دبیر جشنواره ملی «فیلم ۱۷» با اشاره به مشخص شدن جدول اکران فیلم‌های این جشنواره گفت: ۴۲ اثر از آثار جشنواره با محوریت معرفی شهدای استان قم از چهارم تا یازدهم مهرماه در تالار شهید آوینی قم اکران می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، محسن موحدی در گفت‌وگویی خبری اظهار داشت، با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه اکران آثار جشنواره در ساعت ۱۶ تاریخ چهارم مهرماه سال جاری عنوان کرد: این مراسم همراه با اکران «آرام بی‌قرار» اثر مصطفی خسروی با موضوع شهید زین‌الدین در طبقه سوم تالار شهید آوینی قم برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: فیلم «روی سرروی دست» با موضوع شهید زین الدین اثر علیرضا سبحانی و فیلم «پرده آخر» با موضوع شهید بنیادی اثر جلال یقموری در همان غروب روز چهارم مهرماه اکران خواهد شد.

دبیر جشنواره ملی «فیلم مستند ۱۷» عنوان کرد: چهارشنبه پنجم مهرماه نیز «رخ ماه» از میلاد فرشیدنیا، «میدان‌دار» از محمدصادق محمدی، «دعای مادر» از سلمان ابوطالبی، «پرواز از بوسنی» از سیده مرضیه یثربی، «سربه هوا» از مسعود امامی و «آخرین نبرد فرمانده» از محمدجواد رحیمی اکران خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: «حلالم کن» از مهدی خاکسار، «قم بهمن ۶۵» از سید جواد حسینی القمی، «به قصد کشت نزنید» از علی اصغر فاریابی، «او اسماعیل بود» از جواد یقموری و «جمعه دوم آوریل» از سمانه رمضانی فیلم‌های مستندی هستند که در روز پنجشنبه ششم مهرماه به نمایش گذاشته می‌شود.

موحدی گفت: برای روز جمعه هفتم مهرماه نیز اکران فیلم‌های «چشمه‌های زرین» از علیرضا ابراهیمی فردویی، «خبری نیست» از مظفر عارف و علی صالحی، «به رنگ انار» از مهدی آخوندی، «حجله در دشت عباس» از آمنه حیدری، برای نبل برای الزهرا از جواد یقموری و خیابان شهدا از مهدی باران طلب پیش‌بینی شده است.

وی مطرح کرد: فیلم‌های «مسافر شهر نی‌سواران» از افشین بلاغی، «رادیو جوب‌شور» از محمدحسین قاسمی و سلمان ابوطالبی، «میعاد در کانی مانگا» از احمد همتیان و پیمان مرادزاده، شهیدان محمودنژاد از محمدرضا هاشمی، «ح س ی ن» از معصومه مهر نوروزی و «شیخ حسن» از محواد جواد رجایی در روز شنبه هشتم مهرماه اکران خواهد شد.

موحدی با اشاره به اکران «آخر رفاقت»، «سایه ی آرامش»، «بی‌منت»، «از حجره تا سنگر» و «لبخند سرو» در روز یکشنبه نهم مهرماه گفت: تهیه‌کنندگی این آثار را به ترتیب داود جلیلی، وحید فتاحی‌منش، محمدحسین سعادتی، مهدی امینی و علی صالحی بر عهده داشته‌اند.

وی ادامه داد: فیلم‌های «از ناصر تا فاو» از فاطمه علیزاده فرد، «مهاجر» از محمدحسن خوشرفتار، «صبر نفس» از محمدمهدی هاشمی، «آن ۲۳ روز» از مهدی نعمتی، «ناشناس» از حسین مختاری و آژیر از سلمان ابوطالبی در روز دوشنبه دهم مهرماه در تالار شهید آوینی قم اکران خواهد شد.

دبیر جشنواره ملی «فیلم مستند ۱۷» در تشریح برنامه اکران این جشنواره برای روز سه شنبه یازدهم مهرماه گفت: «AM ردیف ۱۶۰۰» اثر محمود احمدی، «ننه حسین» اثر احمد فیضی، «شماره ۱» اثر سید رضا حسینی، «پدر بزرگ ۲۲ ساله» اثر رضا ابوذر و «شمع، شعله، شاهد» اثر محسن غضنفری و مهراب اکبری در این روز اکران خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر روز از ساعت ۱۶:۱۵ الی ۱۷:۴۵ در طبقه سوم تالار شهید آوینی مرحله اول اکران‌ها انجام می‌شود، گفت: از ساعت ۱۸ تا ۱۸:۴۵ دقیقه در طبقه دوم این تالار پوسترها و تیزرهای فیلم‌ها رونمایی و مرحله دوم اکران فیلم‌ها از ساعت ۱۸:۴۵ دقیقه تا ۲۰:۱۵ دقیقه در طبقه سوم تالار شهید آوینی انجام خواهد شد.

موحدی در تشریح برنامه‌های جانبی جشنواره ملی «فیلم مستند ۱۷» عنوان کرد: برگزیده‌های بخش شهید آوینی جشنواره فیلم حقیقت هر شب از ۲۰:۴۵ دقیقه تا ساعت ۲۲ در سالن نمایش طبقه سوم تالار شهید آوینی به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: عموم افراد علاقه‌مند برای حضور در جلسات اکران و مشاهده آثار جشنواره به زودی می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره «فیلم ۱۷» به نشانی WWW.17festival.ir مراجعه و نسبت به دریافت بلیت اقدام کنند.

انتهای پیام/