مهدی قائم پناه روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این هزینه جهت ساماندهی وضع عمرانی بقاع امامزادگان من جمله بازسازی و تعمیر گنبد، کاشی کاری، رواق ها، صحن ها و نماسازی شبستان ها، ایجاد فضای مناسب برای برپایی آیین های مناسبتی و سایر موراد اختصاص یافته هست.وی دنبال کرد: بقاع متبرک امامزاده قاسم […]

مهدی قائم پناه روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این هزینه جهت ساماندهی وضع عمرانی بقاع امامزادگان من جمله بازسازی و تعمیر گنبد، کاشی کاری، رواق ها، صحن ها و نماسازی شبستان ها، ایجاد فضای مناسب برای برپایی آیین های مناسبتی و سایر موراد اختصاص یافته هست.
وی دنبال کرد: بقاع متبرک امامزاده قاسم در روستای ابرجس واقع در بخش کهک، امامزاده بلال در روستای قره سو، امامزاده عبدالصالح، امامزاده جعفر در زواریان در بخش سلفچگان، امامزاده سید معصوم، امامزاده طیب و طاهر، امامزاده چهل اختران، امامزاده جمال غریب در بخش مرکزی، امامزاده جعفر گیو در بخش خلجستان و امامزاده عبدالله ابیض، بقاع امامزادگانی بود که عملیات عمرانی در این اماکن انجام گردید.
استان شهر قم دارای یک شهرستان شهر قم، پنج بخش مرکزی، کهک، خلجستان، سلفچگان، جعفرآباد، ۱۰ دهستان و ۳۶۳ آبادی دارای سکنه هست.
به گفته وی سال گذشته ۶۰ میلیارد ریال ارزش برای عملیات عمرانی بقاع متبرک امامزادگان در شهر قم هزینه گردید.
وی با اشاره به این که قسمتی از اعتبارات از سوی درآمد بقاع امامزادگان بوده هست گفت: بقاع متبرک باید به قطب های فرهنگی مبدل گردند به همین علت درصدد هستیم تا با آماده سازی این مکان های مقدس، زمینه حضور بیشتر از پیش مردم را مهیا کنیم.
قائم پناه از توسعه بقعه امامزاده چهل اختران نیز در شهر قم اطلاع داد و گفت: برای اجرای طرح توسعه حرم امامزاده موسی مبرقع(ع)، قسمتی از ارزش عزیمت رهبر معظم انقلاب به استان شهر قم در سال ۱۳۸۹ هزینه شده هست و قسمتی دیگر نیز با مشارکت دستگاه های ذی ربط در حال اجراست.

ابواحمد موسی مبرقع فرزند امام نهم شیعیان جوادالائمه(ع) و برادر تنی امام هادی(ع) هست؛ وی در ۴۰ سالگی از مدینه به شهر قم کوچ کرد و تا انتهاء عمر در این شهر ساکن بود؛ مرقد وی در خیابان آذر شهر قم واقع شده هست.
۴۴۰ ۴۴۰ بقاع متبرک امامزادگان در استان شهر قم وجود دارد.
/۸۱۳۸/ ۱۱۷۵