حمیدرضا فرج شوشتری بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری جشنواره فیلم کوتاه نوآوری و فناوری که در پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد، اظهار داشت: از سال ۹۵ طرح پیشنهادی را در پارک علم و فناوری برای برگزاری جشنواره ملی نوآوری و فناوری آماده کردیم که این طرح به وزارت علوم ارائه شد.

وی با بیان اینکه امسال تصمیم بر این شد که جشنواره به صورت استانی برگزار شود، افزود: از اوایل سال ۹۵ این طرح به عنوان یکی از طرح‌های پروژه اقتصاد مقاومتی در کارگروه ویژه مصوب شد.

دبیر علمی جشنواره فیلم نوآوری و فناوری استان قم بیان کرد: سیاست گذاری و برنامه ریزی برای انجام فعالیت‌ها در برگزاری این جشنواره آغاز و شورای علمی تشکیل و ذیل شورا نیز سه کمیته برنامه ریزی شد و دبیرخانه شکل گرفت.

وی گفت: فراخوان جشنواره از چهار شهریور ۹۸ آغاز شد که تا ۳۰ آذرماه ادامه داشت و تاکنون ۱۰۳ اثر به دبیرخانه رسیده و این آثار در حال افزایش است.

شوشتری اظهار داشت: از میان آثار تعداد ۱۲ اثر از شهرستان‌ها و استان‌های دیگر شامل سه اثر از کردستان ،‌۲ اثر تهران، سه اثر اصفهان و چهار اثر از استان قزوین می‌شود.

وی گفت: در شورای سیاست گذاری جشنواره تصمیم برای آثاری که از سایر استان‌ها ارسال شده گرفته شده است که در آینده اعلام خواهد شد.

دبیر علمی جشنواره فیلم نوآوری و فناوری استان قم با اشاره به اینکه تمدید فراخوان برای آثاری است که موفق به ارسال نشده‌اند، افزود: در مرحله بعد داوری انجام و آثار پذیرفته شده اعلام شده و در مرحله نهایی اختتامیه جشنواره برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: قبل از اختتامیه، اکران عمومی فیلم‌هایی که از فیلتر داوری عبور کرده‌اند در تالار شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد و یا در یکی از سالن‌های تالار مرکزی شهر برگزار می‌شود.

شوشتری با بیان اینکه اکران عمومی فیلم‌ها در ۲۷ و ۲۸ بهمن ماه انجام می‌شود، افزود: اختتامیه جشنواره نیز همزمان با روز اقتصاد مقاومتی، کارآفرینی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: معیارهایی برای داوری آثار وجود دارد که اولین معیار بحث موضوعی است که بر این اساس فیلم‌های ارسال شده در حوزه نوآوری و فناوری باید باشد و شرکت‌های دانش بنیان، نوآوران و فناوران استان باید خدمت و کالای نوآورانه را باید به تصویر بکشند و همچنین آن نوآوری که برای ترویج فرهنگ کاآفرینی در کار خود استفاده کرده‌اند را نمایش دهند.

دبیر علمی جشنواره فیلم نوآوری و فناوری استان قم ادامه داد: دومین معیار داوران فنی است که شامل کیفیت صدا و تصویر فیلم‌های ارسالی می‌شود، معیار سوم تکنیکی است که مربوط به نوع روایت و ساختار فیلم هاست و معیار چهارم زمان فیلم است که باید منطبق با دستورالعمل فراخوان باشد.

وی در خصوص بخش‌های مختلف جشنواره افزود: بخش اصلی جشنواره شامل چهار حوزه است که شامل بخش مستند، بخش تیزرهای تبلیغاتی، کلیپ و انیمیشن می‌شود.

شوشتری با بیان اینکه بخش دیگر جشنواره مربوط به فیلم‌های ۶۰ ثانیه‌ای حرفه‌ای و ۶۰ ثانیه‌ای آماتور می‌شود، تصریح کرد: بخش اختصاصی مربوط به فیلم‌های مربوط به شهدای فناوری و فیلم‌های وقف فناوری است.

وی بیان کرد: در خصوص هیئت داوری کلیات مشخص شده که اعضا و متخصصین حوزه نوآوری و فناوری و حوزه رسانه باید حضور داشته باشند اما با مشورتی که با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم داریم اعضا به اسم نیز مشخص می‌شوند.

دبیر علمی جشنواره فیلم نوآوری و فناوری استان قم گفت: در حاشیه اکران چند کارگاه تخصصی برنامه ریزی شده که برگزاری این کارگاه‌های آموزشی می‌تواند به جوانانی که علاقه مند به شرکت در این حوزه هستند، آگاهی‌های لازم را بدهد.

[ad_2]