به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از سنندج، ، نجیم حسینی در بازید از دفتر ‌ ‌تسنیم در استان کردستان گفت: در تعزیرات حکومتی استان کردستان به‌عنوان دستگاهی شبه‌قضایی، در حقیقت کار قضایی انجام می‌دهیم اما زیر نظر قوه مجریه هستیم. وی گفت: سازمان تعزیرات حکومتی از سال ۱۳۷۳ بنا به […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از سنندج، ، نجیم حسینی در بازید از دفتر ‌ ‌تسنیم در استان کردستان گفت: در تعزیرات حکومتی استان کردستان به‌عنوان دستگاهی شبه‌قضایی، در حقیقت کار قضایی انجام می‌دهیم اما زیر نظر قوه مجریه هستیم.

وی گفت: سازمان تعزیرات حکومتی از سال ۱۳۷۳ بنا به مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام تأسیس و رسیدگی به تخلف های اقتصادی اصناف و شرکت‌های دولتی به این مجموعه واگذار گردید و هر دستگاهی که گزارش تخلف های را به ما عرضه بدهد، موظف به پیگیری، صادر کردن حکم و اجرای حکم هستیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان تصریح نمود: اگر مردم در زمان خرید اجناس و کالاها در حقشان اجحاف گردید، می‌توانند به‌عنوان شاکی خصوصی به تعزیرات حکومتی و یا معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مراجعه کنند تا لکن درخواست‌های آنها رسیدگی و در صورت رویت تخلف، رأی برای متخلفان صادر گردد.

وی اضافه کرد: در تعزیزات حکومتی طبق چندین قانون مثل «قانون تعزیرات حکومتی و قانون تعزیرات حکومتی در امور بهداشتی و معالجه مصوب سال ۶۷ مجمع تشخیص مصلحت نظام، قانون نظام صنفی مصوب سال ۹۲ مجلس شورای اسلامی، لایحه پشتیبانی از حقوق مصرف‌کننده مصوب سال ۸۸ و قانون مقابله با قاچاق کالا و ارز مصوب سال ۹۲ مجلس شورای اسلامی» صلاحیت رسیدگی داریم و در این راستا تخلفاتی که به ما گزارش داده گردد، رسیدگی و رأی صادر می‌شود.

برخورد تعزیراتی با هرگونه تخلف های "گرانفروشی، کم‌فروشی، تقلب و احتکار" در بازار کردستان

حسینی اضافه کرد: در تعزیرات حکومتی استان کردستان شعبه بدوی، تجدید نظر و تعدد قاضی داریم و رأی تخلف های گزارشات داده شده، صادر و چنانچه در شرکت‌های دولتی تخلفاتی انجام گیرد، در صورت رویت با آنها برخورد می‌شود.

وی گفت: در حوزه اصناف طبق قانون نظام صنفی مصوب سال ۹۲ مجلس شورای اسلامی، با هرگونه تخلف های گرانفروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، عدم درج نرخ، عدم صادر کردن و عرضه فاکتور خرید، عدم رعایت نظام قیمت‌گذاری در بازار و حوزه بهداشت و معالجه، برخورد قانونی می‌کنیم.

اقرار یکی از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی کردستان به زیرمیزی گرفتن پزشکان به شیوه جدید دریافت "سکه"!

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان گفت: علاوه بر این در صورت گزارش تخلف های در حوزه بهداشت و معالجه مثل «زیرمیزی گرفتن پزشکان» و داروخانه‌ها به ما عرضه داده گردد، آن را رسیدگی و برخورد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بعضی از پزشکان کردستانی تخلف می‌کنند و در فروردین‌ماه سال کنونی برای ۵ پزشک متخلف پرونده تشکیل گردید، اقرار کرد: اخیراً بنده از یکی از مسئولین علوم پزشکی کردستان شنیدم که پزشکان زیرمیزی خود را از مریض ها به‌صورت گرفتن "سکه" دریافت می‌کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان بیان کرد: داروخانه‌ها بدون نسخه پزشک حق عرضه دوا ندارند و برای عرضه دوا ها نیز نمی‌توانند زیادتر از نرخ مصوب‌شده وزارت بهداشت، وجهی از مردم بگیرند و باید برمبنای قانون عمل کرده و نرخ دوا ها را در دفترچه مراجعه‌کنندگان قید کنند در غیراینصورت تخلف و با آنها برخورد می‌شود.

