به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری شهرکریمه، حجت‌ الاسلام محمدحسین موسی پور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی امروز (سه‌شنبه ۷ دی‌ماه) در نشست خبری به مناسبت یوم الله ۹ دی‌ماه، اظهار داشت: برخی از ایام و حوادث به یوم الله تعبیر شده اند؛ روزهایی که قدرت خدا تجلی و ظهور ویژه پیدا می‌کند. وی با بیان […]

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری شهرکریمه، حجت‌ الاسلام محمدحسین موسی پور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی امروز (سه‌شنبه ۷ دی‌ماه) در نشست خبری به مناسبت یوم الله ۹ دی‌ماه، اظهار داشت: برخی از ایام و حوادث به یوم الله تعبیر شده اند؛ روزهایی که قدرت خدا تجلی و ظهور ویژه پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، خود یک یوم‌الله عظیم الهی است، تصریح کرد: از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون ایام الله‌های زیادی را تجربه کرده که بازخوانی آنان قدرت و عظمت انقلاب اسلامی را تعریف و از تحریف آن جلوگیری می‌کند.

اهمیت ۹ دی از ۲۲ بهمن کمتر نیست

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: اهمیت یوم الله ۹ دی از یوم‌الله ۲۲ بهمن اگر بیشتر نباشد، کمتر نیست. مقام معظم رهبری نیز در مناسبت‌های مختلف به این روز بزرگ و پاسداشت و روایتگری صحیح اشاره می‌کند، چون این روز حماسی یک توطئه و یک عملیات دقیق چند ساله دشمن نه تنها برای اضمحلال نظام بلکه برای موجودیت دینی نظام را خنثی کرد.

حجت الاسلام موسی پور افزود: فتنه گران در برنامه های خود به دنبال تجزیه ایران بودند.

وی گفت: این توطئه عظیم به دست مردم خنثی شد. انقلاب اسلامی استکبار ستیز است و از ابتدای انقلاب شاهد طراحی های گوناگون برای نابودی انقلاب بوده ایم، لذا دشمن از نفوذ عناصر غربگرا برای استحاله انقلاب ها راه انداختن جنگ داخلی، کودتای نظامی و نهایتا هشت سال دفاع مقدس استفاده کرد اما همه اینها با بصیرت مردم خنثی شد. 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: آنچه در فتنه ۸۸ اتفاق افتاد ابعاد مختلفی داشت و براساس یک مدل آزمایش شده در برخی کشور ها طراحی شد. این فتنه حاصل چند سال طراحی سرویس های امنیتی آمریکایی و اسراییلی بود. 

حجت الاسلام موسی پور تاکید کرد: بستر پیاده سازی این توطئه هم انتخابات بود و از چند ماه مانده به انتخابات سال ۸۸ فتنه با ایجاد شک و تردید در انتخابات کلید خورد. این روند به تدریج تا روز انتخابات گسترش پیدا کرد و بخشی قابل توجهی از افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داد، اما فاز اصلی فتنه از روز انتخابات شروع شد. 

طراحان فتنه مطمئن شده بودند که به نتیجه خواهند رسید

وی اظهار داشت: به تدریج با بی بصیرتی و خیانت عده ای این موج گسترده تر شد و به جایی رسید که طراحان فتنه مطمئن شدند که به نتیجه خواهند رسید، اما در نهم دی با خروش میلیونی ملت ایران آتش این فتنه خاموش شد. 

هنوز آثار مخرب تحریم‌هایی که در فتنه ۸۸ برما تحمیل شد را شاهدیم

حجت الاسلام موسی پور عنوان کرد: نباید اجازه داد گذر زمان گرد فراموشی بر این حوادث بنشاند. نهم دی شناسه بصیرت و غیرت دینی و نمایانگر پیوند بین امامت و امت است. از سوی دیگر تحریف حقایق یکی از راهبردهای مهم جنگ رسانه ای دشمن است. راهکار مقابله با این حربه جهاد تبیین و روشنگری است. ما هنوز آثار مخرب تحریم هایی که در فتنه ۸۸ برما تحمیل شد را شاهد هستیم لذا از همین روی نباید حماسه نهم دیماه را به فراموشی سپرد. 

وی ادامه داد: «یوم الله نهم دی تجلی وحدت و رمز عبور از فتنه» شعاری است که برای سالگرد این مراسم در سال ۱۴۰۰ انتخاب شده است. نهم دی متعلق به هیچ حزب و گروه نیست و مردم متولی اصلی این روز هستند. 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه برنامه هایی که برای  بزرگداشت حماسه نهم دی تا سالگرد شهادت سردار سلیمانی طراحی شده بر مبنای جهاد روشنگری است گفت: از مدتی قبل ستاد بزرگداشت نهم دی در تهران و مراکز استان ها تشکیل شد. یکی از برنامه هایی که پیش بینی شده تجمعات مردمی در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی است. این مراسم در هشتصد شهر کشور با حضور حماسی مردم برگزار خواهد شد. در تهران در روز نهم دی در میدان امام حسین این مراسم برگزار می شود. 

بیش از هشتاد کتاب در باره فتنه ۸۸ منتشر شده است

وی ادامه داد: بیش از هشتاد کتاب در باره فتنه ۸۸ منتشر شده است و امسال هم مقالاتی آماده شده است. علاوه بر این روز شمار چهار جلدی فتنه ۸۸ نیز آماده شده است. برگزاری شب شعر با حضور شاعران آیینی، نمایشگاه کاریکاتور، اجرای سرودهای انقلابی، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، اعزام سخنران به استان‌ها، برگزاری حلقه های روشنگری در ۶۰ هزار مسجد و ۴۰ هزار پایگاه بسیج رئوس فعالیت‌هایی است که در برزگداشت نهم دیماه برگزار خواهند شد. 

[ad_2]

منبع
[email protected]