[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی شامگاه جمعه در مراسم افتتاحیه سالن اجتماعات دارالقرآن علامه طباطبایی و در جمع اساتید حوزه علمیه قم اظهار داشت: امروز سه مشکل اساسی در دنیا در ابعاد اخلاقی، اقتصادی و سیاسی وجود دارد. وی با اشاره به اتفاقات رخ داده در برخی از مدارس […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی شامگاه جمعه در مراسم افتتاحیه سالن اجتماعات دارالقرآن علامه طباطبایی و در جمع اساتید حوزه علمیه قم اظهار داشت: امروز سه مشکل اساسی در دنیا در ابعاد اخلاقی، اقتصادی و سیاسی وجود دارد.

وی با اشاره به اتفاقات رخ داده در برخی از مدارس در خصوص خواندن آهنگ مستهجن توسط دانش آموزان، اظهار داشت: وقتی این خبر را به من دادند بسیار تعجب کردم و وقتی از محتوای شعر این سرود مطلع شدم دیدم که بسیار مستهجن، سخیف و زننده است.

این استاد سطوح عالی حوزه با اظهار تأسف از این اتفاق، گفت: این حادثه نشان می‌دهد که خطر بسیار نزدیک است و نباید در قبال آن سکوت کرد.

افزایش مفاسد اخلاقی و اقتصادی در فضای مجازی

وی با بیان اینکه فضای مجازی بلای مجازی شده است، افزود: آمارهایی که مسئولان داده‌اند نشان می‌دهد کلاهبرداری‌ها در فضای مجازی به صورت افزایشی در حال زیاد شدن است و مفاسد اخلاقی نیز تا ۷۰۰ درصد رشد داشته است.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: روس‌ها توانستند جهت جلوگیری از آسیب‌های فضای مجازی کاری برای خود انجام دهند اما اینکه ما مسلمانان نتوانستیم جای بحث دارد.

وی بیان داشت: در عرصه سیاسی نیز سم پاشی‌هایی صورت می‌گیرد و افرادی به دروغ حرف‌هایی مطرح می‌کنند که آنها نه شرف، نه غیرت، نه وجدان و نه انسانیت دارند و تلاش می‌کنند تا با دروغ مردم را ناامید کنند.

این مفسر قرآن کریم تأکید کرد: باید به صورت انفرادی و یا دسته جمعی در برابر این آسیب‌ها اقدام کرد که به عنوان نمونه ما مسئله فقهی برنامه بخت آزمایی را تذکر دادیم که یک میلیارد درآمد داشتند و ۵۰ میلیون جایزه می‌دادند که دستور دادند جمع شود.

حوزه‌های علمیه باید وظایف امر به معروف و نهی از منکر را رعایت کنند

وی عنوان کرد: حوزه‌های علمیه باید وظایف امر به معروف و نهی از منکر را رعایت کنند و باید دست به دست هم دهیم اختلافات داخلی خود در حوزه و در بین مردم را کنار بگذاریم.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی سالن جلسات دارالقرآن علامه طباطبایی، گفت: امیدواریم از این مرکز برای مباحث قرآنی بهره بیشتری شود.

وی افزود: علامه طباطبایی فرزندی را از خود به یادگار نگذاشت تا راه وی را ادامه دهند اما افرادی آمدند و بیت ایشان را به دارالقرآن مبدل کردند و این افراد با برپایی برنامه‌های قرآنی یاد و خاطره آن استاد قرآن را زنده نگه می‌دارند.

این مرجع تقلید شیعیان با اشاره به دعاهای موجود در قرآن کریم، بیان داشت: قرآن کریم کتاب جامعی است و نحوه دعا کردن را نیز به انسان آموخته است.

[ad_2]