[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام مهدی احمدی قبل از ظهر پنج‌شنبه در آیین خطبه خوانی که در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار کرد: ماه رمضان، ماه توبه و بازگشت به سوی خدا است که آستان مقدس حضرت معصومه (س) فرصت‌هایی را برای ارتباط بیشتر زائران با خداوند […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام مهدی احمدی قبل از ظهر پنج‌شنبه در آیین خطبه خوانی که در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار کرد: ماه رمضان، ماه توبه و بازگشت به سوی خدا است که آستان مقدس حضرت معصومه (س) فرصت‌هایی را برای ارتباط بیشتر زائران با خداوند فراهم کرد.

وی با بیان اینکه ترتیل خوانی مهمترین برنامه آستان مقدس حضرت معصومه (س) در طول ماه مبارک رمضان به شمار می‌رود که در طول ۳۰ روز برگزار شد، تصریح کرد: این برنامه که ۲۸ سال است در حرم حضرت معصومه (س) بنیان نهاده شده از شبکه‌های مختلف داخلی و خارجی منعکس شد و بازتاب‌های فراوانی را به دنبال داشت.

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه (س) ادامه داد: برنامه مناجات شبانگاهی از دیگر برنامه‌های آستان مقدس حضرت معصومه (س) در طول ماه مبارک رمضان بود که هر شب اجرا می‌شد.

وی با تأکید بر اینکه ۵۵ هزار دقیقه برنامه از شبکه‌های گوناگون داخلی و خارجی از حرم حضرت معصومه (س) در صدا و سیما پخش شد، گفت: در این راستا ۱۲۷ مصاحبه نیز برای اطلاع رسانی برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) صورت گرفت.

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: انتشار فایل صوتی سخنرانی‌ها و همچنین ۲ هزار مطلب در شبکه‌های اجتماعی آستان مقدس از دیگر برنامه‌هایی بود که در ایام ماه مبارک رمضان اجرایی شد.

وی تولید و انتشار ۱۳ کلیپ موضوعی، ۳۰ پادکست صوتی از مراسم تفسیر هر جزء قرآن را از دیگر اقدام‌های صورت گرفته در ماه مبارک رمضان ذکر کرد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به پذیرایی از زائران و مجاوران بانوی کرامت در وعده افطار گفت: توزیع و پخش ۱۰۰ هزار فیش افطاری و طبخ روزانه چهار هزار و ۱۰۰ غذا و توزیع ۱۲ هزار سوپ در هر وعده افطاری از جمله خدمات صورت گرفته به روزه داران است.

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: درمانگاه آستان مقدس نیز با همکاری مرکز فوریت‌های پزشکی و هلال احمر استان قم، ۴۰ هزار خدمت درمانی و امدادی به روزه داران ارائه کرد.

[ad_2]