به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری فارس از شهر قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ملکی ظهر امروز در اولین سمینار دوره تربیت مدرس سند دگرگونی بنیادین آموزش و پرورش و مبانی دیدگاهی که در شهر قم برگزار گردید اظهار کرد: حالا مسیر روشن از نظر راهبردها وجود دارد که نشاندهنده کوشش حوزه و […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری فارس از شهر قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ملکی ظهر امروز در اولین سمینار دوره تربیت مدرس سند دگرگونی بنیادین آموزش و پرورش و مبانی دیدگاهی که در شهر قم برگزار گردید اظهار کرد: حالا مسیر روشن از نظر راهبردها وجود دارد که نشاندهنده کوشش حوزه و ستاد همکاری‌هاست.

وی با بیان اینکه ۱۹ هزار مبلغ در آموزش و پرورش فعالیت دارند اظهار کرد: ۵ هزار نفر روحانی در سطح مدرسه ها در راستای ترویج احکام و مسائل شرعی فعالیت می‌کنند که این امور رابطه تاثیرگذار حوزه و آموزش و پرورش را نمایان می‌کند.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش به کارکرد ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش اشاره نمود و اضافه کرد: با ۳۲ استان توافق‌نامه‌هایی امضا شده و با حضور روحانیون و مسؤولان آموزش و پرورش از جایگاه ها فرهنگی بازدید شده هست.

وی عنوان نمود: طرح‌های روشنا در سال جاری پیگیری گردید و نیازسنجی و اولویت‌سنجی استان‌ها انجام شد و ۲۸۲ نفر از روحانیون وظیفه نیز در آموزش و پرورش به فعالیت پرداختند.

وی افزود: باید موانع موجود برای جذب روحانیون در آموزش و پرورش رفع گردد تا بتوان برنامه‌های بیشتری را اجرا کرد که در این زمینه ورود مجلس شورای اسلامی لزوم دارد.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش یادآور گردید: حضور طلاب در آموزش و پرورش من جمله موضوعات با اهمیت هست که در این زمینه انتظار تقویت حضور طلاب در مدرسه ها می‌رود و علاوه بر این لازم هست زمینه حضور حضور حوزویان در کمیته و تیم آموزش و پرورش فراهم گردد.