[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر چهارشنبه در نشست شورای سیاست‌گزاری ائمه جمعه استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: بزرگداشت آیت‌الله مشکینی امری ضروری است و معرفی این شخصیت در چهلمین سالگرد نماز جمعه باید مورد توجه قرار گیرد. وی […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر چهارشنبه در نشست شورای سیاست‌گزاری ائمه جمعه استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: بزرگداشت آیت‌الله مشکینی امری ضروری است و معرفی این شخصیت در چهلمین سالگرد نماز جمعه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: آیت‌الله مشکینی علاوه بر اینکه یکی از چهره‌های شاخص اخلاق در حوزه بود، در خطبه‌خوانی و نماز خواندن نیز اسوه بود.

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه امر به تقوا در سخنان آیت الله مشکینی جایگاه ویژه‌ای داشت، افزود: آنچه آیت الله مشکینی در حوزه تقوا مطرح کرده امروزه به کتاب تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه خطبه‌های آیت الله مشکینی دلسوزانه، عاطفی و دور از تنش و چالش بود، تصریح کرد: خطبه‌های آیت‌الله مشکینی کوتاه و متناسب با ایام بود که این مسئله امروزه باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله سعیدی تأکید کرد: امام‌جمعه شهر باید از نظر اخلاق، رفتار، پوشش و گفتار خود برای همگان الگو باشد.

وی به قرائت سوره‌های جمعه و منافقان توسط آیت‌الله مشکینی اشاره کرد و افزود: متأسفانه امروزه این سوره‌ها کمتر توسط ائمه جمعه قرائت می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری نماز جمعه را وظیفه ستاد و ائمه جمعه دانست و افزود: افراد مختلف نباید بدون هیچ قاعده و اصولی در مورد نماز جمعه اظهار نظر کنند.

وی در خصوص حضور مردم در نماز جمعه نیز افزود: مردم با نیت معنوی، سیاسی، عبادی و اجتماعی در نماز جمعه شرکت می‌کنند.

آیت الله سعیدی اظهار کرد: مردم نماز جمعه را واجب می‌دانند و نسبت به آن نگاهی متفاوت دارند.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم بر اهمیت روز جمعه تأکید شده است، افزود: با وجود تأکید قرآن کریم بر کار کردن در روز جمعه برخی این روز را تعطیل کرده و هیچ کار مفیدی انجام نمی‌دهند.

امام جمعه قم ادامه داد: باید تلاش کنیم که خواندن سوره جمعه و منافقان مورد استقبال مردم قرار گیرد.

[ad_2]