[ad_1] به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد تقی سجادی ظهر یکشنبه در نشست خبری که در اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه ۱۵ اسفندماه آغاز هفته منابع طبیعی است، اظهار کرد: استان قم نیز همزمان با سراسر کشور برنامه‌هایی خاصی را در این هفته با شعار […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد تقی سجادی ظهر یکشنبه در نشست خبری که در اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه ۱۵ اسفندماه آغاز هفته منابع طبیعی است، اظهار کرد: استان قم نیز همزمان با سراسر کشور برنامه‌هایی خاصی را در این هفته با شعار «منابع طبیعی بزرگ‌ترین سرمایه ملی» دنبال می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه منابع طبیعی متعلق به شخص یا ارگان خاصی نیست، تصریح کرد: منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و همه در مقابل آن مسئول هستند و باید جهت حفظ این منابع کوشا باشند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با اشاره فعالیت‌های تبلیغی هفته منابع طبیعی، بیان کرد: برنامه‌های مربوط به هفته منابع طبیعی از پنج شنبه گذشته با حضور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در قم و دیدار با برخی علما و شخصیت‌های حوزوی و بهره برداری از پروژه‌های آبخیز داری به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

وی در ادامه به برگزاری جشن درختکاری به مناسبت هفته درختکاری در قم اشاره و تصریح کرد: مراسم درختکاری امسال در دانشگاه علوم پزشکی و با حضور دوست داران حوزوی طبیعت در قم برگزار می‌شود.

سجادی ادامه داد: مراسم روز درختکاری روز ۱۶ اسفندماه با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رئیس جمهور در پارک جنگلی ثامن الائمه (ع) برگزار می‌شود.

وی از دیگر برنامه‌های هفته منابع طبیعی را گرامیداشت یاد و خاطر شهدا ذکر کرد و گفت: ۱۴ اسفندماه برنامه میثاق با شهدا در راستای پاسداشت خون این دلاور مردان انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم همچنین حضور در نماز جمعه را از دیگر برنامه‌های این هفته دانست و بیان کرد: روز جمعه با شعار منابع طبیعی، مردم، ائمه جمعه و جماعات در برنامه «رقابت در خدمت» کارکنان این اداره کل در محل برگزاری نماز جمعه حضور خواهند یافت و مدیران به بررسی مشکلات مردم می‌پردازند.

وی سخنران اصلی قبل از خطبه‌های نماز جمعه را حجت الاسلام سید مصطفی طباطبایی‌نژاد مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری دانست و عنوان کرد: پیش از پایان نماز جمعه نیز غرس نهال با حضور آیت‌الله اعرافی و دیگر شخصیت‌های حوزوی صورت می‌گیرد.

سجادی با اشاره به اینکه روز شنبه ۱۸ اسفندماه نیز جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال است ادامه داد: این برنامه با حضور جمعی از مدیران ارشد و دادستان برگزار می‌شود و از افراد مرتبط با حوزه‌های انتظامی و حفاظتی منابع طبیعی تقدیر خواهد شد.

وی ادامه داد: ۲۰ اسفند نیز منابع طبیعی، مردم، بسیج و همیاران طبیعت نام دارد که در این راستا برنامه بوته کاری در محدوده‌های بیابانی با حضور حجت الاسلام آشتیانی دبیر ستاد امر به معروف و گروه‌های مختلف در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، اجرا می‌شود.

دبیر ستاد هفته منابع طبیعی استان قم در ادامه به برنامه‌های ۲۱ اسفند ماه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ارائه دستاوردهای تحقیقاتی منابع طبیعی با مشارکت مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی از جمله برنامه‌های این روز است که سالانه در این مرکز طرح‌های تحقیقاتی مرتبط با منابع طبیعی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر سال ۷۰۰ هزار اصله نهال در قم غرس می‌شود، خاطرنشان کرد: برخی از مجموعه‌ها و افراد اراضی زراعی خود را تبدیل به سرانه فضای سبز می‌کنند و با احتساب عرصه‌هایی که در قالب برنامه‌های بیابان‌زدایی انجام شده سرانه فضای سبز برای هر شهروند قمی به ۱۲۱ متر مربع رسیده است.

سجادی در بخش پایانی سخنان خویش از وجود ۴۳۵ پرونده مفتوح مرتبط با تصرف اراضی ملی در دادگاه خبر داد و گفت: شاید اصطلاح زمین خواری برای بیش از ۹۰ درصد تصرف‌ها قابل پذیرش نباشد اما در سال ۹۷ بیش از ۷۵۰ هکتار اراضی ملی تثبیت و رفع تصرف شده است.

[ad_2]

Source link