رییس هیات نظارت انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر از تایید صلاحیت ۲۲۸ داوطلب شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قم داد.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه رییس هیات نظارت انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قم با اشاره به داوطلبان تایید صلاحیت شده در حوزه انتخابیه قم گفت: تعداد ۹۸ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قم عدم تایید، ۱۶ نفر عدم احراز و ۶ نفر نیز انصراف دادند.

وی افزود: تعداد ۴۰۱ نفر در استان قم برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که از این تعداد، ۲۲۸ نفر تایید شدند.

وی اضافه کرد: ۴۲ نفر از داوطلبان به رای هیات اجرایی اعتراضی نداشتند و ۱۱ نفر نیز مدارک لازم برای ثبت نام نهایی را بارگذاری نکردند.

حجت الاسلام مهری در خصوص نحوه اعتراض به نتایج بررسی هیات های نظارت نیز گفت: این افراد از ۱۷ تا ۱۹ دی ماه فرصت دارند به مدت ۳ روز اعتراض خود را به شورای نگهبان و با مراجعه به سامانه ww.keshvar.moi.ir اعلام کنند و نیازی به مراجعه حضوری ندارند.

رییس هیات نظارت انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قم عنوان کرد: بعد از این مرحله شورای نگهبان از ۲۰ دی ماه تا ۱۹ بهمن به مدت ۳۰ روز فرصت دارد تا صلاحیت افراد معترض را مجدد بررسی کند و در نهایت ۲۰ بهمن ماه امسال نتایج اعلام می شود.

استقبال خوبی از سوی داوطلبان نامزدی کسب کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در قم شد و این استان با توجه به تعداد جمعیت در مقایسه با سایر استان‌های کشور رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

تعداد ۸۶۱ هزار نفر از شهروندان استان قم در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی واجد شرایط رأی گیری هستند و این استان در آخرین انتخابات برگزار شده یعنی انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰، مشارکت ۵۳ درصدی داشته است.