جریمه ۱۵ میلیون تومانی داروخانه متخلف دارویی در سنندج

حسینی اضافه کرد: اگر پزشکانی دو مرتبه و سوم مرتکب تخلف های شوند، تا ابد کنسل پروانه می‌شوند.

انجام ۴۸ گشت مشترک در تعزیرات حکومتی کردستان

وی در قسمتی دیگر از اظهارات خود با اشاره به گرانی‌های موجود در بازار و تورم مهارنشدنی در جامعه گفت: طبق قانون، وظیفه ذاتی تعزیرات حکومتی کردستان «رسیدگی، نظارت و صادر کردن حکم» هست و سال کنونی ۴۸ گشت مشترک در سطح استان داشته‌ایم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان تصریح نمود: گشت‌های انجام شده تعزیزات حکومتی در شهرستان سنندج ۲۴ مورد، بانه ۱۲ مورد، سقز ۲ مورد، کامیاران و مریوان ۴ مورد، بیجار و قروه نیز هرکدام یک مورد بوده و نظارت و برخوردهای جدی با متخلفان انجام شد.

تشکیل پرونده و صادر کردن رأی برای ۴۸ قصاب متخلف در کردستان

وی گفت: در ماه مبارک رمضان ۴۸ فقره پرونده تخلف های قصابی‌های سطح استان تشکیل و رأی برای آنها صادر گردید و در کمال تأسف در نانوایی‌ها نیز آشفتگی ناموزون وجود دارد و در نانوایی‌های آزادپز تخلف های کم‌فروشی و استفاده غیرمجاز آرد رویت و ورود کردیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان با بیان اینکه در کمال خوشبختی بازار آرامش پیدا نموده هست، بیان کرد: همچنان گشت‌های بازرسی را ادامه می‌دهیم تا لکن امنیت روانی لازم را ایجاد و نرخ کالاها را کنترل کنیم و در صورت رویت هرگونه تخلف، با عوامل برخورد قانونی می‌کنیم.

تشکیل ۷۹۵ پرونده "قاچاق کالا و ارز" در کردستان

وی عنوان نمود: از اوائل سال کنونی تاحالا دو هزار و ۴۰۸ فقره پرونده تخلف در تعزیرات حکومتی استان کردستان متشکل که یکهزار و ۵۷۴ مورد آن ذی ربط به کالا و خدمات، ۷۹۵ مورد ذی ربط به قاچاق کالا و ارز و ۳۹ مورد مخصوص بهداشت دوا و معالجه بوده هست.

حسینی گفت: از این دو هزار و ۴۰۸ فقره پرونده تخلف متشکل در تعزیرات حکومتی استان کردستان، برای دو هزار و ۳۶۴ پرونده رأی صادر و در سه ماهه نخست سال کنونی، دو میلیارد و ۶۷۴ میلیون تومان جرم ها وصول و به حساب خزانه دولت واریز شده هست.

وی اقرار کرد: بیشترین تخلف های این پرونده‌ها به ترتیب ذی ربط به گرانفروشی، عدم درج نرخ، کم‌فروشی، تقلب، عرضه خارج از شبکه و عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی در محیط کار بوده هست.

برخود با "قاچاق کالا و ارز" علت تحقق شعار پشتیبانی از کالای ایرانی می‌شود

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان در قسمتی دیگر از اظهارات خود با تاکید بر لزوم تحقق شعار سال گفت: برخود با قاچاق کالا و ارز علت تحقق شعار پشتیبانی از کالای ایرانی می‌شود و در این سازمان از تولیدات و کالای ایرانی و تندرستی اشخاص جامعه پشتیبانی می‌کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان با بیان اینکه خبرنگاران رسالت مهمی بر عهده دارند، تصریح نمود: اصحاب رسانه هر خبری را سریعا منعکس نکنند، لکن باید درباره خبرها تحقیق و بعد از صحت و قطع به یقین، آن خبر را به جامعه جابه جا و اطلاع‌رسانی کنند.

گفتنی هست؛ در این بازدید، ناصر رضایی ریاست شعبه چهارم و فواد احمدی ریاست اداره ارتباطات عمومی تعزیرات حکومتی استان کردستان نیز "نجیم حسینی" را معیت ‌کردند.