فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم گفت: با توجه به خشک شدن علف‌ها و گیاهان در مناطق طبیعی، مردم مراقب وقوع حریق در این مناطق باشند.

به گزارش شهر کریمه به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، طیب احمدی در جلسه ستاد اطفاء حریق در مناطق طبیعی که با حضور نهادها و دستگاههای اجرایی در اداره کل مدیریت بحران استان قم برگزار شد، گفت: با توجه به خشک شدن علف‌ها و گیاهان مرتعی، مردم باید هرچه بیشتر نسبت به وقوع حریق در مناطق طبیعی مراقب باشند.

وی فرهنگسازی در میان مردم و گردشگران را در کاهش وقوع حریق در مناطق طبیعی موثر دانست و گفت: متأسفانه با غفلت و کم توجهی برخی از مردم که برای تفریح به مناطق طبیعی می‌روند، طی چهار سال گذشته در سه مورد وقوع حریق در مناطق، حدود ۱۰۰هکتار از اراضی ملی طعمه حریق شده و به شدت تخریب شده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت ایجاد هماهنگی میان همه دستگاه‌های اجرایی و تأمین امکانات و اعتبارات لازم برای مقابله هرچه بهتر و سریعتر با حریق در مناطق طبیعی تأکید کرد و گفت: تجهیز پاسگاه‌های محیط بانی و محیط بانان به دستگاه‌ها و ملزومات اطفاء حریق می‌تواند خسارت‌های وارده به مراتع و مناطق طبیعی را به میزان چشمگیری کاهش دهد.